C.E.I.P. Escola del Mar

Activitats

L'any 1848 s'innaugurà la primera línia de ferrocarril de la Península Ibèrica, impulsada pel mataroní Miquel Biada i Bunyol, cobrint el trajecte entre Barcelona i Mataró. Enguany en fa, doncs 150 anys.

La nostra escola ha celebrat l'efemèride dedicant-hi la Setmana Cultural, que cada any té lloc coincidint amb Sant Jordi. Hem fet...

Una reproducció de la façana de l'estació antiga de Vilassar de Mar, a la porta de l'escola. I de l'interior d'una estació al vestíbul; allí s'exposaven documents i objectes relacionats amb el ferrocarril, cedits per particulars i/o institucions i per la RENFE de Vilassar.

Una exposició fotogràfica sobre la línia Mataró-Barcelona, amb fotografies antigues i modernes corresponents a totes les poblacions costaneres, muntada pel fotògraf badaloní Sr. Izquierdo.

Una exposició de maquetes, joguines i material divers, tot relacionat amb els trens, aportat per pares i familiars dels alumnes.

Treballs plàstics, literaris, mapes, etc. elaborats pels alumnes de tots els nivells s'exposaven al llarg del passadís principal i dels passadissos de cicle, encapçalats per una reproducció pintada de la "Mataró" (la primera locomotora de la línia), amb ténder i tres vagons, de 17 m de llarg, obra col.lectiva dels alumnes de tot el centre, en un extrem. A l'altre, la reproducció d'una unitat actual, també treball col.lectiu. Al llarg d'aquest passadís central, cartells en fusta de totes les estacions de la línia, evolucionant d'antic a modern, obra dels nois i noies dels cursos grans.

Els pàrvuls tingueren una petita línia de tren, cedida per un afeccionat al tema, amb el qual donaren voltes durant un dia.

Els Amics del Ferrocarril de l'Hospitalet muntaren trens de vapor en miniatura al pati durant el cap de setmana en què restaren les exposicions obertes.

La innauguració de la setmana, amb el tall simbòlic de la cinta d'entrada a l'estació per part d'una mestra vestida d'època, comptà amb la presència de l'Alcalde i del Cap d'Estació de Vilassar, i s'acabà amb una xocolatada per a tota l'escola.

Com a cloenda de la setmana, tota l’escola va fer alguna sortida relacionada amb el ferrocarril.

Els nens i nenes d’E. Infantil varen anar al parc Catalunya, de Sabadell, on hi ha un circuit ferroviari de 3 km., amb túnels i giravolts, servit per locomotores a vapor.

Els cicles Inicial i Mitjà varen anar de Martorell a Monistrol amb un tren antic a vapor, activitat que ofereixen els FF.CC. de la Generalitat.

El Cicle Superior va anar a Montserrat amb tren i aeri. Una vegada allí, varen pujar fins a Sant Joan amb funicular.

Per a molts dels alumnes, era la primera vegada que anaven amb tren. Per als més grans, l’aeri i el funicular varen ser autèntiques descobertes.

Per a tots, acompanyats per molt bon temps, va ser un dia magnífic.

casa.GIF (5481 bytes)