Els alumnes de Cicle Mitjà ens han deixat la biografia de dos escriptors!!!

Nom i cognoms: ROALD DAHL Nom i cognoms: LUDGER JACKMAN
Biografia: Biografia:

Roald Dahl nació en 1916 y murió en 1990. Fue escritor de cuentos infantiles y juveniles. También escribió novelas para adultos. Se sabe que antes de publicar susobras se las explicaba a sus hijos. Escribió multitud de obras como: Charlie y la fábrica de chocolate, Charlie y el ascensor de cristal, Matilda, El vicario que hablaba al revés o Gremlins entre otras. Algunas de ellas fueron llevadas al cine.

Text: Ivan Bartrina

Quart

Knister és el pseudònim que fa servir l’autor, el seu nom real és Ludger Jackman. Va néixer l’any 1952 a Bottrop (Alemanya).

És mestre d’educació especial i presentador de ràdio i televisió. En el seu temps lliure li agrada tocaren un grup de rock i navegar en el seu veler.

És un escriptor que es documenta molt bé abans d’escriure un llibre itarda aproximadament sis mesos en escriure un llibre com el de la “Tina Superbruixa”.

És l’autor de llibres infantils protagonitzats per una nena que es diu Tina Superbruixa, i que sap fer encanteris gràcies a un llibre de màgia. S´ha realitzatuna pel·lícula que traduïda al castellà es diu “Kika Superbruja”i que ha tingut molt èxit.

Recomanem als nens i nenes de cicle inicial començar a llegir els llibres: “Tina Superbruixa i en Pitus” i “Tina Superbruixa i el món de la Tina” ja que és com una introducció a aquesta col·lecció.

A nosaltres ens han divertit molt llegir: “Tina Superbruixarevoluciona la classe” i “Tina Superbruixa i els pirates”.

Altres llibres de Knister són : “Willi, la Mosca”, “Yoko i la nit del terror”, “El gran ball de Sofia i la seva àvia” i novel·les protagonitzades per Quique i el seu avi Lucas, com “Missió secreta”.

Text: Maria Camps i Emma García

Tercer