CEIP GERBERT D'ORLHAC

93 5836713 93 5895381

C/. J.V.Foix, 34 08173 Sant Cugat del Vallès

93 5897701
Menú L'escola
Menú menjador
Menú extraescolars
Menú documents
Menú Ampa

NOVETATS I NOTÍCIES

INFORMACIONS GENERALS DEL CURS 2014-15

BENVOLGUDES FAMÍLIES:

Tornem a ser davant d’un nou curs i us volem donar a tots la benvinguda a l’escola.

Us fem arribar totes les qüestions que us poden interessar de cara a preparar-vos pel curs vinent.

CALENDARI I HORARI ESCOLAR

Iniciem les classes el dia 15 de setembre de 2014.

Les acabem el dia 19 de juny de 2015.

 

Vacances de Nadal: del dia 24 de desembre de 2014 al 7 de gener de 2015, ambdós inclosos.

Vacances de Setmana Santa: del dia 28 de març al 6 d’abril de 2015, ambdós inclosos.

Vacances d’estiu: comencen el dia 20 de juny de 2014.

Festes locals: 3 de març de 2014 (Sant Medir) i 29 de juny de 2014 (Sant Pere).

Dies de lliure disposició:

31 d’octubre de 2014.

5 de desembre de 2014.

2 de març de 2015.

25 de maig de 2015.

L’horari serà de 9h. a 12:30h. i de 15h. a 16:30h.

L’horari de menjador serà : de 12:30h a 15h.

 

LLIBRES

A l’escola utilitzem llibres individuals d’activitats (llibre de treball) i llibres socialitzats (llibre de consulta i estudi):

  • L’alumnat de primària ja ha rebut un full indicant els llibres que ha de comprar, aquests són llibres d’ús individual.
  • Així mateix l’alumnat té uns llibres socialitzats, d’ús individual per l’any en curs. Aquests llibres s’han de respectar molt per tal de ser utilitzats per altres alumnes en propers cursos. No es pot escriure i s’han de cuidar per conservar-los gairebé com a nous. En cas que un alumne en faci un mal ús o el perdi, l’haurà de reposar.

Se’ls dóna al setembre a la seva aula.

 

L’alumnat d’Ed. Infantil no té llibres, paga una petita quota de socialització per mantenir els llibres que més tard utilitzarà a Primària .

El llistat de tots els llibres els podeu trobar a la web.

http://www.xtec.cat/ceip-gerbert-d-orlhac/

MATERIAL I SORTIDES

Totes les famílies aporten una quantitat en concepte de material escolar que s’utilitza al llarg de tot el curs. El material està socialitzat i se’ls fa entrega a l’escola.

Les sortides programades per tot el curs es paguen a l’inici de curs, això facilita el fet de no haver d’estar pendent de cobraments a cada sortida.

Descripción: http://1.bp.blogspot.com/-4P5CLoGd3EM/UaWwfMFobKI/AAAAAAAAANY/mnIpZs5v968/s1600/estudiar.jpgTot l’alumnat disposarà d’una agenda que es lliurarà el primer dia de classe. És un mitjà de comunicació entre l’escola i la família i una eina de treball pels més grans.

Per pagar les quantitats corresponents a material, sortides, agenda, quota de socialització llibres i AMPA cal omplirel full adjunt de l’Ampa amb les dades de domiciliació bancària i deixar-lo a consergeria.

Aquestes quantitats es reparteixen en dos rebuts: un a finals de setembre i l’altre a primers de desembre.

 

NIVELL

MATERIAL

SORTIDES

AGENDA

QUOTA SOCIA-LITZACIÓ LLIBRES

TOTAL

AMPA(Es paga una sola quota per família)

TOTAL

ED. Infantil 3, 4 i 5 anys

95 €

75 €

5€

5 €

180 €

29 €

209 €

1r de Primària

95 €

75 €

5 €

15 €

190 €

29 €

219 €

2n de Primària

95 €

75 €

5 €

15 €

190 €

29 €

219 €

3r. de Primària

95 €

75 €

5 €

38 €

213 €

29 €

242 €

4t de Primària

95 €

75 €

5 €

38 €

213 €

29 €

242 €

5è de Primària

95 €

75 €

5 €

40 €

215 €

29 €

244 €

6è de Primària

95 €

75 €

5 €

40 €

215 €

29 €

244 €

 

En cas que alguna família no domiciliï aquest pagament cal que ho faci al compte de l’AMPA a La Caixa:Núm. ES41– 2100 – 0754 – 61 - 0200279961

 

MATERIAL NECESSARI PER A EDUCACIÓ INFANTIL

Tots els nens i nenes han de portar les següents coses:

=una bata, del color que vulgueu, cordada al davant i amb gomes als punys. Ha de dur una tireta llarga, per poder-la penjar (20 cm.).

