ELS TRES REIS

I EL NÚVOL PUNYETER

(La veritable història del Tió de Nadal)

Vet aquí fa molt de temps, quan els cotxes no anaven ni amb rodes i tothom viatjava a peu o a sobre d'algun animal, tres reis molt rics i poderosos procedents de l'orient van decidir que un cop l'any farien alguna cosa pels nens de tot el món. Es van reunir i es van posar d'acord de com fer-ho. I així va ser com cada inici d'any els reis començaren a fer feliços els nens portant-los tota mena de regals.

Hi havia també per aquell temps un núvol, però un núvol especial: era un núvol punyeter. Sabeu què és un núvol punyeter? Doncs és un núvol que es dedica bàsicament a fer-nos la punyeta. De ben segur que tots n'heu vist algun.

Aquest núvol, totalment en desacord a què els reis portessin regals als nens, va començar a fer-los la punyeta i any rera any els seguia en el seu camí deixant caure fortes pluges i nevades que els barraven el pas i els mullaven els regals, per impedir així que els reis poguessin dur a terme la seva empresa.

En els seus grans viatges, doncs, molts cops hagueren d'aixoplugar-se sota un gran avet que hi havia en el camí. Tants cops els passà que arribà a ser un costum fer-hi una paradeta per planificar les seves rutes arreu del món.
Al núvol punyeter allò d'aixoplugar-se no li semblà massa bé, així que buscà i buscà la manera de fer, com el seu nom indica, la punyeta als tres reis. Un bon dia, mentre els tres reis reposaven sota l'avet, el núvol punyeter es fregà i fregà amb força fins que aconseguí un llamp de dimensions gegantines que es despenjà amb una força increïble fins a encertar al bell mig de l'avet i... BOUUUM! CRAC! PROOM! partí l'avet deixant-lo tot socarrat.

Els tres reis entristits pel terrible final del seu amic, l'avet, uniren les seves forces i li donaren vida convertint-lo en un Tió. La missió del qual seria desconcertar el núvol perquè així entre Tió i Reis podrien fer la feina de portar regals als nens.

I des d'aquell dia l'equip Reis-Tió ens acompanyen per aquestes dates de Nadal fent feliços tots els nens i portant ben despistat el núvol punyeter.

BON NADAL I QUE CAP NÚVOL NO US FACI LA PUNYETA!

Alumnes i mestre de l'escola de LLadurs