EL "PLUMIER" DE LA LOLA
Revista digital del CEIP Lola Anglada
Esplugues de Llobregat

 

Educació infantil
Cicle Inicial
Cicle Mitjà
Cicle Superior
Secretaria
Cuina-Menjador
AMPA
Llibres
Ciència
Oratge
Diari de l'escola
Cinema


L'ESCOLA OPTA PEL PROGRAMARI LLIURE
L'escola es proposa fer més accessible l'alfabetització tecnologica apostant pel programari llure i convida a totes les famílies a descarregar el paquet openoffice, a més a més és en llengua catalana. A l'escola s'està treballant cada cop més amb programari lliure.
02/10/07 (Redacció). L'escola Lola Anglada amb el seu pla d'autonomia decideix fer un fort impuls a les noves tecnologies. De forma decidida fa una clara opció al programari lliure per tal de democratitzar l'accés a les noves tecnologies. És per això que optem pel programari lliure OpenOffice. A l'adreça del final de la notícia podeu descarregar als vostres ordinadors tot el paquet a partir de la pàgina del Departament d'Educació. D'aquesta forma els vostres fills i filles treballaran amb el mateix programa i no es produiran incompatibilitats.
L'OpenOffice inclou els següents mòduls: El Writer és una eina per crear documents, informes, butlletins de notícies i continguts per a llocs web. El Calc és un gestor de fulls de càlcul per fer operacions, analitzar i visualitzar les dades. L'Impress és per crear presentacions multimèdia efectives. El Draw per crear tota mena de gràfics. I BASE, un mòdul de base de dades capaç de crear aplicacions de bases de dades autocontingudes, portables i multiplataforma.
Descarrega't l'OpenOffice aquí

ÚLTIM DIA DE CLASSE I AMB CINEMA
Cicle superior mira la pel·lícula d' Eduardo Manostijeras per acomiadar el segon trimestre.

(10/06/2009) El dia 3 d'abril, l'últim dia de classe del segon trimestre. A la tarda els alumnes de 5é i 6é vam mirar una pel·lícula que es deia Eduardo Manostijeras. En un principi pensàvem que ens faria por però no en feia ni una mica. Al principi va costar molt de posar la pel·lícula i va haver de venir el David, el nostre conserge, i ens ho va arreglar. Va ser una tarda molt divertida i moguda.
La pel·lícula explica que un inventor crea un ser perfecte anomenat Eduardo. L'inventor es mor i deixa la criatura inacabada i els dits són tisores... amb les seves mans farà meravelles.

(Joan Antoni. Classe de 6é. "Les Nebuloses" )

Eduardo Manostijeras

PLANTADA D'ARBRES A L'ESCOLA
Plantem arbres per repoblar el pati

(03/06/2009) Com ja sabeu, fa uns mesos hi va haver una forta ventada que va tirar alguns arbres de l'escola al terra.

El divendres 17 d'abril cada classe va plantar un arbre. A 5è i a 6è ens va tocar plantar dos ametllers al davant de l'escola i ens van ajudar els jardiners que tenen cura de l'escola. P3 va plantar un garrofer, P4 un llimoner, P5 un cirerer, 1r i 2n van plantar un pi, 3r una morera i per últim 4t també va plantar una morera.

A primera hora del matí els alumnes de 5è vam posar cada arbre al lloc on havien d'anar plantats, i després del pati vam plantar els arbres.

Primer vam posar l'arbre al forat, després, per parelles tiràvem sorra al forat amb dues pales dels jardiners i ells trepitjaven la sorra amb els peus per tal de compactar la terra.

