“ L’educació física proporciona moltes
ocasions per aprendre les habilitats associades a la presa de responsabilitats.
Els esports d’equips exigeixen que els individus desenvolupin papers que
demanen una barreja d’afirmació
individual i de cooperació amb l’equip.
Els partits estan regulats per reglaments en els quals les violacions
tenen les seves conseqüències.(...) Hi ha situacions que mostren als professors
comportaments responsables. Si els professors les fomenten, les descriuen amb
precisió, les reforcen quan es produeixen, hi ha més oportunitats perquè
aquestes conductes responsables apareguin. Aquests comportaments no es
produeixen de forma automàtica, s’han d’ensenyar com els rebots, les curses
endavant o el marcatge en el bàsquet “.
SIEDENTOP, DARYL 1998 “Aprender a enseñar la educación física”. Barcelona, Ed Inde , pl 201
“Tenir consciència del valor del treball
individual i col·lectiu i desenvolupar
hàbits d'esforç i treball en l'estudi, així com actituds
de confiança, amb
iniciativa personal, autodisciplina, sentit crític, responsabilitat, curiositat, interès i creativitat en l'aprenentatge (…).
Desenvolupament de les capacitats
emocionals i cognitives de
presa de decisions, valorant
la dignitat, la llibertat i la responsabilitat,
així com el desenvolupament de l'autonomia
personal.”
DEPARTAMENT D'EDUCACIÓ DECRET 142/2007, de 26 de juny, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments de l'educació primària.