El "Dia escolar de la No-violència i la Pau", és una iniciativa d'Educació No-violenta en la que hi participen els centres educatius de tot el mon.

El dia 30 de gener, és l'aniversari de la mort de Gandhi. El seu missatge de pau, però, ha de durar tots els dies i ha d'estar reflectit en totes les nostres actuacions.

El Dia Escolar de la No-violència i la Pau, ens recorda que cada dia hem de treballar l’esperit d’amor universal, de no-violència i de pau i procurar un món més agermanat, més respectuós amb els drets humans, menys violent i més pacífic.

“l’Adàgio d’Albinoni”

Des de que un morter va  massacrar  als ciutadans que feien cua en una forn de pa, en Vedran Smaijlovíc, primer violoncel·lista del Teatre de l’Opera de Sarajevo, interpretava diàriament pels carrers, cementiris i edificis destruïts de la seva ciutat natal, Sarajevo  “l’Adàgio d’Albinoni”

El seu particular crit de denuncia de la guerra, el va convertir en un símbol a tot el mon.

Fill d’un compositor musulmà i de mare croata Smajlovic declara: “La meva nacionalitat és la música i el meu violoncel és la meva única arma para combatre les bombes,.... cada minut de vida, és com tornar a nàixer perquè a Sarajevo, estiguis on estiguis, en qualsevol moment pots trobar la mort”

SOM AMICS

Som amics i ens ho passem bé
Quan juguem, cantem i estimem