Un cop plantat l'arbre van clavar uns pals de fusta a cada cantó, en total 4 pals i desprès van posar una corda pel forat del pal perquè ningú ho trepitgés i per últim vam regar. (Adrian Canals. Classe de 5è. "Les Constel·lacions")

 

PRACTIQUEM TENNIS A L'ESCOLA.
Cicle superior fa un taller de tennis.
(25/03/2009) Cicle superior hem fet un taller de tennis. El dia 3 de febrer vam començar a jugar a tennis a educació física. El dia 4 de febrer vam fer la primera sessió amb un professional de la Federació Catalana de Tennis que ens va ensenyar algunes coses relacionades amb aquest esport com: agafar correctament la raqueta, fer un drive, un revés, etc. Va ser molt divertit perquè desenvolupes la força i les mans i també et fa aprendre molta tàctica. La segona sessió va ser el dia 11 de febrer. Va venir un altre tennista de la Federació Catalana. Fer un drive i un revés a simple vista sembla molt fàcil però s'ha de tenir molta pràctica per fer un cop de drive, i si intentes el revés encara és més difícil. Quan agafes la pràctica ja és més fàcil. Anima't a practicar tennis, que és molt divertit!!!.
(Héctor Caresia Mesa. Classe de 6é. "Les Nebuloses")
Podeu trobar més informació a: http://www.fctennis.cat/

ELS NOIS I NOIES DE 6è LLEGEIXEN "ELS QUATRE MINYONS DE VALLAIROSA"
Durant les sesions d'animació a la lectura llegim un o dos capítols

(25/03/2009) Des de la implantació de la 6a hora, a l'escola fem una activitat anomenada "Animació a la lectura", que consisteix en fer activitats relacionades amb el plaer de llegir, com per exemple: llegir llibres i veure pel·lícules.
Aquest 2n trimestre, a 6è estem llegint el llibre " El viatge dels quatre minyons de Vallairosa", d'Enric Larreula. Ens donen fitxes per preparar els capítols a cada sessió per fer a casa, el dia següent, les comentem. També llegim llibres triats per nosaltres, els comentem i si és el cas els recomanem als companys i companyes.
De vegades veiem alguna pel·lícula que està relacionada amb les lectures.
(Héctor Caresia Mesa. Classe 6è. "Les Nebuloses)


Si voleu saber més coses sobre l'autor, cliqueu aquí: http://www.escriptors.cat/autors/larreulae/index.php


FRANKENSTEIN
Anirem a veure Frankenstein, una obra de teatre en llengua anglesa
(23/03/2009) El dia 24 de març el cicle superior anirem a veure l'obra de teatre "Frankenstein". Aquesta obra estarà representada per la companyia IPA Productions en llengua anglesa, al teatre Robert Brillas d'Esplugues de Llobregat. Treballem aquesta obra a la matèria d'anglès. Hem treballar un dossier de preparació per a entendre millor la representació. En aquest dossier hem treballat les cançons, els personatges i les parts del cos.
L'escenari del teatre Robert Brillas és molt acollidor perquè sembla que la història estigui passant allà mateix, en aquell dia, en aquella hora, en aquell minut i en aquell segon. Al teatre les històries semblen de veritat.

( Héctor Caresia Mesa. 6è "Classe de les Nebuloses")
Podeu trobar més informació a:http://es.wikipedia.org/wiki/Frankenstein

CARNESTOLTES 2009

Puntualment Sa Majestat ha arribat a l'escola des de les immensitats de l'Univers.

(19/02/2009) Com ja sabeu totes les celebracions d'enguany giren al voltant de l'astronomia. Sa Majestat ha arribat tripulant una original nau espaial molt ben escortada per una constel·lació d'androides de Cicle Mitjà. Al ritme d'una música ben galàctica i amb una coreografia "marciana" han acompanyat Sa Majestat fins a la lectura del pregó. El pregó ha fet referència a cada una de les classes.
Després tots els infants han anat a menjar la truita. El més menuts les han fet durant tot el matí... l'escola feia una oloreta de truiteta acabada de fer! Els mitjans i els més grans han portat truites ben disfressades. Demà, divendres de Carnaval, per poder entrar a l'escola caldrà ensenyar un "meteorit"!
Ara podeu llegir el pregó i veure algunes fotografies de les activitats de Dijous Gras!

