2.6   Criteris d’avaluació

A nivell de grup:  el joc del “molest” serà un entrenament per a aprendre a tenir contacte sense agafar ni empènyer, però difícilment serà una activitat d’avaluació.

El criteri d’excel·lència seria  veure que els/les alumnes poden jugar a jocs d’atrapar sense que s’empenyin ni s’agafin i per tant, l’accidentalitat en aquest sentit fos mínima.  Si en aquest tipus de joc els alumnes tenen tendència a envestir-se, amb les conseqüents caigudes i ferides, caldria plantejar-los la conveniència de fer aquest tipus de joc i dir que “s’aplacen fins que aprenguin a controlar la força”. 

El problema, però, sol ser sempre més personal que de grup.

A nivell personal:  ens fixarem en la forma que té d’atrapar als altres companys.

 

Ítems d’avaluació : 

·         En els jocs d’atrapar, té un total control de la velocitat, trajectòria i força, de forma que rarament cau ni provoca caigudes als companys/es. Aquest control de la força és una bon aspecte de l’autocontrol que, en el futur, el pot ajudar en altres tasques.

·         En els jocs d’atrapar, controla la velocitat i trajectòria, té en compte la dels altres companys/es, però en el moment del contacte a vegades la força es descontrola i pot caure o provocar caigudes als companys/es. Aquest control de la força és un aspecte a millorar ja que, en el futur, el pot ajudar en altres tasques.

·         En els jocs d’atrapar perd sovint el control de la velocitat, trajectòria i força, de forma que cau o provoca caigudes als companys/es. Aquest control de la força és un aspecte important a millorar ja que, en el futur, li pot portar problemes en altres tasques.

·         Sol tenir poc control de la velocitat, trajectòria i força, de forma que fàcilment envesteix, cau i provoca caigudes als companys/es. Cal que sigui conscient dels moviments que fa ell/a i de la força que exerceix, ja que aquest control de la força i velocitat és un bon aspecte de l’autocontrol que, en el futur, li caldrà en altres tasques.