=Un paquet de tovalloletes humides.

=Una capsa de mocadors de paper.

=Un got de plàstic.

=Una motxilla que es pugui penjar i sigui fàcil d’obrir i tancar.

=Uns mitjons antilliscants per fer psicomotricitat i dansa (una talla més gran de la que porten habitualment).

=Una muda de recanvi dins d’una bossa de roba amb unes calcetes o calçotets, uns mitjons, uns pantalons, un jersei o samarreta, unes sabates i una tovallola petita. Aquesta bossa es deixarà a l’escola (NOMÉS P3 i P4).

 

Els nens i nenes han de venir vestits amb roba còmoda i que faciliti la seva autonomia. Els pantalons han de ser fàcils de pujar i baixar (amb goma a la cintura). No es pot portar peto, ni tirants, ni cinturó. El calçat cordat AMB VELCRO, si us plau no els poseu sabates amb cordons.

 

RECORDEU QUE TOTS ELS OBJECTES PERSONALS DEL VOSTRE FILL O FILLA I TOTA LA SEVA ROBA HAN D’ESTAR MARCADES AMB EL SEU NOM, EN UN LLOC VISIBLE.

 

MATERIAL NECESSARI PER A EDUCACIÓ PRIMÀRIA

=Una cartera i/o motxilla còmoda, que es pugui obrir i tancar fàcilment i on hi càpiga la carpeta . Si la cartera o motxilla té rodes, cal explicar la necessitat de no utilitzar-la en els llocs on hi ha escales perquè aquestes es fan malbé.

=Un estoig senzill, a partir de 3r, de roba (ni de metall, ni de fusta), amb el material bàsic: 2 llapis, 2 bolígrafs (blau i verd, que recomanem que siguin esborrables), un regle de 15 cm, una maquineta, una goma i 12 llapis de colors.

=Una carpeta viatgera senzilla, amb gomes, pot servir la mateixa de l’any passat (de 1r a 4t)

=Tot l’alumnat de Primària portarà una bata per fer Plàstica. Es quedarà a l’escola i es portarà a rentar quan es consideri necessari.

 

MATERIAL O EQUIP NECESSARI PER A ALGUNES ÀREES

Per treballar Psicomotricitat, Ed. Física, Dansa i Moviment es demana que portin uns mitjons antilliscants: A Ed. Infantil els han de dur dins d’una bosseta de roba marcada amb el nom de l’infant, es guardaran a l’aula i se’ls enduran a casa per rentar, quan es consideri convenient.

L’alumnat de Primària els portarà els dies que tinguin aquesta àrea en sessió llarga al gimnàs.

Els dies de Psicomotricitat els nens i nenes hauran de portar roba còmoda. A Ed. Infantil és important que les sabates portin velcro.

Els dies d’Ed. Física l’alumnat de Primària haurà de portar roba i calçat esportiu.

El dia de la sessió curta (tots els nivells de 1r a 6è) han de portar una samarreta dins d’una bosseta per canviar-se després de la classe d’educació física.

Descripción: http://www.ceipsonferrer.com/IMG/arton168.jpg

El dia de la sessió llarga, l’alumnat de CI ha de portar samarreta de recanvi i mitjons antilliscants.

De 3r a 6è cal que portin roba de recanvi, xancletes o sandàlies, tovallola, sabó i pinta ja que després de l’exercici es dutxaran.

  


SERVEI DE MENJADOR

El servei de menjador el gestiona PAIDOS. El servei inclou el menjar i les activitats organitzades pels monitors/es del migdia.

El menjador es pagarà de setembre a juny i els rebuts es domiciliaran.

El preu serà de 6,20 €/dia per l’alumnat fixe, i de 6,78€ per un àpat esporàdic.

A partir del segon germà hi haurà un descompte de 6,64 € de la quota mensual, sempre i quan es quedi els 5 dies de menjador.

Per més informació mirar a la pàgina web: www.paidos.cat. Rebreu més informació al mes de setembre.

 

ACTIVITATS EXTRAESCOLARS

L’escola ofereix:

  • SERVEI DE BON DIA:de 7:45h a 9 h.
  • SERVEI D’ESPLAI: de 16:30 h. a 18 h.
  • ACTIVITATS EXTRAESCOLARS:de 16:30 h. a 18:00 h

 

EL SERVEI DE MENJADOR, BON DIA, ESPLAI I ACTIVITATS EXTRAESCOLARS SEMPRE ES PAGA A L’EMPRESA DE SERVEIS(CRISTINA PÉREZ i MARIA GONZÁLEZ).

