A nivell personal: Un bon nivell en aquest aspecte ve donat pel fet que un alumne és capaç d’expressar els seus sentiments en el moment i lloc adequat i de forma assertiva ( veure punt 2.15 ). Necessita millorar l’alumne que expressa emocions tan positives com negatives davant d’altres alumnes que visquin situacions confrontades ( en la derrota o victòria, per exemple), i que a causa d’això es produeixin actes violents a nivell físic, verbal, o tan sols a nivell de llenguatge gestual. Igualment necessita millorar l’alumne/a que no és capaç de respectar el silenci del grup durant una explicació.
Possibles ítems d’
avaluació :
·
És
capaç d’expressar els seus sentiments en el moment i lloc adequat, sempre amb
el màxim de respecte.
·
Sol
expressar les seves emocions en moments que no són els millors perquè a causa
d’això provoca reaccions adverses en alguns companys que poden acabar en actes
violents a nivell físic o verbal.
·
És
força inexpressiu/va a classe d’ educació física.
·
Sol expressar
les seves emocions en moments que no són adequats perquè destorba l’atenció de
la classe. Caldria que comprengués que hi ha moments per a exterioritzar
sentiments i moments durant els quals cal un cert silenci i atenció.