Veiem la necessitat de donar deures a l’alumnat que acaba la primària i
començarà 1r ESO a l’institut. Constatem que convé des de les tres escoles de primària
vinculades al mateix institut (L’institut la Serra) donar un mateix tipus de
dossier.
Decidim fer una sèrie de trobades de
les tres escoles, l’institut, CRP, EAP i la inspecció del centre per tal
d’acordar una sèrie de criteris i les actuacions corresponents:
1.- Fer una bona difusió i
explicacions a les famílies dels alumnes mitjançant les entrevistes de
final de curs o a les reunions de curs sobre el tema deures d’estiu. Les
famílies i els alumnes han de conèixer quins són els deures, en què consisteixen,
com s’han de fer, quan els hauran de presentar i què se’n farà dels deures.
2.- Apuntem la necessitat d’un
acompanyament i seguiment dels deures. Constatem que molts alumnes tenen
dificultats per fer els deures, ningú els pot ajudar i sols no se’n surten. Es
comenta que podria ser Pandora ( esplai del territori) o MAIN ( organització
que també treballa en el territori fent tallers d’estudi assistit). Es faran
les gestions oportunes a fi d’aconseguir algun tipus d’acompanyament durant els
mesos d’estiu per aquest alumnat.
3.- S’acorda fer un dossier unificat
per a tot l’alumnat de sisè. Per aquell alumnat que no pugui fer-ho perquè el seu nivell no li
permeti es donaran altres dossiers
adaptats. D’aquests dossiers adaptats se’n farà càrrec cada centre.
4.- El dossier constarà de 4 apartats:
2 llibres de lectura
|
un de
català i un de castellà, a escollir
entre un llistat. Es parlarà amb la biblioteca la Serra per facilitar que els
nens puguin tenir accés a aquests llibres
|
4 comprensions lectores
|
2 en
català i 2 en castellà
|
4 produccions escrites
|
una
presentació ( servirà per fer una exposició oral durant els primers dies a l’institut),
2 en
català ( un diàleg tipus watssap i un còmic)
2 en castellà (una recepta i un experiència
d’estiu)
|
activitats de matemàtiques
|
activitats
competencials i d’ altres exercicis
|
5.- Ens repartim la feina i cada
centre se’n responsabilitza d’un dels apartats i quedem per una propera
trobada per posar en comú aquests materials.
6.- A la següent trobada tothom aporta
la feina feta , es comenta , es valora, s’introdueixen els canvis oportuns i s’aprova. El CRP se’n responsabilitza de muntar el
dossier, unificar format, fer el paginat, fer l’índex.... . La tapa del dossier
es confegirà a l’institut i la faran arribar als centres
de primària per inserir-la.
|