CICLES DE CONFERÈNCIES

El cicle va tenir un començament una mica trist pels esdeveniments de Madrid. Vam anul·lar l'acte previst pel dia 12 de març, el vam reprendre el 22 amb la conferència Els valors d'ahir i d'avui a càrrec de la Sra. Victòria Camps . Quan vam començar a preparar el 50è aniversari, vam tenir clar que la primera conferència havia de parlar d'educació -valors- al llarg dels anys i val a dir qui millor que la Victòria . Vam tenir molt sort amb la seva presència i la seva disponibilitat.

Educar en temps de crisi de Juli Palou i Jaume Cela. La Mercè Ardiaca va encarregar-se de fer la presentació de dos grans mestres que treballen des de l'escola i per l'escola. El Juli i el Jaume ens han convidat a reflexionar sobre els canvis que es van produint a nivell social i per tant també escolar i la necessitat de plantejar-se'ls com equip d'educadors i educadores.

El dia 16 d'abril vam rebre en Francesco Tonucci a l'escola. Conjuntament amb la seva esposa Maria va compartir una agradable estona amb nosaltres i alguns alumnes van poder compartir part del seu temps amb reflexions que prèviament havíem fet sobre la nostra ciutat. Vàrem preparar la visita amb una exposició del que havien pensat o imaginat els nois i les noies per a la nostra ciutat. Per acabar-ho d'arrodonir a la tarda, en un Auditori Municipal ple de gent l'amic Josep Mª Llop va presentar en Francesco, FRATO, qui ens va obsequiar amb la conferència "La ciutat dels infants", a la qual van assistir autoritats tan acadèmiques com de la nostra ciutat.

Una escola per a un món sostenible és la darrera conferència del cicle i el Joan Ramon Morreres n'ha fet la presentació. La Teresa Franquesa, doctora en Ciències Biològiques i assessora d'educació ambiental, ens va parlar sobre sostenibilitat el passat 18 de maig, també a la sala de conferències de La Biblioteca Pública. Cal agrair-li el seu interès per participar en aquesta celebració dels 50 anys, va dir "aquesta és la meva aportació".

No hem d'oblidar que aquest cicle de conferències s'ha pogut realitzar gràcies a la col·laboració de l'ICE de la UdL, el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i La Paeria