PREGÓ DE CARNESTOLTES - 2009
Hola a tots, ja sóc aquí!
M'esperàveu, oi que sí?
Agraeixo la rebuda
Valga'm Déu, és pistonuda!
Tot l'univers he creuat,
i no estic gens marejat!
Al contrari, ben content
de trobar-me aquesta gent.
Pilotant la meva nau
he solcat tot el cel blau.
I us puc ben assegurar
que arreu volen xalar.
EL SOL juga amb LA LLUNA
rodolant damunt la duna!
Mentre L'ARC DE SANT MARTÍ
amb ELS NÚVOLS fa un coixí.
ELS ESTELS, durant la nit,
surten fora al primer crit!
Fent rotllana molt alegre
al voltant del FORAT NEGRE.
Dues ÓSSES dalt del cel
s'empastifen amb la mel.
La MAJOR i la MENOR
amb rialles i dolçor.
L'univers és ple de llocs
agradables com ben pocs.
Dins de LES CONSTEL·LACIONS
hi ha grans persecucions.
Per llençar-se, quins sapastres!,
bocinets de tots els astres.
I, com no, LES NEBULOSES
tot s'ho miren agradoses.
Mentre volteja l'espai.
És Carnestoltes, carai!
Carnestoltes, dóna voltes.
Sóc el rei dels poca-soltes.
I un encàrrec per demà
haureu tots de realitzar:
Si a l'escola vols entrar,
una pedra has de portar.
Molt bonica i espaial,
bocinet, tros sideral.
Un trosset de meteorit
menudet com el teu dit!
No patiu, que en trobareu,
només cal tocar-se el peu!
I a la tarda jugarem,
disfressat, què més voleu?
Divertiu-vos aquests dies
perquè Ella està en vies!
Ei, Quaresma, a poc a poc!
Que ara aquí el rei jo sóc!
Hi ha unes truites que ens esperen,
delicioses, saboroses,
decorades, que gracioses!
Som-hi tots, que es desesperen.
Vull convidar-vos a tots
als carnavals de les viles.
Vinga, doncs, si t'espaviles
i et calces els sabatots.
I ara ja, per acabar,
només queda desitjar
bona festa, bon menjar,
alegria... i a xalar!!!!

(Redacció. Pregó: Cisco Corrigüelas)

Si voleu saber més coses de la festa de Carnestoltes , cliqueu aquí!

SIMULACRE D'INCENDI

L'escola Lola Anglada assaja el seu pla d'evacuació per un simulacre d'incendi.

 

(18/02/2009) El dilluns dia 2 de febrer, vam fer el simulacre d'evacuació de l'escola per incendi. El fem un cop a l'any perquè si algun dia hi hagués un incendi de debò hauriem d'estar preparats. En David, el conserge, va fer veure que apagava el corrent elèctric i la clau del gas. En Domènec, el director, va trucar als serveis d'emergència per informar que s'estava fent un simulacre. Per avisar a totes les persones que hi havia a l'escola va sonar l'alarma. A cada classe, els nens i nenes es van posar en filera i van sortir sense entretenir-se però de manera traquila, cap al pati. Es van tancar portes i finestres i els mestres anàven controlant que pels espais on passaven (lavabos, vestidors...) no hi havia ningú. A poc a poc es vam asseure a les grades del pati, que és el "Punt de trobada". Quan tots ja estavem a fora de l'edifici, la Sílvia com a responsable del Pla d'emergència del centre, va comprovar que hi erem tots i totes i va entrar a l'escola per comprovar si tot s'havia fet bé: revisa les classes, els lavabos, secretaria, les aules d'informàtica, l'aula de música, la sala de mestres, etc. En teoria hauriem d'esperar als serveis d'emergència, però com que era un simulacre vam esperar 5 minuts i vam tornar a les classes per continuar treballant. Un cop fet tot això es va tornar a trucar als serveis d'emergència per comunicar que el simulacre s'havia acabat.
El temps del simulacre d'evacuació va ser de 4minuts i 14 segons. És un bon temps, ja que hem miillorat el temps d'altres anys.

(Pol Cozar. 5è. "Les Constel"lacions")

Recordeu que el número d'emergències és el 112. Per més informació, cliqueu aquí!

