2.12 Criteris d’avaluació
A nivell de grup:
El nivell d’excel·lència es donaria al grup de cicle superior on sigui possible d’ensenyar exercicis per grups que puguin esser avaluats de forma personal pels alumnes, per parelles, per exemple, i que els comentaris avaluatius o les crítiques estiguin ben formulats i siguin ben encaixats per als participants.
Caldria millorar si algun d’aquests aspectes no estigués present: manca de facilitat per a fer comentaris, crítiques estereotipades i dites sense pensar, dificultat per a encaixar una crítica, negativa a fer l’activitat per por a la crítica...
A nivell personal:
El nivell d’excel·lència es dona en l’alumne que sigui capaç de jutjar un exercici d’un company/a amb comentaris o crítiques ben formulats de tal forma que serveixin per aprendre i puguin ser ben encaixats per als participants.
Caldria millorar si algun d’aquests aspectes no estigués present: manca de facilitat per a fer comentaris, crítiques estereotipades i dites sense pensar, dificultat per a encaixar una crítica, negativa a fer l’activitat per por a la crítica...
Ítems d’avaluació :
·
És
extremadament just/a en els comentaris sobre exercicis que fan els seus
companys/es. Mai no intenta corregir els altres si abans no està prou segur/a
d’haver entès que cal jutjar i de saber que ell/a ho sap fer correctament.
·
Els
seus comentaris quan jutja una acció o exercici d’un company/a són molt
respectuosos i precisos.
·
Intenta
ser just/a en els comentaris sobre exercicis que fan els seus companys/es.
·
Li
costa jutjar una acció o exercici d’un company/a, possiblement a causa de la
seva timidesa.
·
Els
comentaris que fa quan jutja una acció o exercici d’un company/a no acaben de
ser del tot respectuosos.
·
Aquest
aprenentatge de la crítica positiva fa que els/les altres puguin confiar en
ell/a i que així tingui més
possibilitats d’aprendre.
·
Té
molta facilitat a criticar els companys/es sense fonament. Molts cops critica
precisament les coses que ell/a no és capaç de fer correctament.
·
Té
una gran capacitat per a encaixar els comentaris dels altres.
·
Li
costa una mica encaixar els comentaris dels altres, encara que siguin formulats correctament i amb una intenció
positiva.
·
Respon
de forma incorrecta als comentaris dels altres, encara que siguin formulats correctament i amb una intenció
positiva. De seguida es posa nerviós/a i té tendència a la resposta ràpida i a
la crítica negativa.
·
És
extremadament sensible a les crítiques. És incapaç de fer un exercici
determinat si sap que serà avaluat per un company/a .