 

PISCINA - 1r

El dia de piscina per tot l’alumnat de 1r serà: DIVENDRES de 12:45h a 13:30h.

Marxaran de l’escola a les 12:15h. i tornaran al voltant de les 14 h.

La piscina comença el primer divendres d’octubre i acaba la primera setmana de juny.

La piscina és una activitat gratuïta subvencionada per l’Ajuntament. Hi va l’alumnat de 1r de Primària. Les despeses de l’autocar i el monitoratge es paga amb la quota de sortides i al llarg de tota l’escolaritat.

Material que portaran en una motxilla per l’activitat de piscina:

Banyador, xancletes, casquet de bany, tovallola o barnús, pinta o raspall.

 

RECORDEU QUE TOT EL MATERIAL QUE PORTIN ELS NENS I NENES HA D’ESTAR MARCAT AMB EL NOM I COGNOMS CORRESPONENTS.

 

REUNIÓ FAMÍLIES P-3

Cada inici de curs, durant els mesos de setembre i octubre es fan reunions de nivell on s’explica els objectius a aconseguir, l’organització i funcionament de curs.

A P-3 es fa una reunió abans d’iniciar les classes. Enguany serà el dia 9 de setembre a les 18h. al menjador de l’escola.

 

L’EQUIP DIRECTIU

Sant Cugat del Vallès, juliol 2014

 

 

 

Bon estiu a tothom!

 

La Festa de Fi de Curs ja està aquí!

El proper divendres 13 de juny arriba la Festa de Fi de Curs 2013 - 2014.

Us esperem famílies i alumnat a partir de les 18h!

Certamen de lectura

El dimecres passat, 4 de juny, l'Escola va participar a la Final del Certamen de Lectura en veu alta.

Malgrat que no vàrem aconseguir el triomf, la nostra participant va tenir una actuació magnífica. L'escola, mestres i companys, la volem felicitar, alhora que animem a la resta a participar d'aquest meravellós Certamen el proper curs.

Llegir, llegir i GAUDIR!

Període de matriculació

Des del dia 10 al dia 13 de juny, queda obert el període de matriculació a les escoles.

Us esperem al Gerbert!

Certamen de lectura

El dimecres passat, 26 de març, l'Escola va participar al Certamen de Lectura en veu alta.

L'aconteixement va tenir lloc al Museu de les Ciències i la Tecnologia de Terrassa, en un ambient participatiu i molt emocionant.

Els nostres representants van tenir una actuació molt positiva, fins al punt que la representant de 6è va classificar-se per a semifinals!

Més endavant, us continuarem informant.

 

"QUÈ, QUI, COM": Polls

Famílies, us fem arribar un reportatge molt interessant sobre els Polls. Us recomanem que li feu una ullada:

http://www.tv3.cat/3alacarta/#/videos/3367290

 

Pre-inscripcions

Les pre-inscripcions per al curs 2014 - 2015 ja han començat i es duran a terme de l'11 al 21 de març.

Per a més informació, podeu consultar la web de l'Ajuntament de Sant Cugat.

 

Certamen de "Lectura en veu alta"

Reunit el jurat, i després d'una llarga i costosa deliberació per l'excel·lent nivell de totes i tots els participants, es decideix:

- Judit Serra (representant) i Aroa Roca (representant en reserva) de Cicle Mitjà.

- Claudia Par (representant) i Aina Olesti (representant en reserva) de Cicle Superior.

- Luís Sebastián (representant) i Zahid Mehmood (representant en reserva) de Cicle Mitjà i Superior, categoria timoners.

 

Consignes!!!

Bona tarda famílies!!

Com ja debeu saber avui ha arribat en Carnestoltes! I aquest any ha vingut amb cotxe!!

Els vostres fills ja us explicaran què ha dit en el seu pregó, però us fem cinc cèntims de les consignes que ha manat per tal que ho hi hagi cap confusió:

Dimecres, tots amb pijama i ben adormits.

Dijous, amb roba del pare, mare, tiet, àvia,…… i/o pentinats de diferents èpoques.

 

Carnaval

La propera setmana celebrem el Carnaval a l'Escola!

El dimarts 25 el Rei Carnestoltes arribarà

i amb el seu pregó de la Festa ens informarà.

El dimecres 26 i dijous 27 els nens i les nenes hauran de seguir

les consignes que el Rei Carnestoltes ens va dir.

El divendres 28 tots i totes ens disfressarem

i molt bé ens ho passarem!

