2.18   Criteris d’avaluació

Els criteris d’avaluació respecte a la violència són qualitatius. Malgrat que podríem establir criteris globals a nivell de classe, però el que més interessa al mestre és a nivell personal, per tal de  felicitar l’alumne o suggerir-li un canvi d’actitud.

Serien ítems d’avaluació:

·         Felicito en/na....... per la seva actitud pacífica i de recerca de la concòrdia durant totes les activitats d’educació física. No solament respecta els altres de paraula i de fets, sinó que contribueix a un clima d’harmonia entre els companys/es.

·        En/na....... mostra una actitud pacífica i de concòrdia durant totes les activitats d’educació física. Respecta els altres, i molt rarament mostra disgust o s’enfada amb els companys/es.

·         Llevat d’alguns moments durant els quals es deixa endur per la ira i és capaç d’agredir o insultar, sol tenir una actitud de pau durant la classe d’educació física.

·         Quan alguna cosa no li surt com ell/a vol  o quan algú el molesta sol tenir actituds violentes,  tant a nivell físic com oral.

·         Durant la classe d’educació física dóna molt sovint mostres de manca de respecte, en forma d’insults i baralles físiques. Aquesta és una actitud perillosa per a ell/a mateix i per als altres. Seria bo que tinguéssim una entrevista conjuntament amb el tutor/a per tractar aquest tema i provocar un canvi positiu.