“ Un professor pot
influir en tota la vida d’un estudiant, però això no succeirà si el professor
no estableix una relació que duri sobre unes bases personals i, al final, això
no es podrà portar a terme a no ser que hi hagi alguna interacció fonamentada
en els sentiments o sensacions de l’estudiant (...) l’objectiu aquí és interaccionar amb els
estudiants de manera que se’ls permeti sentir-se lliures per a expressar les
seves opinions, sentiments, i que percebin el mestre com algú que es preocupa
sincerament del que pensen o senten ”
SIEDENTOP, DARYL 1998 “Aprender a enseñar la educación física”. Barcelona, Ed Inde, pl 167
Traducció i adaptació de l’autor del treball
“ Poder parlar, quan tinc la necessitat de fer-ho, i
saber callar, quan és necessari, també és un entrenament que beneficiarà el
nostre equilibri emocional. Per a portar-ho a la pràctica, primer és molt
important identificar el que sentim ( no sempre resulta senzill) i, un cop que
ho sabem seria bo determinar perquè volem dir-ho o de què serveix callar-ho.
QUAN CALLAR
Sovint és important saber callar davant la persona que
ens genera el sentiment. Crec que això és bo fonamentalment en tres situacions:
·
Quan la ira ens cega tant que, segurament, provocarà un grau de
descontrol tal que es transformarà en violència. En aquest cas, no podrem
expressar el que sentim sinó que expressarem la violència que ens provoca la
impotència.
·
Quan el nostre sentiment és tan confús que aclarir-lo amb el
destinatari ens farà saltar d’una reacció a una altra segons quina sigui la
seva resposta. I això portarà aparellada en el vincle una situació, molts cops
enganyosa i innecessària, de tranquil·litat o, tot el contrari, de risc. (...) “
ATANASOPULO, JULIA, a la revista “Mente Sana”, nº 33, planes 44-45
Traducció i adaptació de l’autor del treball