1.2
Criteris d’ avaluació
A nivell personal: El criteri d’ excel·lència és que l’alumne hagi estat capaç de superar un exercici que d’entrada li produïa por. Necessitaria millorar una mica l’alumne que, malgrat que fa intents, acaba bloquejant-se i no supera la por. Necessitaria millorar encara més aquell/a que no és capaç ni tan sols de fer un intent senzill davant d’ un exercici que li provoca por. En tots els casos, el reforç positiu de la felicitació és important.
Possibles ítems d’
avaluació :
·
Felicito
en/na........... perquè ha estat capaç de superar l’exercici de ........., que
d’entrada li produïa por.
·
Necessitaria
millorar una mica l’ exercici de............, perquè malgrat que fa intents,
acaba bloquejant-se i no supera la por.
·
Necessitaria
millorar la seva actitud davant dels exercicis que li provoquen por. No és
necessari superar la por d’un dia per
l’altre, però una actitud oberta, de voler
provar, l’ ajudaria molt.
·
La
seva actitud de por davant de molts exercicis no li és bona perquè el/la
bloqueja la possibilitat d’aprendre. La por és bona quan ens serveix com a
alerta davant d’ un perill, però no quan ens impedeix contínuament d’
actuar.
·
Davant
d’exercicis nous que demanen una certa prudència, la seva actitud és de
temeritat. Cal que pensi abans d’actuar, perquè les conductes temeràries el /la
posen en perill a ell/a mateix/a o bé als seus companys i companyes.