Aprofitant el fet que la nova llei va dotant de més autonomia als centres educatius per tal de concretar, dins el seu projecte educatiu, els elements bàsics que orienten el seu desenvolupament curricular i que permeten l’adequació dels ensenyaments al seu alumnat i a l’entorn, tot relacionant i desenvolupant, si escau, projectes propis. L’escola pel present curs s’ha dotat amb dues pissarres digitals amb la intenció de dirigir la seva pràctica educativa cap una metodologia de treball que integra en la seva quotidianitat els avenços tecnològics al nostre abast.

Aquest recurs està format per un sistema que consta d’una pantalla tàctil, un ordinador multimèdia connectat a Internet i un videoprojector.

Aquestes pissarres es troben ubicades a P5 d’infantil i a 2n de primària. L’ús a l’escola d’aquest recurs s’anirà incrementant progressivament a mida que ens anem familiaritzant amb aquesta manera de transmetre els continguts que corresponen a cada nivell i cicle id’acord amb la disponibilitat econòmica corresponent.

Se’n farà un ús interdisciplinari, donada les possibilitats de dinamització, accés àgil i ràpid a la informació i a les connexions temàtiques entre els temes a treballar i el projecte a desenvolupar, l’atractiu i la diversitat en la presentació dels continguts, i les possibilitats d’adaptació pel que fa a la gradació d’allò que s’està treballant i presentant a les necessitats que presenta el grup, aprofitant els avantatges que proporciona aquest sistema tecnològic:

• Els/les alumnes tenen un paper més actiu, ja que resulta més fàcil la presentació pública dels treballs que realitzen i dels materials digitals d'interès que troben a Internet.
  • Poden veure a classe materials que estan a Internet i que després podran revisar detalladament a casa o a l´aula d´informàtica del centre. A les classes d'informàtica, la pissarra digital facilita als/les nens/es la repetició de les accions que realitza el professor quan els ensenya a utilitzar un programa determinat.
  • La pissarra digital suposa una font inesgotable d'informació multimèdia i interactiva disponible de manera immediata a l'aula i que permet aprofitar didàcticament molts dels materials realitzats pels professors i els alumnes.
  • Aquest sistema tecnològic facilita la integració de la cultura audiovisual a les activitats educatives de la classes.

Professorat i alumnat contínuament aprenen coses noves: la pissarra digital permet consultar notícies d'actualitat i descobrir i compartir nous materials i informacions d'interès.

D’aquesta manera volem optimitzar els aprenentatges del nostre alumnat potenciant la seva atenció i participació a l’aula. Presentant, congruentment, una compatibilitat progressiva a l’hora d’emprar la diversitat de materials didàctics que tenen els nostres alumnes.

Suposa doncs també un recurs amb un potencial educatiu enorme per a aquells alumnes nouvinguts al centre i les seves primeres i futures experiències amb la llengua catalana àmpliament reforçades per l’ús de la pissarra digital i els seus recursos.

La interacció dels nens amb el nou recurs tecnològic que estem presentant farà que es familiaritzin de manera progressiva, espontània i natural amb les tecnologies.

Donat el ritme frenètic al qual la tecnologia s’ha anat incorporant a la nostra quotidianitat, amb aquesta incorporació per part de l’equip de mestres s’intenta pal·liar, normalitzant amb el treball i la pràctica educativa diària la seva percepció de si són o no capaços. Tot pot estar al seu accés, només cal posar-hi fil a la agulla i practicar, treballar i col·laborar amb la il·lusió d’aprendre coses noves i millorar gràcies a l’esforç que tots plegats hem i estem fent.