L'HORT DE L'ESCOLA ESPLAI

A l'hora d'esbarjo de menjador treballem a l'hort

Els nois i noies usuaris del menjador, al llarg del curs, hem plantat, transplantat les plantes rebudes del jardí botànic i tingut cura de l'hora. Coincidint amb l'inici de curs vam cel·lebrar una jornada d'alimentació sana aprofitant per treballar vocabulari específic i conèixer diferents tipus de fruita.
Els més petits de l'escola s'ocupen de les tasques de jardineria, de manera que cada nivell té un dia assignat per col·laborar en les tasques de l'hort.
La motivació és molt bona i esperen amb ilusió el dia que els toca anar-hi.

Els nens i nenes de 5è treballem a l'hort

Durant aquest curs hem treballat a l'hort de l'escola. El primer dia vam preparar la terra, adobant-la i traient les males herbes, per plantar-hi cebes, escaroles i enciams. El manteniment del rec va ser dut a terme sobretot pels companys que es quedaven a dinar al menjador.
En el segon trimestre vam preparar un altre tros de terra per plantar-hi tomàquets, albergínies, cogombres, pebrots i raves. Per tal de fer-ho, vam foradar la terra, vam posar-hi les plantetes, les vam tapar i després les vam regar i aquell mateix dia les vam observar bé. Dies després, vam tornar a regar-les i també observàvem com anaven creixent. Ah! I de tan en tan havíem d'arrencar les males herbes des de l'arrel, per que no tornessin a créixer.
Per tal d'identificar les plantes, en una sessió de plàstica vam fer uns dibuixos de les diferents hortalisses que teníem plantades. Entre tots vam triar els dibuixos més macos i els vam col·locar a l'hort.
I sabeu què? Un dia vam poder convidar a les nostres famílies d'un tastet d'enciam i escarola, com a fruit del treball que havíem fet durant el curs.
Si bé és cert que ens han florit els tomàquets, les albergínies, i els cogombres, no hem pogut observar els friuts. Tan de bo l'any vinent puguin plantar escaroles de la nostra pròpia collita.

El nostre hort

Escola Splai