A nivell de grup : el criteri d’ excel·lència seria veure que, en acabar una activitat els alumnes estan amb la cara visiblement alegre. Si al final d’una activitat un tant per cent elevat d’alumnes no manifesta la seva alegria d’una forma més o menys visible pot ser degut a dues raons:
·
Realment
l’activitat els ha avorrit o no s’hi ha sentit a gust.
·
Podria
ser que manifestessin una certa tristesa perquè l’activitat s’ha acabat.
A nivell personal: El criteri d’excel·lència és que l’alumne sigui capaç de gaudir, ho sàpiga exterioritzar de forma respectuosa, i sigui capaç de continuar fent una altra activitat amb la cara en total calma i alegria. Si un alumne està una mica apenat pel final de l’activitat, caldria fer-li notar en els informes que necessitaria millorar aquest aspecte. Necessitaria millorar molt l’alumne que es queixa de tot: perquè es fa una activitat, perquè es deixa de fer... i finalment necessitaria quelcom més que millorar l’alumne que manifesta la seva opinió de forma desagradable, amb paraulotes o expressions de fàstic.
Possibles ítems d’ avaluació :
·
La
seva alegria i optimisme són tan expansius que se’l/ se la veu gairebé sempre
content/ durant la classe d’ educació física.
·
Durant
les activitats és capaç de gaudir, ho sap exterioritzar, i és capaç de
continuar fent una altra activitat amb total calma i alegria.
·
Durant
les activitats sol estar visiblement alegre, però es posa una mica trist/a al
final de l’activitat. Caldria que notés que totes les activitats i coses que li
passen, tant les bones com les dolentes, tenen un final, i que l’ important és
viure-les plenament i com més a gust millor.
·
Necessita
millorar perquè durant les activitats es queixa de tot: perquè es fa una
activitat, perquè es deixa de fer... res li plau.
·
Sol
manifestar la seva opinió sobre les activitats de forma desagradable, amb
paraulotes o expressions de fàstic. No és la millor forma d’expressar una
opinió, i si aquesta és la seva forma general d’actuar davant les altres matèries
o a casa, caldria que família i mestres parléssim sobre la millor forma d’
educar-lo/la en aquest aspecte.