 

Jornada de Portes Obertes

El divendres 7 de març l'Escola realitzarà la jornada de Portes Obertes en horari lectiu, a partir de les 9.15h.

Tots sereu benvinguts!

 

A la revista el gat parlen del nostre hort!

A la revista dels nens i nenes de Sant Cugat, el gat, en el seu darrer número podeu trobar un article de dues pàgines sobre el nostre hort ecològic.

Els responsables d'aquesta bona notícia són els nens i nenes de 2n que, amb molt d'esforç i entusiasme ens expliquen amb gran detall la importància de l'hort de l'Escola i el seu funcionament.

No us el podeu perdre!

 

Ja s'acosta el CONCERT DE NADAL!

Els llums del poble ja s'han encès, potser a moltes cases ja hi ha alguns motius de Nadal que ens diuen que ja s'acosta... EL CONCERT DE NADAL!

La data i els torns ja els sabeu, estan penjats més abaix, ja només ens falta saber el vestuari. Aquí teniu les indicacions:

Els nens i les nenes de P3 caldrà que vinguin vestits de vermell amb una gorra de Pare Nöel (sobretot marcada amb el nom).

Tots els demés nivells de l'escola hauran de venir amb pantalons o faldilla foscos i el cos blanc o el màxim claret possible.

Gràcies a tots i totes, ens veiem el proper dijous 19.

 

PIM, PAM, PUM: Projecte solidari

PIM, PAM, PUM, una vegada més, ens anima a participar d'un projecte solidari. En aquesta ocasió pretenen aconseguir, amb la vostra ajuda, una recollida d'aliments per a ajudar a infants de famílies desestrucurades o famílies afectades per la crisi econòmica.

Aquesta vegada col·laboraren amb la campanya de Kits per les famílies que organitza la Creu Roja.

Us adjuntem el document informatiu per a conèixer la campanya amb més detall.

Us animem a participar en aquesta bona causa!

 

Concerts de Nadal

El proper dijous 19 de desembre es realitzaran els concerts de Nadal.

Com cada any, hi haurà 4 torns d'actuació que es duran a terme durant tota la jornada.

Els torns són els següents:

1r torn (9:15 a 10:15h), P4, 1r i 6è

2n torn (10:30 a 11:15h), P3 i 4t

3r torn (11:30 a 12:30h), P5 i 3r

4t torn (15:45 a 16:30h), 2n i 5è

Us esperem!

 

La Festa de Sta. Cecília

Benvolguts pares i mares!

El proper divendres 22 de novembre celebrarem a l’escola “La Festa de Santa Cecília”, la patrona dels músics i de les músiques. Igual que cada curs, aquest dia, voldríem tornar a omplir l’escola de música!!!!!!!!

Per això, necessitem la col·laboració dels pares, mares o altres familiars que toqueu algun/s instrument/s musical/s. No cal ser un/a “instrumentista professional” només cal tenir ganes de fer una mica de música pels nens i les nenes de l’escola.

Volem organitzar “petits concerts” (de 20-25 minuts aprox.) a diferents espais de l’escola i que els/les alumnes per nivells, vagin passant de forma rotativa, amb l’objectiu que puguin veure i escoltar diferents instruments o agrupacions instrumentals.

Els petits concerts es faran en 3 franges horàries: - de 9h-10:40h - d’11:10h a 12:30h - de 15h a 16:30h.

Si algú de la vostra família pot col·laborar, si us plau, ompliu la part de baix del full i deixeu-lo a la caixa que hi haurà a consergeria, tan aviat com us sigui possible! De seguida ens posarem en contacte amb vosaltres!Animeu-vos que serà molt bonic i ens ho passarem molt bé!!!!!!!!!

Gràcies per la vostra col·laboració!

 

15è Cros Ciutat de Sant Cugat

Apreciats pares i mares,

Com ja sabeu, aquest diumenge 10 de novembre es realitzarà el Cros de Sant Cugat. L'alumnat que hi participarà rebrà, aquest divendres 8 de novembre, els dorsals i les instruccions de participació.

El personal que va en representació de l'escola el trobareu al "buc" de l'Escola Gerbert d'Orlhac: Maria González (coordinadora de les activitats extraescolars), Eugeni Castaño (secretari i mestre d'Educació Física de l'escola) i Sergi Solivelles (tècnic d'atletisme i pare de l'escola).

Us animem a tots i totes (infants i adults) a vestir de color vermell i poder fer pinya tots plegats com a Escola. De ben segur que, amb entusiasme i energia, farem del Cros una gran jornada.

