2.8 Criteris d’avaluació
A nivell de grup: el nivell d’excel·lència estaria en aquell grup que és capaç de jugar en equip, on tothom és una peça important, on la participació no està en mans d’un líder o d’una/es quants/es, i que com a grup pot crear estratègies i consensuar-les.
En un nivell que necessitaria més maduració estaria el grup que és capaç de fer un joc en grup, de definir estratègies, però que sempre solen estar en mans d’un líder o d’un grup reduït d’alumnes.
En un nivell més pobre en quant a participació trobaríem els grups poc cohesionats, que no accepten lideratges positius sinó que tenen algun lideratge negatiu, que tenen dificultats per portar a terme accions conjuntes i que a la menor dificultat abandonen o critiquen els mateixos companyes/es de grup.
A nivell personal:
Es valoraria si l’alumne/a és capaç de fer activitats en grup, si és una peça important de l’equip o més aviat queda en segon terme, si la seva participació és total o bé es queda a l’expectativa, si té capacitat d’iniciativa o si deixa que siguin els altres qui li solucionin els reptes, si pot ajudar a crear estratègies, si busca el consens... igualment ens fixaríem si l’alumne té algun tipus de lideratge i de quin signe és ( positiu- negatiu,), si a la menor dificultat o frustració abandona, critica o agredeix...
Ítems d’avaluació:
·
Participa
molt activament en les activitats de grup, aportant idees, ajudant i definint
estratègies.
·
Quan
es fan activitats de grup és una peça important de l’equip.
·
Quan
es fan activitats de grup més aviat es queda en segon terme, a l’expectativa de
què faran els altres.
·
Té
capacitat d’iniciativa.
·
Li
manca capacitat d’iniciativa en les tasques de grup. sol deixar que siguin els
altres qui li solucionin els reptes.
·
En
les activitats de grup busca el consens.
·
Exerceix
un lideratge claríssim de signe positiu
·
Exerceix
un lideratge claríssim de signe negatiu
·
La
seva conducta durant les activitats cooperatives deixa molt que desitjar. A la menor dificultat o frustració se li sol
donar per abandonar, criticar o agredir.