PRIMERA MÀQUINA DE VAPOR

El físic escocès James Watt pels voltants de l'any 1765 va inventar la màquina de vapor, consistia en aprofitar la força del vapor en els moviments d'un èmbol, donat que el vapor podia introduir-se pels dos costats de la caldera. D'aquesta manera Watt va crear un motor que depenia directament de la pressió del aire. També va unir al èmbol un sistema mecànic d'aspes unides per frontisses, amb la finalitat de transformar el moviment lineal del èmbol en un moviment rotatori.

Si observem una locomotora de vapor veurem que està formada per un gran cilindre , dintre s'hi troba: la llar de foc, la caldera i la cambra de fums. La caldera plena d'aigua està travessada per tubs de coure pels quals passen els gasos de la combustió, posant vermells els tubs, calentant l'aigua per anar a la cambra de fums, sortint aquests per la xemeneia. El vapor és conduït cap al èmbol i a la vegada transmet el moviment per mitjà de la biela a les rodes.

Secció d'una locomotora:

  1. Llar de foc.
  2. Caldera de tubs.
  3. Xemeneia.
  4. Cambra de vapor.
  5. Campana de recollida de vapor.
  6. Conducció del vapor al cilindre.
  7. Cilindre.
  8. Agulla per transmetre el moviment a les rodes.
  9. Tub de sortida.

                                                                                

 

tren131.jpg (40817 bytes)    Tren de Vapor de Jorge Stephenson

 

 

 

 

 

 

 

tren14.jpg (24021 bytes)

wb01569_7.gif (193 bytes)Tornar                                                                                                                                      Avançar wb01570_1.gif (184 bytes)