imatgelola.jpg (2637 bytes) Lola Anglada i Sarriera neix a Barcelona el 1896. Narradora per a infants i dibuixant. Colaborà des de molt jove a gairebé totes les revistes infantils catalanes de l'època i arribà a esdevenir una de les escriptores més representatives del gènere a la pre-guerra. El 1920 aparegué el seu primer llibre, Contes del paradís, i el 1928 obtingué un gran exit amb, En Peret, història meravellosa il.lustrada per ella mateixa, com tots els seus llibres.
D'estil semblant, són entre d'altres, Margarida (1929), Montsenyor Llangardaix (1929), i Martinet (1960). També és autora d' El més petit de tots (1937), editat pel Comissionat de Propaganda de la Generalitat.
Signa els seus dibuixos Lola A.
Té obres al Museu d'Art Modern de Catalunya i és famosa la seva col.lecció de nines, instalada avui a Sitges.
El primer any d'escola els 8 infants i la mestra van conèixer a la Lola Anglada en una visita a Tiana. Més tard, el març de l'any 1984 una representació de les famílies de l'escola hi van tornar. Van trobar una senyora molt gran i molt entranyable, que les va rebre voltada de dibuixos i nines. Del moment en resta un retrat, fet per la Mariona Millà.
Lola Anglada mor a Tiana a finals de l'any 1984

el trobareu