PROJECTE EDUCATIU DE L’ESCOLA
Els trets d’identitat recollits en el PEC (Projecte Educatiu del Centre) són els següents:
(Extracte dels trets d’identitat)

1.- El Pluralisme i els Valors Democràtics

Als alumnes se’ls hi potenciarà els valors propis d’una societat democràtica, d’acord amb la Declaració Universal dels Drets Humans (solidaritat, respecte a l’altre, actitud de diàleg...) quedant absolutament excloses l’adoctrinament, es activitats i les actituds antidemocràtiques.

2.- L’Aconfessionalitat

L’escola es defineix aconfessional i se sent respectuosa amb totes les maneres de pensar i fer de cadascú. L’escola en la mesura del possible posarà en contacte a l’alumne amb la realitat històrica de la religió cristiana per tal d’ajudar-lo a comprendre el món que l’envolta.

3.- La llengua d’instrucció-aprenentatge.

El català és la llengua pròpia del centre, com ho és també de Catalunya, tant a nivell vehicular com d’instrucció-aprenentatge. L’escola vetllarà per tal que els alumnes a l’acabar el seu procés educatiu en el centre tinguin un coneixement prou satisfactori de les dues llengües oficials a Catalunya.

4.- La línia metodològica.

Pretenem que cada alumne, i donada la seva diversitat, es formi com a persona amb l’esperit crític propi d’un infant de 12 anys i amb capacitat de discussió de manera ordenada i respectuosa.Com a mètode d’aprenentatge, es parteix d’un treball col·lectiu de participació i discussió que ha de portar,  inevitablement, a un treball individual d’assimilació, estudi i memorització del contingut treballat.

5.- L’educació com a procés integral.

L’escola entén l’educació com una simbiosi entre el desenvolupament de la personalitat de l’infant (cívic, solidari, respectuós amb les persones i coses, tolerant, participatiu, amb gust per les coses ben fetes...), l’adquisició de coneixements (tant intel·lectuals com manipulatius), tècniques de treball i estratègia d’estudi que li permeti en un futur enfrontar-se i integrar-se en aquest món.

6.- La Coeducació.

Tot respectant les diferències pròpies de cada sexe, entenem la coeducació com el fet d’educar per la igualtat entre homes i dones i no fer cap discriminació per raons de sexe.

7.- El tipus de Gestió Institucional.

La idea d’una escola democràtica on hi té cabuda tothom, exigeix una participació real i efectiva de tots els membres que la conformen (pares i mares, alumnes, mestres, personal no docent, representants de les institucions, antics alumnes...). Per a fer efectiva aquesta participació l’escola potencia vies de relació i participació per tal d’anar fent "escola" i millorar-la des de cada un dels sectors.

8.- Les relacions Escola - Poble - Entorn.

Com a escola situada a la població d’Esplugues de Llobregat, donem a conèixer als infants a aquesta realitat, i com a institució - escola participem, tant com és possible, en aquells aspectes culturals i lúdics que ofereix la població i el seu entorn més immediat.

9.- L’educació per la diversitat.

Creiem que cada alumne té unes característiques personals i uns ritmes d’aprenentatge diferents. Per tant, procurem adaptar-nos a cadascú i oferir un tracte i una exigència diferenciada.

10.- L’educació per la solidaritat.

Entenem com a solidaritat que cada membre sigui el més competent possible per tal que això reverteixi en el col·lectiu, enfront de la competitivitat per la competitivitat, amb el que això suposa de desprestigi i anulació de la personalitat dels altres.

11.- L'educació per a la diversitat

Creiem que cada alumne té unes característiques personals i uns ritmes d'aprenentatge diferents. Per tant procurem adaptar-nos a cadascú i oferir un tracte i una exigència diferenciada.