2.6 Criteris d’avaluació
A nivell de grup: el joc del “molest” serà un entrenament per a aprendre a tenir contacte sense agafar ni empènyer, però difícilment serà una activitat d’avaluació.
El criteri d’excel·lència seria veure que els/les alumnes poden jugar a jocs d’atrapar sense que s’empenyin ni s’agafin i per tant, l’accidentalitat en aquest sentit fos mínima. Si en aquest tipus de joc els alumnes tenen tendència a envestir-se, amb les conseqüents caigudes i ferides, caldria plantejar-los la conveniència de fer aquest tipus de joc i dir que “s’aplacen fins que aprenguin a controlar la força”.
El problema, però, sol ser sempre més personal que de grup.
A nivell personal: ens fixarem en la forma que té d’atrapar als altres companys.
Ítems d’avaluació :
·
En
els jocs d’atrapar, té un total control de la velocitat, trajectòria i força,
de forma que rarament cau ni provoca caigudes als companys/es. Aquest control
de la força és una bon aspecte de l’autocontrol que, en el futur, el pot ajudar
en altres tasques.
·
En
els jocs d’atrapar, controla la velocitat i trajectòria, té en compte la dels
altres companys/es, però en el moment del contacte a vegades la força es
descontrola i pot caure o provocar caigudes als companys/es. Aquest control de
la força és un aspecte a millorar ja que, en el futur, el pot ajudar en altres
tasques.
·
En
els jocs d’atrapar perd sovint el control de la velocitat, trajectòria i força,
de forma que cau o provoca caigudes als companys/es. Aquest control de la força
és un aspecte important a millorar ja que, en el futur, li pot portar problemes
en altres tasques.
·
Sol
tenir poc control de la velocitat, trajectòria i força, de forma que fàcilment
envesteix, cau i provoca caigudes als companys/es. Cal que sigui conscient dels
moviments que fa ell/a i de la força que exerceix, ja que aquest control de la
força i velocitat és un bon aspecte de l’autocontrol que, en el futur, li
caldrà en altres tasques.