2.18 Criteris d’avaluació
Els criteris d’avaluació respecte a la violència són qualitatius. Malgrat que podríem establir criteris globals a nivell de classe, però el que més interessa al mestre és a nivell personal, per tal de felicitar l’alumne o suggerir-li un canvi d’actitud.
Serien ítems d’avaluació:
·
Felicito en/na....... per la
seva actitud pacífica i de recerca de la concòrdia durant totes les activitats
d’educació física. No solament respecta els altres de paraula i de fets, sinó
que contribueix a un clima d’harmonia entre els companys/es.
· En/na....... mostra una actitud pacífica i
de concòrdia durant totes les activitats d’educació física. Respecta els
altres, i molt rarament mostra disgust o s’enfada amb els companys/es.
· Llevat d’alguns moments durant els quals es deixa endur per la ira i és capaç d’agredir o insultar, sol tenir una actitud de pau durant la classe d’educació física.
· Quan alguna cosa no li surt com ell/a vol o quan algú el molesta sol tenir actituds violentes, tant a nivell físic com oral.
· Durant la classe d’educació física dóna molt sovint mostres de manca de respecte, en forma d’insults i baralles físiques. Aquesta és una actitud perillosa per a ell/a mateix i per als altres. Seria bo que tinguéssim una entrevista conjuntament amb el tutor/a per tractar aquest tema i provocar un canvi positiu.