ACTIVITATS ESCOLARS

· PROJECTE DE LLENGUA VIVA

Fa un parell d'anys, vam iniciar el Projecte de Llengua Viva, que consisteix en fer grups de desdoblament a l’hora de llengua catalana per tal d’aprofundir el treball de l’apartat d’ús i comunicació d’aquesta àrea, aportant metodologies per a aprendre a comunicar-se i fer ús de la llengua utilitzant-la com a recurs per a divertir-se, expressar-se, protestar, explicar, preguntar, ...

· EDUCACIÓ VIAL

La nostra escola participa en el Programa d’activitats que ofereix la Unitat d’Educació Viària, Prevenció i Civisme de Mataró. En aquest programa intervenen la Policia Local, els Bombers de Mataró, el Mataró-Bus, l’Hospital de Mataró, el Decathlon i la Creu Roja.
Aquest programa va destinat a:

Alumnes de P5: Coneixen la figura del policia

Alumnes de 2n: Aprenen a diferenciar les zones segures de les perilloses i interioritzen actituds d’autoprotecció

Alumnes de 3r i 4t: Desenvolupen l’autonomia com a usuaris d’un transport col.lectiu.
Reflexionen sobre les causes que poden provocar incendis, com prevenir-los i com actuar en cas d’emergència.
Aprenen les tasques i activitats que es realitzen en un centre hospitalari

Alumnes de 5è: Treballen el sentit del respecte, la responsabilitat i la noció de perill en la conducció de la bicicleta.

· EDUCACIÓ SOCIOEMOCIONAL

Com cada any la nostra escola treballa l’Educació Socioemocional a tots els nivells educatius. Els objectius que pretenem amb aquest programa de competències socials són aprendre a pensar, millorar la relació dels alumnes entre ells, amb nosaltres i amb la família, en definitiva aprendre a ser feliç potenciant tot el que portem a dins de positiu.
Aspectes tots ells, que repercuteixen en l’assoliment dels aprenentatges que es porten a terme dins l’escola.
L’equip de mestres està molt il·lusionat i engrescat amb aquest programa però també pensem que és FEINA DE TOTS!

· MES DE LES MATEMÀTIQUES

Cada curs, durant el mes de maig, tota l’escola des de P3 fins a 6è, celebrem el mes de les matemàtiques amb jocs de lògica. En un mural de classe o als passadissos, cada dia lectiu, els alumnes han de pensar en el problema proposat i a l’endemà es recullen les possibles solucions dels alumnes i al costat del problema es penja la solució correcta.
Els alumnes viuen les matemàtiques d’una manera més divertida.