“Una de les majors responsabilitats del
professor d’educació física és la de procurar un ambient d’aprenentatge
suficientment segur per als alumnes” (...)
Quan una activitat potencialment perillosa es porta a terme, el
professor hauria de deixar les regles clares que s’hagin establert respecte als
perills que es podrien plantejar. En Aquestes regles s’haurien de descriure i
puntualitzar sovint, i els alumnes haurien de ser suficientment responsables
com per a obeir-les. Fer menys que això significaria arriscar-se a que un
alumne es fes mal i probablement a esser denunciat.
(...)Això
no significa que totes les activitats que comportin un cert risc no s’hagin de
plantejar en un programa d’educació física. Al contrari, un dels objectiu del
programa hauria de ser el d’ajudar als alumnes a aprendre a acceptar uns certs
riscos i a voler participar en activitats”.
SIEDENTOP, DARYL 1998 “Aprender a enseñar la educación física”. Barcelona, Ed Inde, pl 256
“L'alumnat ha de construir el seu coneixement a partir de diferents tipus
d'activitats: individuals i col·lectives, cooperatives, expressives, de
condicionament físic, a l'aire lliure, etc. Aquest coneixement permetrà
descobrir les possibilitats de practicar activitats físiques en el seu entorn
proper, prevenir situacions de risc
associades a la pràctica d'activitats físiques, tenir una mirada crítica
vers les imatges corporals difoses pels mitjans de comunicació, i ser sensible
a les diferències culturals i la seva influència sobre els hàbits de vida i
sobre la pràctica d'activitats físiques”.
DEPARTAMENT D'EDUCACIÓ DECRET 142/2007, de 26 de juny, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments de l'educació primària.