MANIFEST PER LA PAU I LA NO VIOLÈNCIA

En un món en que les violències, les injustícies i les guerres, formen part de la vida de moltes persones, arreu del planeta, l'alumnat i el professorat de l'escola ÍTACA volem manifestar que:

- Totes les persones som responsables de que el món sigui cada dia més just, més pacífic i més segur. És un desig que es pot fer possible si treballem conjuntament, si cada dia en fem una passa cap endavant per aconseguir-ho. Des dels detalls més petits, com no insultar, no barallar-se, i sobre tot, posar la paraula per damunt de les baralles i l'agressivitat. Aquestes petites passes per construir la pau, es podem fer a casa, a l'escola, al carrer...

- La pau es construeix, dia a dia, passet a passet, entre totes i tos. Només cal, relacionar-nos amb les persones des del respecte i el diàleg, intentant conèixer què pensen, què senten... i com som, i mai des de la sospita i els prejudicis.

- Les violències, els conflictes, l'agressivitat... acaben per fer mal, i ningú surt beneficiat.

- Les violències porten a la por i la sospita, la sospita del qui és diferent. Les violències i les armes mai no han solucionat cap conflicte. Vers el contrari, acaben per augmentar la violència.

- Nosaltres pensem i creiem, que el món pot ser un lloc molt més habitable, on càpiga tothom, on el diàleg estigui per sobre de les armes, les paraules davant els insults i les baralles.

I com que ho creiem volem deixar aquesta petita empremta, amb aquest acte i la participació de l'alumnat i el professorat, avui, 30 de gener del 2013.