2.8   Criteris d’avaluació

A nivell de grup:  el nivell d’excel·lència estaria en aquell grup que és capaç de jugar en equip, on tothom és una peça important, on la participació no està en mans d’un líder o d’una/es quants/es, i que com a grup pot crear estratègies i consensuar-les.

En un nivell que necessitaria més    maduració estaria el grup que és capaç de fer un joc en grup, de definir estratègies, però que sempre solen estar en mans d’un líder o d’un grup reduït d’alumnes.

En un  nivell més pobre en quant a participació trobaríem els grups poc cohesionats, que no accepten lideratges positius sinó que tenen algun lideratge negatiu, que tenen dificultats per portar a terme accions conjuntes i que a la menor dificultat abandonen o critiquen els mateixos companyes/es de grup.

A nivell personal: 

Es valoraria si l’alumne/a és capaç de fer activitats en grup, si és una peça important de l’equip o més aviat queda en segon terme, si la seva participació és total o bé es queda a l’expectativa, si té capacitat d’iniciativa o si deixa que siguin els altres qui li solucionin els reptes, si pot ajudar a crear estratègies, si busca el consens... igualment ens fixaríem si l’alumne té algun tipus de lideratge i de quin signe és ( positiu- negatiu,), si a la menor dificultat o frustració abandona, critica o agredeix...

Ítems d’avaluació: 

·         Participa molt activament en les activitats de grup, aportant idees, ajudant i definint estratègies.

·         Quan es fan activitats de grup és una peça important de l’equip.

·         Quan es fan activitats de grup més aviat es queda en segon terme, a l’expectativa de què faran els altres.

·         Té capacitat d’iniciativa.

·         Li manca capacitat d’iniciativa en les tasques de grup. sol deixar que siguin els altres qui li solucionin els reptes.

·         En les activitats de grup busca el consens.

·         Exerceix un lideratge claríssim de signe positiu

·         Exerceix un lideratge claríssim de signe negatiu

·         La seva conducta durant les activitats cooperatives deixa molt que desitjar.  A la menor dificultat o frustració se li sol donar per abandonar, criticar o agredir.