 

Castanyada

El proper dijous 31 d'octubre, celebrarem la Castanyada.

Són moltes les activitats que l'alumnat del centre durà a terme: excursions, activitats esportives, tallers de castanyes i panellets,...

Com cada any, també comptarem amb la visita de les castanyeres que ens vindran a acompanyar i a explicar contes.

Aprofitem la ocasió per donar les gràcies a tothom per la col·laboració en la preparació i la realització de la Festa.

 

Convocatòria de vaga, dijous 24 d'octubre

Benvolgudes famílies:

El proper dijous 24 d'octubre de 2013, els principals sindicats educatius han convocat una jornada de vaga general educativa a tot l'Estat. La convocatòria d'aquesta vaga s'emmarca en el procés de lluita contra l'aprovació d'una nova llei educativa per part del Govern Espanyol, la LOMCE, i contra les polítiques de retallades dels pressupostos educatius dels governs català i espanyol, que de ben segur, empitjoraran l'atenció educativa que reben els nostres joves i infants, és a dir el futur de la nostra societat. La FAPAC dóna ple suport a aquesta vaga.

El claustre de l’escola dóna suport a les reivindicacions de la vaga, i us informem que els mestres de l’escola que s'acolliran al dret de vaga, a dia d’avui, serà d’un 6%. Un 29% del claustre encara no ho ha decidit i cal tenir en compte que qualsevol treballador pot afegir-se al dret a vaga fins l’últim moment.

Malgrat tot, l’escola estarà oberta complint amb els serveis mínims establerts per la Generalitat que responen a un mestre per cada 100 alumnes. Els mestres que no facin vaga acolliran els infants que vinguin a l’escola malgrat que no es podrà garantir l'atenció lectiva normal.

Us fem arribar aquesta informació per tal de facilitar-vos l’organització familiar.

Si voleu més informació sobre els motius d’aquestes mobilitzacions, podeu consultar els enllaços següents entre d'altres:

http://www.sindicat.net/

http://educacio.ccoo.cat/

http://www.ugteducacio.cat/

Gràcies pel vostre suport

L’Equip Directiu

 

Reunions de classe

Totes les reunions estan convocades a les 17.30h. Les dates són les següents:

P-3. Dimarts 12 de novembre

P-4. Dimecres 16 d'octubre

P-5. 21 o 22 d'octubre (encara per determinar)

1r. Dimecres 9 d'octubre

2n. Dimarts 8 d'octubre

3r. Dilluns 14 d'octubre

4t. Dijous 10 d'octubre

5è. Dimarts 15 d'octubre

6è. Dilluns 7 d'octubre

Moltes gràcies i us hi esperem a tots!

 

Benvinguts i benvingudes!

Hola de nou a totes i a tots!!

Us donem la benvinguda a aquest nou curs 2013 - 2014 que promet ser fascinant, enriquidor i sorpenent. Esteu preparats per a aquesta nova aventura?

“Les persones, igual que les aus són diferents en el seu vol, però iguals en el seu dret a volar”.

Festival fi de curs a Cugat.cat
Des de l'àrea de comunicació de Cugat.cat ens han informat que el dimarts 2 de juliol publicaran el festival de fi de curs de l'escola.

Llibres curs 2013-2014
Els llibres que les famílies han de comprar pel curs vinent són els següents:

Llibres per primer
Llibres per segon
Llibres per tercer
Llibres per quart
Llibres per cinquè
Llibres per sisè

Documents curs 2013-2014
A continuació trobareu els documents que necessitem a l'escola pel curs vinent:
La carta de l'Ampa per el pagament de les quotes només cal que l'omplin aquelles families que canvien de compte o caixa i/o banc.
L'
autorització de sortides l'ha d'omplir tothom, una per cada fill/a.
El
full de comunicació amb paper només les families que vulguin les informacions amb paper.
El dret d'imatge es va omplir per tota l'escolaritat. Només ho ha d'omplir la familia que vulgués canviar l'opció que va posar.
El
full de febre també és fa per tota l'escolaritat per tan només cal que l¡'omplin les families que vulguin canviar l'opció feta.
El full de medicaments només s'ha d'utilitzar necessariament perque l'infant hja de pendre algun medicament amb horari escolar. cal adjuntar recepta del metge.

Extraescolars curs 2013-2014
A partir del curs vinent, la gestió del menjador i de les activitats extraescolars estaran a càrrec de PAIDOS. Aquí teniu el dossier amb l'explicació de les activitats que ofereixen i la fitxa d'inscripció.

Calendari de sortides i activitats

Atenció famílies!
Recomanacions de seguretat a l'hora de les entrades i sortides de l'escola