DIADA DE LES MATEMÀTIQUES

C. Inicial
C. Mitjà                   C. Superior

C. Inicial

Els alumnes de Cicle Inicial, vam començar el dia veient una pel·lícula de dibuixos animats en què els protagonistes eren números. Va ser una estona molt divertida per entrar en contacte amb una jornada especial.
En acabar, vam parlar de la curiositat de la data d'aquest dia i vam buscar maneres originals i diferents de fer el número 11 amb objectes que veiem cada dia. Ho vam resumir tot en frases.
Abans de sortir al pati vam assistir a l'exposició individual de cada esmorzar matemàtic que havia portat cada company. Després de molt parlar, ens ho vam cruspir tot.

En tornar del pati cada classe es va dividir en sis grups per treballar les proves d'una gimcana amb activitats matemàtiques diferents.

A la tarda, tot el Cicle Inicial, ens vam repartir en tres grups. Ens vam distribuir en tres espais diferents (segon, biblioteca i primer) i vam compartir jocs de taula, en què e pensament matemàtic era necessari per aconseguir l'objectiu de cadascun.

Com sempre, ha estat una jornada molt agradable i especial. Ens hem adonat de quantes matemàtiques s'amaguen en jocs que fem servir sovint i aprendre a observar la realitat des d'un altre punt de vista.

C. Mitjà

El dia 11 de novembre del 2011, els nens i les nenes de 3r i 4t de l'escola SPLAI vam fer una diada de les Matemàtiques.

Al matí vam fer una gimcana matemàtica amb deu proves. Hi havia deu grups d'alumnes de 3r i 4t.

A l'hora d'esmorzar vam fer un esmorzar matemàtic; números, dòminos, signes de suma, resta, multiplicació i divisió, rellotges, descomposició de números...tot estava boníssim, per llepar-se els dits!

A la tarda, vam fer un dibuix matemàtic i mentrestant per grups baixàvem al pati a fer-nos fotografies representant números amb el cos.

Va ser molt divertit i tothom s'ho va passar d'allò més bé!

C. Superior

Els nens i nenes de C. Superior us explicarem el que vam fer el dia de les matemàtiques:
Al matí ens vam dividir en tres grups i cada grup en una classe treballava activitats matemàtiques diferents. En una es feien jocs (domino d'operacions, rummi, cartes), en una altra es jugava al Bingo però un d'especial, la mestra deia una operació i el seu resultat de l'operació era el nombre que l'havíem de marcar en el nostre cartró , i en la tercera classes dibuixaven simetries, encara que va ser una mica difícil.

Després del pati es va continuar amb fent altres jocs: enfonsar la flota, visualitzar quantitats i qui té la meva carta ( un joc de càlcul).

Amb la foto matemàtica que havíem portat les mestres van fer una exposició i vam fer un concurs, al qual 6è votava les fotos de 5è i al contrari.

També vam explicar algunes curiositat del nombre 11 i ens van presentar els "nombres elegants".
Per acabar el dia varem fer la entrega del diplomes a les fotografies més votades.

Alguns alumnes opinen:

- M'ha semblat molt bé que aquesta any ens hagin fet portar la foto en comptes de l'esmorzar , perquè és més divertit.

- Va ser un gran dia
- M'agradaria haver tingut temps per jugar encara més.
- Va ser un dia xuli i espero que anys posteriors continuï aquesta tradició.
- M'ha agradat el dia de les mates perquè és una forma de divertir-se amb les mates.
- El dia de les mates hja estat molt xuli i divertit. M'ha agradat molt perquè he trobat interessant això dels diferents tallers. Ha sigut un dia magnífic i meravellós.
- He aprés moltes coses
- El dia de les mates m' ha semblat molt xulo No m'ha agradat no portar el esmorzar matemàtic.
- Va ser un dia divertit, emocionant i amb activitats noves. M'han agradat més les activitats que vam fer després del pati.

Escola Splai