SERVEI DE MENJADOR

Menús mirar WEB Ampa

El menjador escolar està gestionat pel Consell Escolar del Centre i funciona des del dia 12 de setembre fins el 22 de juny (ambdós inclosos). El menjar es elaborat cada dia a la cuina del Centre.

El servei de Menjador és un espai educatiu integrat en el projecte d’escola. Es treballa amb els alumnes l’educació alimentària i els hàbits d’higiene i socialització .

Per als alumnes de P3 s’ofereix un espai de descans , en un espai individualitzat per a ells.

Aquest servei, té unes normes de funcionament, que s’han de respectar i complir, ja que és la continuació de l’espai educatiu .

El preu del menú és de 6.20 € euros/ dia per als alumnes fixes i de 7 € euros per als alumnes esporàdics

Els alumnes d’Educació Infantil P3 P4 i P5 i de cicle inicial de Primària porten bata a l’hora de Menjador. (Poden fer servir la mateixa de l’any passat)

Els/les monitors/es de menjador s’encarreguen de la vigilància i l’educació en els hàbits a adquirir en els moments abans , durant i desprès, de l’àpat del dinar de l’alumnat des de les 12h30’ fins a les 15h.

Es fan tres torns de dinar. Cada torn disposa del mateix temps.

Podeu demanar una entrevista amb la coordinadora de menjador (Carol) si voleu comentar-li algun aspecte o bé si teniu qualsevol dubte.

No cal portar tovalló, s’utilitzen de paper, tampoc han de portar raspall de dents, per qüestions d’higiene col·lectiva.

Els menús els elabora una dietista-nutricionista d’acord amb els criteris nutricionals del Departament d’Educació .

Els menús són adequats a les necessitats alimentàries dels infants, amb equilibri dietètic, variats en les matèries, textures i sabors, adequats a la temporada i amb presentació acurada.

Està previst menús especials per acasos específics.

Cada menú consta d’un primer plat, segon plat amb guarnició, postres pa i aigua.

Els primers i segons plats alternen productes bàsics (cereals, pasta, arròs, verdures, llegums, patates, carn, peix, ous etc). Les postres alternen fruites de temporada i setmanalment un làctic.

S’envia una còpia del menú mensual a les famílies, i també la trobareu penjada a la WEB aquest any us fem arribar també una proposta de menú pel sopar, que la trobareu al darrera del full del menú.

S’informa diàriament a les famílies de P3 de com ha anat l’espai Menjador. Sempre que calgui també s’informa de les incidències significatives mitjançant un “full d’incidències”.

Es lliura a les famílies un informe trimestral del seguiment i l’evolució de l’infant.

Quan es fa una excursió de tot el dia, l’empresa de menjador subministra un dinar amb entrepans als nens usuaris d’aquest servei.

Quan un alumne estigui malalt durant uns dies consecutius i per aquest motiu no assisteix a l'escola, es retornarà la part proporcional del cost del menjar a partir del segon consecutiu d'estar malalt i de no assistència a l'escola, a aquelles famílies que hagin avisat des del primer dia de 9 a 10 del matí. S'ha d'avisar a l’encarregada de l’empresa que cobra els rebuts o bé al telèfon de l'empresa de menjador 675 740 515.

Qualsevol dubte o aclariment econòmic també el poder consultar a aquest mateix número.

Les despeses que ocasionin les devolucions dels rebuts seran carregades a les famílies, igual que les despeses de monitoratge i hauran d’ingressar l'import al compte de l’empresa de menjador.

El Departament d’Ensenyament oferta ajuts de Menjador per a les famílies amb escassos recursos econòmics. Les aportacions varien entre 3 i 4 € i la resta l’ha d’abonar la família.

La Direcció ho comunicarà mitjançant circular en el moment de la convocatòria.

Quan un alumne, amb el seu comportament, manifesti una actitud contrària a les normes establertes o, que posi en perill la integritat física dels altres alumnes, de forma reiterada, serà donat de baixa, desprès d’haver esgotat totes les vies socio-pedagògiques possibles.

Igualment si una família no ha fet els pagaments corresponents serà donada de baixa fins que es posi al corrent.

RECOMANACIONS

• Els alumnes d’infantil comencen a dinar a les 12h30’, per tant han de venir esmorzats de casa, sobretot P4 i P5 NO cal que portin cap entrepà amb una petita peça de fruita en n’hi ha prou, perquè sinó no tenen gana a l’hora de dinar.
  • Complementar els menús del col·legi amb els altres àpats del dia
  • Els pares han de parar esment quan el nen menja amb excés, i també quan, al contrari, evita el menjar.
  • Evitar el consum excessiu d’embotits i brioxeria.
  • Introduir les verdures i les fruites com a font de salut.
tornar a inici