Comprensió lectora. TEXT CONVERSACIONAL: L'entrevista

Primer llegeix l'entrevista i després clica a mostrar totes les preguntes. A cada pregunta fes clic a la resposta correcta. En acabar mira el teu resultat. així com respoctes correctes a la primera.

Entrevista amb el dibuixant Fer

De petit t'agradava dibuixar ?
I tant, com a tots el nens. Dibuixava a tot arreu: a les llibretes, als llibres. Tot ho tenia ple de dibuixos, de ninots.

Ets trapella?
Una mica. Vivia en un poble i suposo que això fa que ho sigui més.

A quina escola anaves? T'agradava?
A les "Escuelas Nacionales" de Mollet i Llagostera. M'ho passava molt bé, jugava molt a futbol.

En aquella època pensaves que series dibuixant?
No, pensava que mai m'hi dedicaria. Publicar un dibuix pensava que em faria el "tio" més feliç del món, de tota manera. Ho vaig intentar, me'l van publicar... i he anat continuant.

Et feia ràbia que algun company dibuixés millor que tu?
No, tot el contrari. Si algú dibuixava bé, procurava que me n'ensenyés.

Algun amic te n'ensenyava?
Un company d'aleshores, ara és pintor i viu a Madrid. Em deia alguns trucs, m'explicava com s'agafa el pinzell per fer segons què, etc.

T'agrada aquesta feina?
Home, sí. Com diuen per aquí, t'ho passes bé i a sobre et paguen.

Per què vas triar dibuixar còmics?
Bé, dibuixem humor, que és diferent. Seria molt llarg d'explicar. És una manera de fer riure a la gent.

FER és el teu nom artístic, d'on vé?
Era Josep Anton Fernández, em van demanar un dibuix per un diari i em van dir que havia de signar FER.

D'on treus les idees per a dibuixar?
Cada dia miro els diaris de Barcelona, després els de Madrid, tots el que surten. Faig una llista de notícies: de Txexènia, d'un narcotraficant,etc. Dono voltes tot el dia sobre aquests temes, fins que surt alguna cosa.

Quines coses t'agrada dibuixar?
M'agrada dibuixar cavalls i el camp, la ciutat no gaire. Deu ser la influència de viure en un poble.

Amb quines eines treballes?
Els llapis, la maquineta, el plomí de sucar amb tinta. Paper, goma i aquarel·les, si he de fer color. Pinzells... i res més.

Sobre quin material dibuixes?
Paper, cartolina, paper especial per a aquarel·la.

Estàs orgullós de la teva feina?
Orgullós no, em sento normal, content.

T'agradaria ser tan famós com en Joan Miró?
M'agradaria ser tan bo com en Joan Miró, però no tan famós. Conec gent que és molt famosa i en comença a estar tipa. No es pot ni sortir al carrer que no et demanin coses.

Tens algun hobbie a part del dibuix?
Sííí...! Anar a buscar bolets, caminar per la muntanya, sortir al mar amb barqueta...

Ets seguidor d'algun equip?
Sóc del Barça i m'agrada jugar a futbol. Cada dijous a la nit, jugo un partit

Quin consell donaries als joves dibuixants?
Primer que estudiïn molt, és important. Després agafar un paper i un llapis i que li doni molta canya.