“ Si només ens acontentem amb posar en relació els comportaments amb les regles sempre ens trobem  amb inconvenients. Per contra, si els comportaments i les regles es posen en relació amb els valors, aleshores la construcció dels fonaments, les regles i els actes és possible. La regla ha de finalitzar per una dimensió moral que garanteix per exemple, l’ igualtat de la relació de força, el respecte i la integritat de l’altre.

La falta i la sanció separen l’infant de les seves responsabilitats en front d’un àrbitre (...) això porta a que els jocs hagin de ser construïts i negociats sobre la base de valors morals” [1]

 

 

“(...) malgrat tot, i encara que el joc és el regne de la llibertat i l’arbitrarietat, presenta una paradoxa interna, ja que implica restriccions internes, perquè per a jugar el nen s’ha d’ajustar a unes pautes de conducta del personatge (...), i quan el joc és grupal ha d’obeir les regles de joc.  [2]



[1] (NÉRI, LAURENT (1996) :” L’étrange, l’intrus et l’intègre”, article a “Éducation Physique et sportive à l’école, nº 80, pl 15).  .

 

[2]GARAIGORDOBIL LANDAZABAL, MAITE / FAGOAGA AZUMENDI, JOSE Mª, 2006   El juego cooperativo para prevenir la violencia en los centros escolares” Madrid,  Ministerio de Educación y Ciencia/ CIDE, pl 16