COORDINACIÓ PRIMÀRIA-SECUNDÀRIA
tema: deures d'estiu dels alumnes de sisè
d
aquesta serà la tapa del dossier de deures d'estiu dels alumnes de sisè de la zona de la Serra

Veiem la necessitat de donar deures a l’alumnat que acaba la primària i començarà 1r ESO a l’institut. Constatem que convé des de les tres escoles de primària vinculades al mateix institut (L’institut la Serra) donar un mateix tipus de dossier.

Decidim fer una sèrie de  trobades de les tres escoles, l’institut, CRP, EAP i la inspecció del centre per tal d’acordar una sèrie de criteris i les actuacions corresponents:

1.- Fer una bona difusió i explicacions a les famílies dels alumnes mitjançant les entrevistes de final de curs o a les reunions de curs sobre el tema deures d’estiu. Les famílies i els alumnes han de conèixer quins són els deures, en què consisteixen, com s’han de fer, quan els hauran de presentar i què se’n farà dels deures.

2.- Apuntem la necessitat d’un acompanyament i seguiment dels deures. Constatem que molts alumnes tenen dificultats per fer els deures, ningú els pot ajudar i sols no se’n surten. Es comenta que podria ser Pandora ( esplai del territori) o MAIN ( organització que també treballa en el territori fent tallers d’estudi assistit). Es faran les gestions oportunes a fi d’aconseguir algun tipus d’acompanyament durant els mesos d’estiu per aquest alumnat.

3.- S’acorda fer un dossier unificat per a tot l’alumnat de sisè. Per aquell alumnat que no pugui  fer-ho perquè el seu nivell no li permeti  es donaran altres dossiers adaptats. D’aquests dossiers adaptats se’n farà càrrec cada centre.

4.- El dossier  constarà de 4 apartats:

2 llibres de lectura

un de català i un de castellà,  a escollir entre un llistat. Es parlarà amb la biblioteca la Serra per facilitar que els nens puguin tenir accés a aquests llibres

4 comprensions lectores

2 en català i 2 en castellà

4 produccions escrites

una presentació ( servirà per fer una exposició oral  durant els  primers dies a l’institut),

2 en català ( un diàleg tipus watssap i un còmic)

2 en castellà (una recepta i un experiència d’estiu)

activitats de matemàtiques

activitats competencials i d’ altres exercicis

5.- Ens repartim la feina i cada centre se’n responsabilitza d’un dels apartats i quedem per una propera trobada per posar en comú aquests materials.

6.- A la següent trobada tothom aporta la feina feta , es comenta , es valora, s’introdueixen els canvis oportuns i s’aprova.   El CRP se’n responsabilitza de muntar el dossier, unificar format, fer el paginat, fer l’índex.... . La tapa del dossier es  confegirà  a l’institut i la faran arribar als centres de primària per inserir-la.