MINES PREHISTÒRIQUES DE GAVÀ

Els nois i noies de 5è i 6è hem anat a les mines de Gavà.
Aquí teniu el diari d'una reportera i les fotografies d'un reporter gràfic.

 

(17/02/2009) A les 9 hores i 18 minuts del dia divendres 6 de febrer de 2009 hem sortit de l'escola amb autocar. Hem arribat a les 10 hores aproximadament. Just abans d'arribar-hi hi ha un institut amb un pati molt gran i a prop hi ha una "casa" immensa amb les parets de vidre i justament a l'entrada hi posa: Parc arqueològic mines de Gavà.

No semblava un museu mes aviat semblava un restaurant perquè a dins, i a través dels vidres, veiem cadires i una botiga que al principi no vaig poder diferenciar bé de què era. Després vaig veure que era una botiga de records del museu. Hi havia com una plaça i en mig una paperera, i allà ens vam posar a esmorzar. Tots els nens i nenes de l'escola Lola Anglada feien punteria amb els embolcalls dels entrepans i alguns no l'encertaven i aleshores calia deixar el seient i anar a recollir els papers, com jo mateixa.

Un cop esmorzats hem fet dos grups, l'A i el B. Jo sóc del grup B. El nostre grup primer ha fet el taller i l'altre la visita a les mines. Després hem canviat l'ordre. Algunes de les coses que ens han explicat són: que la diferència entre cova i mina és que la cova està feta per la naturalesa i la mina està feta per l'ésser humà. Les mines que visitem tenen més de 6.000 anys. A continuació ens han ensenyat una eina que tenia el mànec de fusta amb una pedra a l'extrem del mànec per poder picar. Amb aquest estri, cop a cop, anaven excavant la mina. L'objectiu d'aquesta mina era trobar una pedra valuosa anomenada variscita, d'un color verd brillant.

Deien que potser era moda la pedra de color verd. Però això es impossible!. O també diuen que era per a ells com per nosaltres l'or. Però els estudiosos de l'època no ho acaben de veure clar! El que sí que diuen els científics es que per a ells tenia un sentit màgic i/o ritual. Creien que el color verd significava "viure" i que representava la natura.
Aquells humans de fa 6000 anys treballaven les pedres de variscita, i les polien i donaven forma... fins i tot en feien joies.

La guia que ens acompanyava a la visita va dir: Ara vosaltres "rascareu" (com feien ells a sobre d'una altra pedra que feia la funció de llima) amb una pedra que serveix per fer les pólvores de talc. Ho fem amb talc perquè és un mineral molt tou que es treballa amb molta facilitat. Nosaltres agafem una pedra i la llimem amb una altra de manera que en surti la forma que ens sembli més bé.
I va continuar: Desprès li fareu un forat amb una "ballarina", m'explico, la ballarina és una eina per fer forats, igual que els trepants que fem servir a casa per fer bricolatge. Aquesta era una eina tecnològicament molt evolucionada que feien servir els homes prehistòrics. Hem fet penjolls de pedres de talc.

Cap a les 11 hores 30 minuts hem vist un audiovisual on s'explicava la feina dels científics a la mina. Un cop acabat l'audiovisual hem anat a buscar uns cascs per entrar a la mina en fila d'un i no m'estranya, perquè feia una mica de claustrofòbia: era estret i baixet. La guia ens ha ensenyat que en el parc prehistòric de Gavà hi ha 105 mines localitzades. Les coves fan una mica de por, sembla que et caiguin a sobre i que els llums s'hagin d'apagar en qualsevol moment però jo tenia una llanterna a la butxaca. La veritat no sé perquè la tinc, deu ser intuïció femenina! Ens ha dit que no s'il·luminaven amb torxes perquè consumien massa oxigen i que feien servir espelmes. A continuació ens ha ensenyat unes pedres que fregant-les treien petites guspires per fer foc. També ens ha ensenyat una pell "d'ovella" i l'estri per cavar que ens havia mostrat abans la guia. A continuació hem vist uns quinze esquelets d'homes prehistòrics enterrats a la mateixa tomba i un que tenia moltes pedres precioses i collarets, gerros... Un cop explotada i esgotada la mina la feien servir com a lloc per enterrar els morts. Aquest que tenia pedres precioses es trobada en posició fetal i deuria ser un home important de la tribu!

