La Història

L'escola pública Sant Ildefons va començar la seva trajectòria al mateix temps que el barri on és ubicada.
 Inaugurada el març de l'any 1968, es va crear com a resposta a la forta demanda social i  a l'augment demogràfic propvinent d'altres comunitats a la recerca de treball.
Els primers anys l'escola acollia un nombre molt elevat d'alumnes de 6 a 14 anys, quatre o més grups per curs.
L'any 74 es van haver d'habilitar uns locals fora de l'escola per atendre els alumnes de Preescolar de 4 i 5 anys. 
Posteriorment aquests locals es van fer servir per ubicar-hi altres activitats com per exemple l'escola d'adults Flora Tristán...
A causa de la forta davallada de la natalitat; actualment, l'escola té només una línia .