2.13   Criteris d’avaluació

A nivell de grup: 

Està en un nivell d’excel·lència la classe que participa d’una forma plena en els jocs o activitats i no sol formular queixes en referència a les trampes, en la qual els mateixos alumnes gestionen els conflictes relatius al joc i que no necessiten un “professor- àrbitre” .

Necessita millorar una mica la classe en la qual algun alumne té tendència a fer trampes, i els alumnes no entenen les seves possibles causes i s’enfaden amb ell o amb el mestre.

Necessita millorar molt, o més aviat caldria que el mestre es replantegés certs jocs o activitats, si el grup classe no pot jugar un sol minut sense queixes relatives a trampes per part dels participants.

 

A nivell personal:   és difícil establir una gradació d’excel·lència en el tema de les normes i les trampes.

El nivell d’excel·lència estaria en l’alumne que participa d’una manera noble, segueix les normes i anima els altres a seguir-les.

Un alumne que segueixi les normes es pot incloure dins la normalitat. Un que tingui tendència a fer trampes, a afavorir el seu equip fent trampes de forma discreta o evident necessita millorar.

 

Ítems d’avaluació : 

·         Participa en les activitats d’una manera noble, segueix les normes i anima els altres a seguir-les d’una forma amable i convincent.

·         Participa en les activitats i sap seguir les normes, però és molt dur en la forma d’exigir aquesta actitud als altres companys/es.

·         Té tendència a fer trampes, afavoreix el seu equip saltant-se normes de forma discreta .

·         Té tendència a fer trampes, es salta normes de forma directa i evident; no sembla conscient de la necessitat d’unes normes per a jugar en condicions d’igualtat.