Quan hem sortit cap a les 12 hores i 30 minuts ens han ensenyat una mandíbula d'un nen d'uns 6 anys. Ens han explicat que les dents li havien caigut en vida i no perquè s'haguessin podrit. Nosaltres també quan teníem 6 anys anàvem desdentegats! Vivien més o menys 30 anys. També vam veure una petita còpia de la venus de Gavà. És la deessa que representa la mare terra. Està embarassada, i això representa que dóna vida.

I finalment hem fet un cop d'ull als audiovisuals per saber més coses sobre la vida d'aquells nostres veïns del Baix Llobregat que van viure a Gavà fa 6000 anys. Cap a l'autocar i cap al escola, on hi vam arribar a les 13 hores 30 minuts.


(Text: Berta Rodríguez Vinyoles. Fotografies: Marc Pulido López. 6è "Classe de les Nebuloses")

Si voleu consultar la pàgina del museu de les mines de Gavà feu clic aqui

ELS NENS I NENES DE SEGON VAN AL MUSEU AGBAR

Els nens i nenes de la classe "El forat negre" ( 2n ) van anar al museu Agbar
per conèixer més coses sobre l'aigua.

 

(16/02/2009) Els nens i nenes de la classe de 2n van anar al museu Agbar de Cornellà per conèixer més coses sobre l'aigua. Aquestes són algunes de les coses que van aprendre i que els va sobtar més:

1)
Com distinguim aigües diferents? Per diferenciar les diferents aigües van fer servir els sentits: tacte, vista, olfacte, oïda i gust. El que els va donar millor resultat va ser el gust.

2)
Perquè es crema la pell de les granotes? Per saber perquè es pot cremar la pell d'una granota van comprovar quina és la manera més ràpida per eixugar-se les mans: bufant? fregant? assecant-les amb un assecador elèctric? Van descobrir que la forma més ràpida per assecar-se les mans era amb l'assecador. Per tant, van deduir que l'escalfor del sol asseca la pell de la granota i que una llarga exposició al sol de la pell mullada pot provocar cremades greus.

3) Com es pot netejar l'aigua? Per netejar l'aigua van posar a dins de mitja ampolla de plàstic diferents materials que feien de filtre, com: cotó, un filtre de cafetera i un drap. Hi van tirar aigua bruta i quan després de passar pels filtres queia en un got l'aigua estava neta! La brutícia havia quedat atrapada en els filtres.

4) Perquè els peixos poden viure a la bassa quan l'aigua està glaçada? Per saber com poden viure els peixos en una bassa quan l'aigua està gelada, van posar glaçons a dins d'una galleda plena d'aigua i van poder observar que els glaçons suraven. Vam deduir que la bassa només es gelava a la superfície, i així, els peixos podien viure més al fons perquè l'aigua estava líquida.
( Irene Fanjul Penella i Berta Rodríguez inyoles. 6è "Classe de les Nebuloses")

Si voleu consultar la pàgina del museu agbar feu un clic aqui http://www.museuagbar.com/

DIADA ESCOLAR DE LA PAU I LA NO-VIOLÈNCIA 2009
La celebració de la Diada de la Pau a l'escola

