“Una tercera estratègia és la imitació de
models(...). El potencial de la imitació de models per a l’equitat sexual és
inesgotable: un home que participa en una dansa folklòrica i òbviament la gaudeix, una dona que competeix
vigorosament, un mestre de sexe masculí que fa saber als seus estudiants que li
agrada cuinar( la jardineria o col·leccionar antigüetats),
una professora que condueix motos( o corre o li agrada la fusteria). Tots aquests models trenquen amb els
estereotips i, d’aquesta forma, expandir
el potencial perquè a la propera generació hi hagi més llibertat”
SIEDENTOP, DARYL 1998 “Aprender a enseñar la educación física”. Barcelona, Ed Inde, plana 192) .
“Conèixer, d)
comprendre i respectar les diferents cultures i les diferències entre les
persones, facilitar que les noies i els nois elaborin una imatge de si mateixos
positiva i equilibrada i adquireixin autonomia personal, la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones i la no-discriminació de persones amb discapacitats; defensar
l'aplicació dels drets humans en tots els àmbits de la vida personal i social,
sense cap tipus de discriminació”
DEPARTAMENT D'EDUCACIÓ DECRET 142/2007, de 26 de juny, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments de l'educació primària.