“ Un professor pot influir en tota la vida d’un estudiant, però això no succeirà si el professor no estableix una relació que duri sobre unes bases personals i, al final, això no es podrà portar a terme a no ser que hi hagi alguna interacció fonamentada en els sentiments o sensacions de l’estudiant (...)  l’objectiu aquí és interaccionar amb els estudiants de manera que se’ls permeti sentir-se lliures per a expressar les seves opinions, sentiments, i que percebin el mestre com algú que es preocupa sincerament del que pensen o senten ” 

 

SIEDENTOP, DARYL 1998 Aprender a enseñar la educación física”. Barcelona, Ed Inde, pl 167

Traducció i adaptació de l’autor del treball

 

 

 

 

“ Poder parlar, quan tinc la necessitat de fer-ho, i saber callar, quan és necessari, també és un entrenament que beneficiarà el nostre equilibri emocional. Per a portar-ho a la pràctica, primer és molt important identificar el que sentim ( no sempre resulta senzill) i, un cop que ho sabem seria bo determinar perquè volem dir-ho o de què serveix callar-ho.

 

  QUAN CALLAR

Sovint és important saber callar davant la persona que ens genera el sentiment. Crec que això és bo fonamentalment en tres situacions:

 

·         Quan la ira ens cega tant que, segurament, provocarà un grau de descontrol tal que es transformarà en violència. En aquest cas, no podrem expressar el que sentim sinó que  expressarem la violència que ens provoca la impotència.

·         Quan el nostre sentiment és tan confús que aclarir-lo amb el destinatari ens farà saltar d’una reacció a una altra segons quina sigui la seva resposta. I això portarà aparellada en el vincle una situació, molts cops enganyosa i innecessària, de tranquil·litat o, tot el contrari, de risc.  (...) “

 

 

 

ATANASOPULO, JULIA, a la revista “Mente Sana”, 33, planes 44-45

Traducció i adaptació de l’autor del treball