(16/02/2009) El divendres passat 30 de gener es va celebrar l'acte unitari del dia de la Pau i la no-violència a l'escola. Els nens i nenes van fer una estrella de paper de dos colors, un de platejat i un altre de daurat i a les dues cares hi van escriure una paraula que manifestava un valor o una actitud positiva. També van fer una figura de forma indefinida de color negre i van escriure una paraula que feia referència a una actitud o valor negatiu. Cada classe va fer una estrella gran amb cartró i la van decorar al seu gust. Els mestres van dibuixar una estrella de nou puntes (una punta per classe) molt gran al terra del pati i la van pintar amb guixos dels colors de la Pau: lila, groc, taronja, vermell, blau, verd i blanc. Al centre de l'estrella hi van posar una caixa de color negre que representava la part fosca de l'univers. A les quatre de la tarda va començar l'acte. Uns nens de la classe de "Les Nebuloses" (6è) van llegir el manifest de la Pau. Després, mentre sentíem la música del Cant dels Ocells d'en Pau Casals, tots els nens/es, per cursos, van començar a sortir al mig de l'estrella pintada al terra i a plantar les estrelles amb actituds i valors positius a l'extrem de l'estrella gran i les formes indefinides les abocaven en una caixa de color negre en senyal de rebuig.
Totes aquestes estrelletes les van entrar a l'escola i, juntament amb dos grans cartells on hi havia totes les paraules positives i negatives, estaran exposades a l'escola fins a la celebració del Carnestoltes.
(Arnau Galcerà Salom. Classe de 6è. "Les Nebuloses")

Per llegir el manifest de la Pau d'enguany de l'escola podeu clicar aquí. (En construcció)

A 5è LLEGIM EL LLIBRE "TÀRIK DE LA GRAN CARAVANA".
A la classe d'animació a la lectura de 5è estem llegint un llibre d'aventures sobre el desert.
(28/01/2009) A cinqué de primària fem animació a la lectura i estem llegint el llibre "Tàrik de la gran caravana" i és molt divertit.

L'autor d'aquest llibre és en Pau Joan Hermandez i l'il·lustrador és Ricard Castells.

És un llibre recomanat a partir de deu anys. L'argument és el d'un noi (en Tàrik) que viu un munt d'aventures pel desert del Sahara. El llibre té deu capítols i 94 pàgines. Estem aprenent moltes coses del desert i dels costums de la gent que hi viu.
(Pol Cozar. Classe de 5è. "Les Constel·lacions").

Si voleu més informació d'aquest llibre cliqueu aquí.


EL PROJECTE DEL DIA DE LA PAU I LA NO-VIOLÈNCIA
Estem preparant el projecte del dia de la pau

(28/01/200) El dia 14 de gener vam començar a fer el projecte del dia de la pau.
El projecte consisteix en pensar paraules positives i negatives relacionades amb les emocions del nostre univers interior. Les paraules positives les escriurem en unes estrelles de cartró platejat o daurat i les paraules negatives les escriurem en una mena de nebulosa de cartró de color negre. El proper dia 30 farem l'acte simbòlic i unitari del dia de la pau, que consistirà en que les paraules negatives les tirarem en una caixa forada de paper negre que representarà una mena de forat negre o de zona fosca de l'univers i les paraules positives les col·locarem en una gran estrella dibuixada al terra del pati de l'escola. L'estrella gran serà una estrella de nou puntes, tantes com classes hi ha a l'escola.

Els nois i noies de cicle superior fan també una altra activitat relacionada amb aquest projecte i consisteix en fer una il·lustració de diferents paràgrafs del llibre "El món groc" de l'Albert Espinosa. L'Albert és el guionista de la pel·lícula "4ª planta" on uns nens greument malalts ens relaten com viuen el seu món interior a la quarta planta de l'hospital. A la classe de Filosofia 3-18 també estem veient la pel·lícula i ens porta a fer reflexions sobre la nostra pròpia vida.
(Marc Pulido López. 6è "Les Nebuloses")

El dia de la Pau se celebra en record de Gandhi. Si voleu saber més coses d'en Gandhi cliqueu aquí.

TEMPORAL DE VENT
Els efectes del vent a l'escola han provocat la caiguda de cinc grans pins al pati.

