“La majoria només cerca diversió i aldarull. El fenomen
de les aficions radicals en el futbol és fonamentalment una nova versió del
vandalisme a l’entorn d’un espectacle que els garanteix una repercussió social
i una dosi setmanal d’emocions i risc controlats(...)
El jove violent ha estat quasi sempre un individu
violentat, una víctima, en la majoria de casos en el seu propi context
familiar, que ha patit ell mateix violència (física o psicològica).
-La vida és violenta i dolorosa des del moment del part,
la societat actual ho suavitza tot, negant la possibilitat de dolor. Amb la
violència un es converteix en persona, a través de la por que produïm en els
altres confirmem la nostra existència- Aquesta frase, amb la qual un jove skin explica la lògica que els envolta, resulta molt esgarrifadora, ja que evidencia amb cruesa la duresa de l’entorn
afectiu i familiar en què probablement s’han mogut aquests individus”
DURÁN GONZÁLEZ, JAVIER.(1996) “Aficions radicals en el futbol”. De la
ponència per al Consell de l’Esport de Mallorca, a la publicació “Quaderns tènics de
l’esport, nº
.---------------------------------------------------------------------------
Els efectes de la pràctica esportiva en el
desenvolupament moral dels joves depèn de l’orientació que donin a l’esport els
organitzadors de competicions i altres persones importants per als joves
jugadors, com són els entrenadors, els pares i els amics. (...)
De
manera global, els valors més freqüents en els futbolistes d’aquest estudi van
ser:
-
la victòria
-
mostrar habilitats requerides per la situació del joc
-
utilitat per a l’equip mitjançant faltes
-
equitat o justícia
(Es refereix a un estudi que va fer la UAB amb
quaranta joves futbolistes de
CRUZ, BOIXADÓS, VALIENTE et al.(1996)
“Identificació
de valors rellevants en jugadors joves de futbol”. Resum de la ponència per
al Consell de l’Esport de Mallorca, a la publicació “Quaderns tènics de l’esport, nº
.---------------------------------------------------------------------------
“
L’art de la Pau comença en vosaltres mateixos. Treballeu-vos vosaltres mateixos
i treballeu la vostra missió assignada, l’Art de la Pau. Cadascú posseeix un
esperit que pot esser afinat, un cos que pot ser entrenat de moltes formes, un
camí convenient per seguir.(...)
Cultiveu la pau en la vostra vida i apliqueu-la a tothom amb qui us
trobeu
MORIHEI UESHIBA,fundador de l’aikido,(recopilat per John Stevens al 1992) “L’Art de la Paix”. Paris, Ed Trédaniel , pl 13. (Traducció lliure de l’autor del treball)
.---------------------------------------------------------------------------
L’Art de la Pau no ha de reposar sobre les armes ni la força bruta per a
triomfar; en lloc d’això, hem de posar-nos en harmonia amb l’univers, mantenir
la pau en el nostre entorn, nodrir la vida i prevenir de la mort i la destrucció.
El veritable significat de la paraula “samurai” és el de“Aquell que serveix i
que s’associa al poder de l’amor”.
MORIHEI
UESHIBA,fundador de l’aikido,(recopilat per John Stevens al 1992) “L’Art
de la Paix”. Paris, Ed Trédaniel
, pl 45. (Traducció
lliure de l’autor del treball)
.---------------------------------------------------------------------------
“Practiquem amb sinceritat l’Art e la Pau, i els pensaments dolents, les
accions negatives desapareixeran naturalment. El sol desig que ha de subsistir
és el d’una set sempre més gran d’entrenament en el nostre camí”.
MORIHEI UESHIBA,fundador de l’aikido,(recopilat per John Stevens al 1992) “L’Art de la Paix”. Paris, Ed Trédaniel , pl 51. (Traducció lliure de l’autor del treball)
.---------------------------------------------------------------------------
.---------------------------------------------------------------------------
M’agradaria dir-los que sempre he pensat que com a
docents tenim un paper molt important a desenvolupar en el procés maduratiu de
cada un dels nostres alumnes, ja que és en l’educació on es troba la solució, és
en el respecte per les persones, en la promoció de l’esportivitat, en el joc
net, en tots els valors inherents a l’esport (...) d’on
vertaderament es poden extreure les pautes d’actuació per a una convivència
harmònica i sense violència (es tracta de canalitzar, sublimar o reorientar l’impuls agresiu en cada un dels valors components de l’esport i
eliminar la violència).
ZAPATA, MARIA.(1996) “L’educació física com a teràpia per a l’alumne
violent: un cas pràctic”, de la ponència
per al Consell de l’Esport de Mallorca, a la publicació “Quaderns tènics de l’esport, nº