CONSELL ESCOLAR

COORDINADOR/A RISCOS LABORALS

Marta Laguna Vergés

Composició del consell escolar

El director, que n’és el president
• El cap d’estudis
• Un regidor o representant de l’ajuntament del terme municipal en el qual hi ha el centre
• Un nombre determinat de professors/es elegits pel claustre de professors
• Un nombre determinat d’alumnes i pares i mares elegits entre ells
• Un membre designat per l’associació de mares i pares d’alumnes més representativa, d’acord amb el nombre d’associats
• Un representant del personal d’administració i serveis del centre
• El secretari del centre, que actua de secretari del consell escolar, amb veu i sense vot

Centres d’educació infantil i primària

Director + cap d’estudis + ajuntament
+ PAS i secretari
Professorat
Pares i mares
AMPA

Informació general

Renovació

El procés electoral s’efectua per renovar la meitat dels membres de cadascun dels sectors electius que integren els consells escolars.

Participació

L’equip directiu del centre organitzarà accions d’informació i difusió per impulsar i fomentar la participació dels diferents sectors de la comunitat educativa.

Dret de vot

Pares i mares: tenen el dret de vot, per elegir els representants dels pares, mares o tutors, tant el pare com la mare dels alumnes escolaritzats en el centre o, si escau, els seus tutors legals.

Vacants

Si es produeix una vacant en el consell escolar, s’ha d’ocupar pel procediment que estableixi el reglament de règim interior del centre. Si el reglament no preveu aquesta circumstància, l’ha d’ocupar el següent candidat més votat en les darreres eleccions. El nou membre s’ha de nomenar per al temps que restava de mandat a la persona que ha causat la vacant.

Composició

El nombre de representants electes del professorat no pot ser inferior a un terç del nombre total de components del consell escolar. El nombre de representants electes d’alumnes i de mares i pares d’alumnes en conjunt no pot ser inferior a un terç del nombre total de components del consell escolar.
El consell escolar del centre estableix el nombre de representants de cada sector respectant els criteris generals de composició. No es pot modificar la configuració del consell escolar del centre durant els tres cursos acadèmics següents a aquell en què és determinada.