LA MOSTRA 2009
Pàgina actualitzada el 20.05.2009

C – CARNIVAL (anglès 6è). Descripció del treball.

En el marc del nostre projecte de innovació d'educació audiovisual "Aguaita" l'alumnat han realitzat diverses tasques audiovisuals a l'àrea de idiomes.
- Alguns treballs, i aquest en concret, s'han basat enl'enregistrament d'un video curt i sense pretensions per a fer un muntatge cinematogràfic senzill a través del Movie Maker.
- Amb la excusa del Carnaval l'alumnat van assolir la pregunta “What do you want to be?” i la seva resposta “I want to be a.......” i havien d'enregistrar-se uns als altres.
- Primer van triar-se un personatge i el van dibuixar. També van crear un full de presentació.
- Un cop fet l'enregistrament, havien de fer el muntatge de la pel.lícula:
. Pujar el vídeo fet al programa informàtic Movie Maker.
. Escriure títols abans i al final.
. Incloure les transicions.
. Incloure títols als clips.
. Buscar una música, tractar-la amb el programa informàtic Audacity i incloure-la als clips primer i últim.
. Redistribuir espais i temps.
- Finalment s'havia de desar el projecte per la seva visualització i possible futura utilització.

B – RECEPTA DE CUINA (3r). Descripció del treball.

- Observació de fotos en general.
- Observar i analitzar diferents llibres de cuina portats per l'alumnat
- Comentar receptes de manera crítica i analitzar les errades de receptes que no estan ben fetes.
- Observar la funció que tenen les imatges, en l’explicació gràfica de les receptes de cuina, analitzant diferents exemples.
- Realitzar una recepta individualment del “Pa amb tomaca” dibuixant les imatges i escrivint les frases.
- Fer a la classe: El pa amb tomaca, l'alumnat fan les fotos del procés a seguir.
- A partir de les fotografies creen un Movie Maker:
- Seleccionar les fotografies millors.
- Escriure títols abans i al final.
- Enregistrar els passos a seguir.
- Escriure els passos a seguir.
- Redistribuir espais i temps.

A – WHAT ARE YOU WEARING? (anglès 3r) . Descripció del treball.

- Treballar prèviament el vocabulari i les estructures de la roba en anglès.
- L'alumnat vénen vestits a l’escola amb roba treballada a classe i es fan fotografies entre ells.
- A partir de les fotografies l'alumnat creen un Movie Maker
- Escriure títols, abans, al final.
- Posar les transicions.
- Enregistrar les descripcions.
- Escriure les descripcions.
- Redistribuir espais i temps.

D – RESTAURANT “LA VIGNE ET LE BLÉ” (francès 6è). Descripció del treball.

- Comprensió del text a representar.
- Treball del vocabulari relacionat amb el menjar.
- Escenificació del fragment de l’obra.
- Preparació dels decorats.
- Enregistrament de l’obra.
- A partir de l'enregistrament creem una pel·lícula amb el Movie Maker

MOSTRA 09 – Memòria.

INTRODUCCIÓ.

Al nostre CEIP Joan Bta Serra, vam encetar el curs 2006/07 un projecte de innovació educativa d'educació en mitjans audiovisuals anomenat AGUAITA.
Emmarcat dins aquest projecte, l'alumnat han treballat als diferents cicles, nivells i àrees.

La mostra que ara us enviem són alguns dels treballs AGUAITA fets pels alumnes a les classes de idiomes estrangers (anglès i francès) i a altres classes.

OBJECTIUS GENERALS.

- Descobrir elements bàsics del llenguatge fotogràfic i de la seua funció (plans, punts de vista, enquadraments, composició, il·luminació....) i la seua funció.
- Descobrir els possibles significats que es poden atribuir a una mateixa imatge.
- Ser capaç d’observar atentament i descriure amb detall el contingut d’una imatge i extreure’n després les valoracions oportunes.
- Produir missatges audiovisuals senzills, utilitzant diferents mitjans (foto, vídeo, ordinador), saber fer fotografies senzilles i enregistrar en vídeo.
- Conèixer diferents tipologies de textos i estructures: diàlegs, receptes, preguntes concretes
- Desenvolupar les seues competències lingüístiques, audiovisuals, digitals i artístiques.
- Aprendre a enregistrar-se la veu i tractar-la a través de l’ordinador, deixant de banda els antics laboratoris amb cassettes.
- Saber afegir música a un enregistrament de vídeo.
- Conèixer programes informàtics per tractar fotos i vídeo, fent petits muntatges.
- Motivar l’aprenentatge de continguts acadèmics i l’adquisició de noves estructures a través de l’ús de mitjans audiovisuals.

COMPETÈNCIES BÀSIQUES.

- Competència en comunicació lingüística.
- Tractament de la informació i competència digital.
- Competència cultural i artística.

JUSTIFICACIÓ PEDAGÒGICA.

L’entorn de l'alumnat és cada vegada més tecnològic i per tant les seves motivacions estan més relacionades amb l’ús de les noves tecnologies.
Conscients d’aquest fet el nostre centre vam optar per treballar amb els alumnes aspectes relacionats amb el món de la imatge i l’aprenentatge de continguts a través dels diferents tractaments de la imatge: fotografia, vídeo, ordinadors.

CODI 43000081

Web de l'Ajuntament