2.14   Criteris d’avaluació

A nivell personal:   El grau d’excel·lència està en l’alumne/a que és capaç d’assumir els riscos amb coneixement i serenitat, que refusa fer una activitat si no la veu clara o no s’ hi veu capaç i que s’interessa per la seguretat dels materials o les activitats.

Podem trobar-nos amb alumnes incapaços de  preveure les conseqüències d’una acció i que tenen conductes perilloses pera ells o per als altres( xutar una pilota amb molta força en espais tancats, tirar pilotes a la cara d’ una company/a, llençar el bat de beisbol contra els companys d’ equip un cop s‘ha tirat, saltar a coll i be d’un altre sense preveure la diferència de pes...). En aquest cas, es demanarà una millora d’actitud en aquest aspecte. 

Es demanarà una millora de l’actitud de l’alumne/a que per sistema reacciona amb pànic davant d’una situació nova, i que és incapaç de pensar fredament en la possibilitat d’èxit en una activitat controlada.

L’avaluació negativa en la prevenció de riscos hauria de fer-se quan l’ alumne té una actitud negativa per sistema. El fet que a un alumne/a se li escapi un bat de beisbol de les mans una sola vegada no pressuposa que sigui un alumne/a temerari/ària.

Ítems d’avaluació : 

·         Felicito en/na.............  per la seva actitud serena davant de les activitats noves i difícils. Sol ser capaç de preveure els riscos, sap jutjar-los i mai té actituds temeràries.

·         Té una actitud perillosa davant d’algunes activitats que pressuposen un risc controlat. La seva temeritat pot causar problemes als altres companys/es però també a ell/a mateix/a. Espero una millora de cara als propers trimestres.

·         L’actitud que pren davant dels exercicis o activitats que pressuposen un cert risc controlat no és la més adequada. Sol tenir reaccions de pànic i opta per la fugida. Caldria que sabés preveure i raonar davant d’ una activitat; d’ aquesta forma seria capaç de prendre un risc gradual i dominaria l’activitat a base de petits esforços. Al final, a base de petits èxits, es sentiria millor, i de passada aprendria una actitud important de cara a la vida: ni ésser temeraris ni temorosos; més aviat conscients.