EL GOMET I
LA MIREIA
La
Mireia està nerviosa. No li agrada fer relaxació. Troba l’estora massa prima;
com que és un secall, se li claven tots els ossos al terra. Cada vegada que a classe es fa relaxació
es sent incòmoda. Però avui el mestre els ha afegit una cosa nova: ha dit que
els enganxaria un gomet al front si eren capaços de relaxar-se.
Com
sabrà el mestre si estan o no relaxats? La Mireia sap estar quieta, amb prou
feines, però mai relaxada.
La
Mireia sent que es diu: “ tanqueu els ulls ben suaument, com si les parpelles fossin una cortina”. Aleshores
s’adona que havia estat prement els ulls amb massa força. El mestre diu :“ elimineu les arrugues dels
costats dels ulls, deixeu caure les parpelles, lentament”. Més tard sent dir “
comproveu que la llengua no fa cap força”, “sentiu el pes dels braços, la
pressió dels colzes sobre la estora” “ noteu l‘entrada de l’aire, fresc, i
noteu la sortida de l’aire, que serà més tebi”.
La
Mireia es va deixant anar a mida que el mestre va explicant. Està agafant gust
a estar així, sent sensacions noves, fins i tot capta una mena de formigueig a
la punta dels dits. – “Sentiu la circulació de la sang a la punta dels dits”-
els diu el mestre.
Després
d’ una estona de silenci, li sembla somniar; sent les fresses del gimnàs i, més
llunyans, els sorolls de la ciutat. Recorda
que avui es queda al menjador i que a les cinc ha d’ anar a música. I el
gomet? Quan arribarà el gomet? Sent les
passes del mestre que s’acosten, s’aturen i passen de llarg. La Mireia s’impacienta. Que no estic prou
relaxada? S’haurà oblidat de mi? Comença
a moure les cames; s’adona que no està del tot relaxada. El mestre diu:
“si us sentiu tensos, abandoneu tota idea, i centreu-vos en l’entrada i la
sortida de l’aire als pulmons”. La Mireia fa un esforç per a relaxar-se.
S’abandona. El seu cap torna a divagar.
Sent una
pressió al front. Ja té el gomet!
De quin
color serà ?