Tallers de Primavera 2012

El Conte

ceip-enric-granados@xtec.cat

Enguany l'escola dedica els tallers de primavera al Conte. Aquests tallers es fan conjuntament tots els cicles i s'agrupen per un cantó Parvulari i Cicle Inicial i per l'altre els cicles Mitjà i Superior. Els dies dedicats als tallers es faran el 16 i 17 d'abril.

Taller Descripció
Àlbum de fotos

L'Elmer, l'Elefant

Amunt

Objectiu: Elaboració d’un Elmer gran i amb volum per penjar. El realitzarem amb treball cooperatiu.

Material: Paper d’embalar, de diari, xarol: groc, verd, blau clar, vermell i rosa. Cola
A_EICI

El peix irisat

Amunt

Objectiu: Elaboració d’un mural gran amb el peix gràcies a la suma de les diferents escates que aniran fent els alumnes que vagin passant pel taller

Material: Paper d’embalar, de seda: groc, verd, blau clar, blau fosc, lila, taronja vermell i rosa. Pintura blava, verda blanca i lila. Cola. Vernís.
B_EICI

La Balena Elena

Amunt

Objectiu: Explicació del conte i realització de jocs al voltant del conte.

Material: Paper. Retoladors
C_EICI

Ens mengem la caseta de xocolata

Amunt

Objectiu: Elaboració d’una caseta de xocolata amb pa de motlle i nocilla, confits, que després ens menjaran.

Material: Pa de motlle, pot de nocilla, confits, plats i tovallons
D_EICI

La poma de Blancaneus estampa estovalles

Amunt

Objectiu: Cada nen/a estamparà amb mitja poma unes estovalles de paper.

Material:Paper d’embalar. Pintura: groga, verda i vermella. Pomes
E_EICI

Els instruments dels músics de Bremen

Amunt

Objectiu: Cada nen/a elaborarà un instrument a partir d’una capsa de formatgets.

Material:Capses de formatgets. Cinta adhesiva: groga, vermella, verda, blava i negra. Assortit de gomets grans de tots els colors i formes. Cola
F_EICI

Juguem tots junts amb contes

Amunt

Objectiu: Experimentar el joc cooperatiu relacionat amb contes tradicionals com a font de recreació. Potenciar la relació i la cooperació entre grup. Acceptar i respectar les normes dels jocs.

Material: Cèrcols, pitralls, cons, pilotes.
A_CMCS

Construïm en grup

Amunt

Objectiu: Manipular diferents materials (paper, fusta, fang). Treballar en grup. Treballar volums i dimensions.

Material: Imatges del conte dels 3 porquets. Guió del conte. Pals de polo. Paper D3 “guarro”. Fang. Colors.
B_CMCS

Instrumentem un conte !

Amunt

Objectiu: Treballar cooperativament en l’instrumentació d’un conte popular fent servir els instruments de percussió. Interpretar el guió més la partitura d’un conte instrumentat. Mostrar creativitat a l’hora d’instrumentar un conte.

Material: Instruments de percussió. CD amb l’enregistrament de conte (narració). Fotocòpies per a la confecció del llibret del conte popular instrumental. Colors, llapís i gomes
C_CMCS

La caseta de xocolata

Amunt

Objectiu: Aprofitarem de diferents textures i materials a l’hora d’executar treballs plàstics (pintura, utilitzant com element xocolata desfeta.

Material: Pinzells. Paper. Xocolata líquid.
D_CMCS

Titelles de dit

Amunt

Objectiu: Elaborar, mitjançant titelles de dit, els personatges principals d’aquests contes: La Caputxeta, Els 3 Porquets, La rateta, El Patufet, La Ventafocs, La rínxols d’or.

Material: Tisores. Roba de feltre de colors. Ulls de plàstic. Cola
E_CMCS

The stones Soup

Amunt

Objectiu: Llegir un conte en anglès. Familiaritzar-se amb el vocabulari. Identificar els personatges principals. Reflexionar sobre la solidaritat i la cooperació. Treballar en grup. Confeccionar un mural sobre la solidaritat i els valors de la convivència. Seguir una sèrie d’instruccions en anglès. Participar activament en el taller. Gaudir realitzant el treball.

Material: Conte. Cartells. Ordinador. Làmines. Llapis. Paper dibuix. Goma. Colors. Retoladors. Folis. Diver màgic. Purpurina. Paper d’embalar.

F_CMCS