Els alumnes de Tercer ens han deixat la biografia d'una gran poetessa!!!

Nom i cognoms: JOANA RASPALL
Biografia:

Joana Raspall va néixer a Barcelona l'any 1913, però ha viscut sempre a Sant Feliu de Llobregat.
Va estudiar biblioteconomia, i va treballar fins a l'acabament de la Guerra Civil, a la biblioteca de Vilafranca del Penedès, on salvar molts llibres de la destrucció de l'exèrcit franquista.
A partir de 1941 va treballar com a administrativa i es va casar amb el doctor Cauhé, amb qui va tenir tres filles i un fill.
Durant la guerra civil va ensenyar el català clandestinament. També va començar a escriure fitxes de sinònims que després servirien per escriure el primer diccionari de sinònims, que va completar Jaume Riera: Diccionari pràctic de sinònims catalans (1972). Després van seguir dos diccionaris més, escrits juntament amb Joan Martí: el Diccionari de locucions i frases fetes (1984), i el Diccionari d'homònims i parònims (1988).
Ha escrit obres de teatre infantil com: L'ermita de Sant Miquel (1964), El pou (1969), L' invent (1978) i Kònsum, S.A. (1984).
El seu primer llibre de poesia infantil, Petits poemes per a nois i noies, va aparèixer quan tenia 68 anys, continuant després amb Bon dia poesia (1996), Degotall de poemes (1997), Versos amics (1998), Com el plomissol (1998), Serpentines de versos (2000), Escaleta al vent (2002), Font de versos (2003), A compàs dels versos (2003), Concert de poesia (2004) i El meu món de poesia (2011).
Durant aquests anys també ha publicat poesia per a adults i ha rebut la Creu de Sant Jordi.

Els alumnes de tercer.

Altres escriptors recomanats