Tallers de Primavera 2015

El cinema

ceip-enric-granados@xtec.cat

Enguany l'escola dedica els tallers de primavera al cinema. Aquests tallers es fan conjuntament tots els cicles i s'agrupen per un cantó Parvulari i Cicle Inicial i per l'altre els cicles Mitjà i Superior. Els dies dedicats als tallers són el 21 i 22 de maig.

Taller Descripció
Àlbum de fotos

Som actors

Amunt

Objectiu: El taller consistirà en realitzar un petit film. Començarem perquè els alumnes escullin un personatge a partir d'una imatge. Una vegada establerts els personatges, per grups d'uns quatre alumnes, interactuaran a partir d'un curt argument. Mentre ho fan la mestra els anirà gravant.

Material: un trípode, càmera, teatrí.

Vestuari

Amunt

Objectiu: En aquest taller cada nen/a es disfressa del que vol i, a partir del vestuari, crea un personatge.

Material: Disfresses i complements.

Juguem amb les ombres

Amunt

Objectiu: Jugar amb les ombres produïdes per la projecció de llum sobre un llençol blanc.

Material: Cartolines negres (4 o 5 grans). Projector. Pals de fusta (aprox. 20 unitats). Llençol blanc.

Ens movem a ritme del cinema

Amunt

Objectiu: El taller consistirà, mitjançant la pissarra digital, buscar i ballar la coreografia de diferents bandes sonores i cançons de pel·lícules de cinema. Farem una observació de les coreografies i després imitarem passos senzills fent servir el nostre cos. Anirem gravant les diferents coreografies perquè després es puguin penjar a la pàgina web de l'escola.

Material: Pissarra digital i el propi cos.

Maquillatge de cinema

Amunt

Objectiu: L'objectiu del taller és que l'alumnat aprenguin a maquillar-se de personatges de cinema a partir de diferents models donats. Els nens i nenes de cicle inicial ajudaran a maquillar als petits del taller. La mestra guiarà i ajudarà a tot el grup.  Es potenciarà la creativitat , el gust i la col·laboració de tots els alumnes.

Material: Pintures i cremes  per la cara de diferents colors. Esponges per maquillar. Mocadors. Tovalloletes

Decorem el nostre pati

Amunt

Objectiu: Amb la intenció de millorar l'aspecte del nostre sorral, donar-li un caire més acollidor i adequar-lo a la imaginativa dels nens i nenes d'Infantil, es decorarà la seva paret.

Material: Pintura d'exterior de diferents colors. Pinzells.

Joc de pel·lícules

Amunt

Objectiu: Fer un recorregut per deferents  estils de pel·lícules a través dels seus  títols pensant en pel·lícules importants i que han marcat un abans i un després de la història del cinema.

Material: Paper per escriure els títols. Caixa per guardar els títols.

Amunt

Objectiu: El taller consistirà en realitzar un ball de la modalitat de zumba. Començarem realitzant cada pas de la coreografia i quan ho sàpiguen realitzarem la dansa amb la música. Una vegada ho sàpiguen fer els gravarem. Al final, amb les gravacions dels diferents grups farem un muntatge de vídeo.

Material: Pantalla digital i ordinador.

Projeccions i perfils

Amunt

Objectiu: Mitjançant el projector dibuixarem el nostre perfil per tractar després de reconèixer els nostres companys.

Material: Projector de pissarra digital. Paper DIN3. Retoladors negres permanents. Tempera negra.

Our School

Amunt

Objectiu: Elaborar un curt sobre els diferents espais de l’escola, utilitzant la llengua anglesa en l'expressió oral.

Material: Càmera.

Decorem el nostre pati

Amunt

Objectiu: Explicarem la història dels grafits i a continuació es dividirà  el nostre pati en zones on pintaran els diferents grups de treball. L'objectiu del taller és donar millor imatge i color al nostre pati. Els alumnes realitzaran sobre papers diferents dibuixos que desprès es passaran a la paret.

Material: Pintures d'exterior. Pinzells, fulls de paper i llapis.

Juguem amb el cinema

Amunt

Objectiu: A través de diferents jocs motrius conèixer diferents pel·lícules de cinema i els seus personatges principals. Experimentar mitjançant el moviment i diferents habilitats motrius què feien aquests personatges i com es comportaven en la pel·lícula.

Material: Mocadors de colors, cèrcols, pilotes toves, bancs, piques, etc.