(26/01/2009) El temporal de vent ha afectat 5 pins de l'escola i la línia telefònica.Aquest són els canvis que més s'han notat. La caiguda d'aquests pins de grans dimensions ha provocat que dues oliveres que havien resistit el temporal es trenquessin. També s'ha emportat la sorra d'algun lloc del pati. El cop de vent més fort va ser dissabte al matí al voltant de 2/4 d'11 i va arribar als 128 km/h. Avui diluns dia 26 s'ha tancat tota la zona i els jardiners ja han començat a tallar les branques i els troncs. Caldrà replantar nous arbres, però trigarem uns quants anys a recuperar l'ombra que teniem a la zona de la font.
Laia Abenza, Pau Mañé i Marc Pulido (6è "Les Nebuloses")

http://elblogdeltemps.blogspot.com/2009/01/temporal-de-vent-catalunya-24-01-2009.html

EL PESSEBRE DE L'ESCOLA
El nostre pessebre està ple d'estrelles... del cinema

(13-01-2009) Com cada any, els nois i noies de cicle superior, hem fet el pessebre de l'entrada de l'escola. Fem un pessebre tradicional, amb molsa suro, paper de plata, cel blau i fins hi tot una font amb aigua, però amb un toc modern que va lligat amb el tema general del nom de les classes. Com ja us vam dir aquest curs treballem el tema de l'astronomia. Aquest any els personatges que hi surten són estrelles cinematogràfiques. L'únic que respectem és el naixement i els reis d'orient. Al cel hi hem penjat astres que representen els noms de les classes (El sol i la lluna-P3, l'arc de sant Martí-P4, els núvols-P5, els estels-1r, forat negre-2n, ossa menor-3r, ossa major-4t, les constel·lacions-5è i les nebuloses-6è).
Algunes de les estrelles del cinema que habiten al nostre pessebre són: Johnny Depp, Marilyn Monroe, Sean Connery, Woody Allen, Harrison Ford, Groucho Marx, Jackie Chan...
Cada un de nosaltres va triar un personatge i va fer una cerca d'imatges per internet. El vam reproduir amb un retolador de punta fina i li vam donar llum amb llapis de colors. Finalment el vam plastificar i li vam posar un peu de plastilina. Totes les figures havien de tenir una mida d'entre 10 i 12 centímetres. Paral·lelament s'havia construït el pessebre en petits grups i va ser aleshores quan vam anar posant cada figura a lloc: la Marilyn Monroe al costat del naixement, en Banderas fent de Zorro enfilat a la muntanya... (Grup d'alumnes de6è. Classe de Les Nebuloses)

 

JA TENIM XARXA A LA TAULA DE PING-PONG!!!
La proposta s'ha acceptat, ja tenim xarxa!!!

(12/12/2008) Com ja us vam dir us informem com s'ha resolt el tema de la xarxa de ping-pong.

Per fí tenim xarxa!! Un dia va venir un fuster, però nosaltres no sabiem res, va prendre les mides i va marxar a fer la xarxa.

Al cap d'unes setmanes l'Albert, el nostre tutor, ens va dir que ja teniem xarxa i, ens vam posar molt contents!!
Guillem Bernadet de Febrer (6è)

 

BIRDS DAY
Hem començat els Birds day, un projecte interdisciplinar al Cicle Superior.

(12-11-2008) El dia 22 d'octubre de 2008, hem començat a fer el projecte "bird's day". Consisteix en observar els ocells del pati de l'escola amb prismàtics, fer fitxes de dades sobre els ocells que hem vist i activitats - jocs relacionats amb els ocells fent servir la llengua anglesa com a llengua de relació i aprenentatge. Hi participen el nens/es i mestres del cicle superior.
Els espais on es realitzen les observacions són al pati de l'escola i el pàrking, les activitats - jocs els fem a la sala d'informàtica. Aquesta activitat té una periodicitat mensual.
En aquest primer dia d'observació hem vist les següents espècies: Cotxa fumada, cuereta blanca, estornell, garsa, gavià argentat, mosquiter, pardal, pitroig i tórtora turca. (Dani Ribera 6è)

http://www.rspb.org.uk/youth/play/rook.asp

HEM ANAT DE COLÒNIES A ESTUDIAR L'EDAT MITJANA
El cicle superior de Lola Anglada hem anat de colònies

