“ L’educació física proporciona moltes ocasions per aprendre les habilitats associades a la presa de responsabilitats. Els esports d’equips exigeixen que els individus desenvolupin papers que demanen una  barreja d’afirmació individual i de cooperació amb l’equip.  Els partits estan regulats per reglaments en els quals les violacions tenen les seves conseqüències.(...) Hi ha situacions que mostren als professors comportaments responsables. Si els professors les fomenten, les descriuen amb precisió, les reforcen quan es produeixen, hi ha més oportunitats perquè aquestes conductes responsables apareguin. Aquests comportaments no es produeixen de forma automàtica, s’han d’ensenyar com els rebots, les curses endavant o el marcatge en el bàsquet “.

 

SIEDENTOP, DARYL 1998 Aprender a enseñar la educación física”. Barcelona, Ed Inde , pl 201

 

Tenir consciènciadel valor del treball individual i col·lectiu i desenvolupar hàbits d'esforç i treball en l'estudi, així com actituds de confiança, amb iniciativa personal, autodisciplina, sentit crític, responsabilitat, curiositat, interès i creativitat en l'aprenentatge (…).

Desenvolupament de les capacitats emocionals i cognitives de presa de decisions, valorant la dignitat, la llibertat i la responsabilitat, així com el desenvolupament de l'autonomia personal.”

DEPARTAMENT D'EDUCACIÓ   DECRET 142/2007, de 26 de juny, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments de l'educació primària.