2.11    Criteris d’avaluació

A nivell de grup:  el nivell d’excel·lència és el del grup que no presenta conflictes de sexisme ni en forma d’acció ni en forma verbal. Les tasques es reparteixen per igual entre nens i nenes, els jocs es reparteixen per igual i nens i nenes s’integren en els mateixos segons preferències, però no hi ha una segregació evident ni latent.

En un nivell que necessitaria un canvi hi hauria els grups que, tot i mostrar una actitud de respecte, de forma espontània no acullen persones de l’altre sexe en els jocs.

Necessitaria millorar el grup que, a més de practicar la segregació passiva, la practica activament ( “nenes no!!!).

Estaria en un nivell francament baix el grup que duran les activitats de lleure es dedica a ridiculitzar el sexe contrari.

 

A nivell personal: 

L’actitud més corrent hauria de ser la de l’alumne que de forma espontània col·labora amb companys/es de tots dos sexes.

En un nivell inferior en quant a maduració estaria l’alumne que col·labora amb el sexe contrari, però solament si és el mestre qui fa el primer gest o qui ho suggereix.

Necessitaria millorar l’alumne grup que no vol col·laborar amb alumnes del sexe contrari.

Ítems d’avaluació :   considero que en general els ítems de caire positiu respecte a aquest tema no caldria incloure’ls dins els informes d’avaluació; hauria d’esser  vist com a normal que nens i nenes comparteixin activitats. Per tant, crec que només haurien de figurar com a ítems positius els que es refereixen a un canvi d’actitud de l’alumne.

-Felicito en/na....... pel canvi d’actitud que  mostra envers els companys/es de sexe contrari: ara col·labora activament amb companys/es de sexe contrari sense cap mena de problema. Són aquests  petits passos els que  sembren actituds de respecte, tolerància i harmonia.

-M’ agradaria felicitar en/na....... pel canvi d’actitud que  mostra en col·laborar darrerament envers els companys/es de sexe contrari, però no ho puc fer perquè encara hi ha moments en què menysprea els/les companys/es pel simple fet de ser de sexe contrari. M’ agradaria que aquesta actitud acabés de canviar del tot durant la propera avaluació.

-La seva actitud envers els companys/es de sexe contrari deixa molt que desitjar. no col·labora amb companys/es de sexe contrari i dóna mostres de menyspreu. Aquestes accions no ajuden gens a que hi hagi respecte, tolerància i harmonia dins de la classe.

 

Únicament caldria esmentar ítems de caire positiu en el cas de treballar amb alumnes de barris on la cultura majoritària de pares i mares sigui de segregació/dominació de gènere. És una forma de sembrar la idea que la normalitat és en la direcció que proposem:

-El seu fill/a col·labora activament amb companys/es de sexe contrari sense cap mena de problema. Aquests  petits passos són molt importants perquè  sembren actituds de respecte, tolerància i harmonia.

 

-Felicitem el seu fill/a perquè té un respecte i consideració totals envers els nens/nenes.