(12-11-2008) Els dies 15, 16 i 17 d'octubre del curs 2008-09 els alumnes i mestres de cicle superior vam anar a l'Espluga de Francolí, on hi ha un camp d'aprenentatge sobre l'Edat Mitjana.
El dimecres 15 al mati vam arribat i vam fer un taller d'arquitectura. A la tarda, vam visitar el monestir de Poblet. Al vespre vam anar e veure i sentir les vespres, que és una pregària que fan el monjos. Al la nit vam fer jocs de nit ambientats en l'edat mitjana.
El dijous 16, al matí, vam anar a fer un itinerari pel bosc de Poblet, que era el lloc en que els monjos treien molts recursos per poder viure, com fusta, caça, fruits boscans,etc. A la tarda vam fer la visita a Montblanc, un poble que conserva molts trets d'aquesta època. Al vespre vam tenir una estona lliure on ens vam poder duxar. A la nit vam tornar a fer jocs de nit i vam aconseguir trobar l'amulet per tal de protegir-nos de la pesta-negra.
El divendres, al matí vam fer una visita al monestir deSantes Creus. I després de dinar vam tornar a l'escola. (Roser Maymó 6è)

Si voleu més informació del Camp d'Aprenentatge dels Monetirs del Císter, cliqueu aquí.

PROFESSORS I MONITORS NOUS
Aquest any a l'escola han arribat mestres i monitors nous.

(22-10-08)Aquest any a l'escola han arribat mestres i monitors nous.
Els mestres són: la Joaquima (a 5è fa català i a 6è fa animació a la lectura), l'Isaac (fa psicomotricitat a educació infantil) i la Mireia (mestra de P3).
Els monitors de menjador són: la Yolanda (coordinadora del menjador), l'Eva (monitora de 5è), la Sandra (monitora de 2n), la Carol (monitora de 4t) i l'Óscar (monitor de 3r).
A la fotografia es pot veure la a la Joaquima.
(Laia 6è)

 

PROPOSTA:POSAR UNA XARXA DE PING-PONG
Un grupet de sisè proposen, a traves del consell de classe,
posar una xarxa a la taula de ping-pong
(22-10-08) El dia 1/10/08, un grupet d'alumnes de sisè van proposar posar una xarxa a la taula de ping-pong, al pati. Gràcies al consell de classe, que és una assamblea on, qui vol exposa una proposta i es parla i es raona entre tots. El tema es tractarà el proper divendres i, si s'aprova, posaràn una xarxa. Els de sisè ho demanen perquè, si no hi ha xarxa, les pilotes passen baixes i no és tant divertit. Si s'aprova la proposta potser pinten també les línies que limiten el camp. Properament, us informarem si aquesta proposta s'ha aprovat. (Guillem Bernadet 6è)
Si vols més informació sobre aquest esport clica aquí!

ELS NOMS DE LES CLASSES D'ENGUANY FARAN REFERÈNCIA
AL MÓN DE L'ASTRONOMIA
Aprofitant que l'any 2009 és l'Any Internacional de l'Astronomia els noms de les classes giraran al voltant d'aquesta ciència.

06/10/2008 (Redacció). Els nens i nenes de la nostra escola estan treballant a l'hora de Projecte el nom de cada classe.
Primer de tot hem definit de manera senzilla l'astronomia: Ciència que estudia els astres. Els infants han cercat informació sobre diversos aspectes de l'astronomia: Estels, planetes, gal·làxies, nebuloses, constel·lacions, forats negres, satèl·lits...
Ho han fet en petits grups i han preparat breus exposicions orals per tal de donar a conèixer el que han treballat. Un cop fetes totes les presentacions cada classe vota el nom que més li agrada. Properament us informarem dels noms triats per cada una de les classes.De moment i des de casa podeu informar-vos d'aspectes relacionats amb el tema a partir de l'enllaç que trobareu al final d'aquesta noticia.

Si voleu informació sobre un munt d'aspectes relacionats amb l'astronomia; cliqueu aquí!