“A MI MAI NO EM PASSEN LA PILOTA”
Avui
toca “handbol-torre”. Quin rollo!
Les
normes de joc són senzilles: dos equips es disputen una pilota tova amb les
mans; quan un jugador té la pilota no es pot moure del lloc i només pot fer una
passada o tirar a fer caure una torre
feta de blocs de fusta que l’equip contrari té a la seva zona. A la vegada, cal
defensar la nostra zona i sobre tot, que els contraris no facin caure la nostra
torre.
El joc
és simple, però ja sé la cançó de sempre:
tots es passaran la pilota, i a mi, com sempre, em deixaran de
racó. Sé que no tiro prou fort, que si vull tirar lluny ho faig massa fluix i
els contraris agafen la pilota... però encara que la demani als del meu equip, se la passen com
si jo no existís. Podria fer d’arbre o de moble i ningú se n’adonaria.
Per
sort, l’activitat ha durat deu minuts.
Quan la Fina, la mestra, ha vist que solament jugaven la meitat dels alumnes ha
decidit canviar de joc. Ens ha comentat que no pot ser que només juguin uns
quants i que els altres s’ho estiguin mirant. Llavors ens ha agrupat de cinc en
cinc.
Hem
jugat a “matar” tots contra un. M’ ha anat força bé perquè en jugar amb un equip de només quatre he
pogut participar més. La mestra m’ha comentat que jugar
així és el que he de fer sempre.
Llavors ens ha agrupat de deu en deu i hem fet el mateix joc. M’ ha
costat més participar, però és normal. Aleshores la Fina ens ha fet canviar de
joc, i hem jugat al “handbol-torre”. Mitja classe
jugava en la meitat del pati i l’altre mitja a l’altre costat. La consigna era
que tothom participés. Jo he après a desmarcar-me quan el meu equip tenia la
pilota. Així he aconseguit que alguna vegada me la passessin; la mestra anava
donant indicacions perquè passessin la
pilota a qui estava lliure. El joc ha anat prou bé; la mestra ens ha felicitat.
Al
final ens hem agrupat tota la classe, i hem tornat a fer el joc tal com el
fèiem al principi, però amb la consigna
de passar la pilota moltes vegades, i alhora moure’ns per desmarcar-nos. He notat que el fet de
participar no depèn només de mi; m’he mogut, he anat a buscar la pilota, i no
he esperat solament que me la passessin. El joc ha anat molt millor.
No
tots han captat que participar és més que demanar: en Marc i la Gisela
continuen com sempre, palplantats, esperant que els altres els solucionin la
papereta. La mestra ho ha vist i ens ha comentat que a tots i totes encara ens falta molt per aprendre a participar, i
que el més important és aprendre a fer participar als altres.
Jo ho
he entès. Potser, si no haguéssim començat en grups de cinc, encara no ho
entendria.