Els volcans

Que es un volcà?

Els volcans són muntanyes, que en podriem dir sortides de materials procedents de l'interior. Acostuma a ser la lava, cendra...
Porta molt d'interès per la ciència, ja que és l'únic lloc per on podem entrar en contacte amb l'interior de la Terra.

Parts del volcà

Els volcans tenen quatre parts:

- Cambra magmàtica: espai que té dins on s’acumula el magma abans de sortir.

- Xemeneia: es per on surt la lava cap al exterior.

- Con: elevació del terreny formada pels materials que expulsa el volcà.

- Cràter: part interna d’un con volcànic.

- La xemeneia: Es el conducte que ajunta a la fosa volcànica amb la superfície terrestre, és la part per on surt la lava cap a l'exterior.

Erupció volcànica

Quan alguns volcans no aguanten més, treuen la lava i la cendra de manera violenta i sense avisar, la lava i la cendra pot sortir de diferents maneres. Alguns volcans entren en erupció de forma violenta i llancen grans quantitats de cendra, gas i lava.

Lava: És el material líquid que surt cap a la superfície de la Terra durant la erupció del volcà.

La lava surt pel cràter del volcà. Aquest quan surt, està a una temperatura molt altra, però quan nsurt aquest es refreda.

Escola L'Àlber.   La Creu, s/n. 25135 Albesa (La Noguera)