2.12   Criteris d’avaluació

A nivell de grup: 

El nivell d’excel·lència es donaria al grup de cicle superior on sigui possible d’ensenyar exercicis per grups que puguin esser avaluats de forma personal pels alumnes, per parelles, per exemple, i que els comentaris avaluatius o les crítiques estiguin ben formulats i siguin ben encaixats per als participants.

Caldria millorar si algun d’aquests aspectes no estigués present: manca de facilitat per a fer comentaris, crítiques estereotipades i dites sense pensar, dificultat per a encaixar una crítica, negativa a fer l’activitat per por a la crítica...

 

A nivell personal:

El nivell d’excel·lència es dona en l’alumne que sigui capaç de jutjar un exercici  d’un company/a amb comentaris o crítiques ben formulats de tal forma que serveixin per aprendre i puguin ser ben encaixats  per als participants.

Caldria millorar si algun d’aquests aspectes no estigués present: manca de facilitat per a fer comentaris, crítiques estereotipades i dites sense pensar, dificultat per a encaixar una crítica, negativa a fer l’activitat per por a la crítica...

Ítems d’avaluació :

·         És extremadament just/a en els comentaris sobre exercicis que fan els seus companys/es. Mai no intenta corregir els altres si abans no està prou segur/a d’haver entès que cal jutjar i de saber que ell/a ho sap fer correctament.

·         Els seus comentaris quan jutja una acció o exercici d’un company/a són molt respectuosos i precisos.

·         Intenta ser just/a en els comentaris sobre exercicis que fan els seus companys/es.

·         Li costa jutjar una acció o exercici d’un company/a, possiblement a causa de la seva timidesa.

·         Els comentaris que fa quan jutja una acció o exercici d’un company/a no acaben de ser del tot respectuosos.

·         Aquest aprenentatge de la crítica positiva fa que els/les altres puguin confiar en ell/a  i que així tingui més possibilitats d’aprendre.

·         Té molta facilitat a criticar els companys/es sense fonament. Molts cops critica precisament les coses que ell/a no és capaç de fer correctament.

·         Té una gran capacitat per a encaixar els comentaris dels altres.

·         Li costa una mica encaixar els comentaris dels altres, encara que siguin  formulats correctament i amb una intenció positiva.

·         Respon de forma incorrecta als comentaris dels altres, encara que siguin  formulats correctament i amb una intenció positiva. De seguida es posa nerviós/a i té tendència a la resposta ràpida i a la crítica negativa.

·         És extremadament sensible a les crítiques. És incapaç de fer un exercici determinat si sap que serà avaluat per un company/a .