ELS CONTES OBLIDATS és una pe.l·lícula feta aquests curs 2011-12 on totes els nens i nenes de l'escola d'Alfés ens són actors i protagonistes.

L'argument explica com els nens i nenes deixen de llegir. Prefereixen fer qualsevol cosa abans que llegir. Tant és així que els personatges dels contes decideixen sortir dels contes. Un extrany encantament ho fa possible i els nostres amics dels contes passen al món dels humans, Ocupen el lloc dels nens i els prenen les joguines. Els nens hauran de tornar a llegir per tal que els personatges puguin tornar a viure a la seva imaginació.

Treball d'ampliació.

A la peli cada nen o nena es converteix en un personatge. Cada alumne ha complementat el treball personalitzant el conte senser del seu personatge.
Un treball consistent en fotografiar-se en la mateixa postura del personatge, retallar-se i enganxar-se en el conte. Escanejasr el conte i després esborrar el personatge original tot i ocupant el seu lloc amb la fotografia corresponent. Un treball lent i sistemàtic de gran abast tant per la dificultat com per l'extensió. Al
final de curs la majoria ha aconseguit acabar el seu conte. Els contes els hem imprés i cada alumne s'ha endut el seu. Un record singular.
El treball l'hem fet amb el Paint Shop Pro 4.0, programa dotat a les escoles als inicis del PIE i que continua sent el millor referent d'edició d'imatge pels nens.
Ens ha semblat que aquest treball d'Imatge Digital complementa i culmina el treball de la peli d' Els contes oblidats.
Feu clic a sobre i podreu veure el conte sencer.