2.5   Criteris d’avaluació

A nivell de grup:  el criteri d’excel·lència seria  veure que les activitats de parella s’accepten i que quan es demana canvi de parella tots els/les alumnes tenen assumit que agafaran la primera parella que els miri.

No podríem estar tan satisfets si en donar la consigna de canvi de parella alguns alumnes tinguessin dificultats en trobar nova parella, o bé si, encara que d’una forma subtil, alguns alumnes es deixessin de banda. Hauríem de millorar considerablement si hi hagués alumnes que sempre fossin deixats obertament de banda o si es fessin exclamacions o gestos de menyspreu envers algun company/a en haver de canviar de parella.

A nivell personal:  L’actitud de l’alumne en el moment del canvi de parella és el termòmetre del grau en què el valor de l’acceptació de l’altre s’ha aconseguit. Normalment la dificultat del mestre està en que, en canviar tots els alumnes al mateix temps, només podrà fixar-se en unes poques parelles cada vegada.

Ítems d’avaluació: 

·         Accepta tots els companys i companyes quan s’han de realitzar activitats en parella. Canvia de parella amb total naturalitat sense rebutjar mai ningú i intentant acollir a tots.

·         Accepta tots els companys i companyes quan s’han de realitzar activitats en parella. Canvia de parella amb total naturalitat, però sempre intenta anar només amb una colla reduïda d’amics /es.

·         Sol anar sempre amb els mateixos companys/es quan s’han de realitzar activitats en parella, i quan cal canviar de parella sol esquivar subtilment el companys/es que no li interessen.

·         Li costa d’acceptar tots els companys i companyes quan s’han de realitzar activitats en parella. En els canvis de parella és capaç de rebutjar obertament el contacte amb altres alumnes.

·         Li costa d’acceptar tots els companys i companyes quan s’han de realitzar activitats en parella. En els canvis de parella és capaç de rebutjar obertament el contacte amb altres alumnes, a vegades amb gestos de mala educació.

·         Li costa participat en exercicis i activitats en parella. En els canvis de parella sol quedar-se a l’expectativa, esperant que siguin els altres companys qui el/la vagin a buscar. No pren l’iniciativa d’anar a buscar parella. Això el/la sol limitar en aquest tipus d’exercicis.