PROJECTE EDUCATIU
DE LESCOLA
Els trets didentitat
recollits en el PEC (Projecte Educatiu del Centre) són els següents:
(Extracte dels trets didentitat)
1.- El
Pluralisme i els Valors Democràtics
Als alumnes sels hi potenciarà els valors propis duna
societat democràtica, dacord amb la Declaració Universal
dels Drets Humans (solidaritat, respecte a laltre, actitud
de diàleg...) quedant absolutament excloses ladoctrinament,
es activitats i les actituds antidemocràtiques.
2.- LAconfessionalitat
Lescola es defineix aconfessional i se sent respectuosa amb
totes les maneres de pensar i fer de cadascú. Lescola en
la mesura del possible posarà en contacte a lalumne amb la
realitat històrica de la religió cristiana per tal dajudar-lo
a comprendre el món que lenvolta.
3.- La llengua
dinstrucció-aprenentatge.
El català és la llengua pròpia del centre, com ho és també
de Catalunya, tant a nivell vehicular com dinstrucció-aprenentatge.
Lescola vetllarà per tal que els alumnes a lacabar
el seu procés educatiu en el centre tinguin un coneixement prou
satisfactori de les dues llengües oficials a Catalunya.
4.- La línia
metodològica.
Pretenem que cada alumne, i donada la seva diversitat, es formi
com a persona amb lesperit crític propi dun infant
de 12 anys i amb capacitat de discussió de manera ordenada i
respectuosa.Com a mètode daprenentatge, es parteix dun
treball col·lectiu de participació i discussió que ha de
portar, inevitablement, a un treball individual dassimilació,
estudi i memorització del contingut treballat.
5.- Leducació
com a procés integral.
Lescola entén leducació com una simbiosi entre el
desenvolupament de la personalitat de linfant (cívic,
solidari, respectuós amb les persones i coses, tolerant,
participatiu, amb gust per les coses ben fetes...), ladquisició
de coneixements (tant intel·lectuals com manipulatius), tècniques
de treball i estratègia destudi que li permeti en un futur
enfrontar-se i integrar-se en aquest món.
6.- La
Coeducació.
Tot respectant les diferències pròpies de cada sexe, entenem la
coeducació com el fet deducar per la igualtat entre homes
i dones i no fer cap discriminació per raons de sexe.
7.- El tipus
de Gestió Institucional.
La idea duna escola democràtica on hi té cabuda tothom,
exigeix una participació real i efectiva de tots els membres que
la conformen (pares i mares, alumnes, mestres, personal no docent,
representants de les institucions, antics alumnes...). Per a fer
efectiva aquesta participació lescola potencia vies de
relació i participació per tal danar fent "escola"
i millorar-la des de cada un dels sectors.
8.- Les
relacions Escola - Poble - Entorn.
Com a escola situada a la població dEsplugues de Llobregat,
donem a conèixer als infants a aquesta realitat, i com a
institució - escola participem, tant com és possible, en
aquells aspectes culturals i lúdics que ofereix la població i
el seu entorn més immediat.
9.- Leducació
per la diversitat.
Creiem que cada alumne té unes característiques personals i uns
ritmes daprenentatge diferents. Per tant, procurem adaptar-nos
a cadascú i oferir un tracte i una exigència diferenciada.
10.- Leducació
per la solidaritat.
Entenem com a solidaritat que cada membre sigui el més competent
possible per tal que això reverteixi en el col·lectiu, enfront
de la competitivitat per la competitivitat, amb el que això
suposa de desprestigi i anulació de la personalitat dels altres.
11.- L'educació
per a la diversitat
Creiem que cada alumne té unes característiques personals i uns
ritmes d'aprenentatge diferents. Per tant procurem adaptar-nos a
cadascú i oferir un tracte i una exigència diferenciada.