GUIA DIDÀCTICA. EL FANTASMA DE L'ESCOLA |
||||||
Perquè ? | ||||||
Cada curs dediquem un temps a fer una petita pel.lícula. La preparació, el guió, el rodatge... Un esdeveniment feliç, engrescador i molt educatiu. La pel.lícula d'enguany neix a partir dels suggeriments de la mainada que volien tornar a fer una peli de fantasmes. Aquesta és la tercera. A la mainada els agrada repetir. Enfrontar-se a coses conegudes els dona seguretat. Per això enguany hem triat el tema de la POR com a guiatge de treball i hem acollit el suggeriment dels nens. Els antecedents es remunten al curs 2000-01 en que vam fer Els fantasmes de l'escola i al 2003-04 que vam fer El retorn dels fantasmes.
|
||||||
Objectiu. | ||||||
L'objectiu reiterat de cada curs és treballar el llenguatge audiovisual d'una forma activa i pràctica. A banda a la classe de grans aprofitem per treballar el llenguatge: la lectura, l'expressivitat, el guió i l'estructura narrativa audiovisual. |
||||||
|
||||||
Procediment. | ||||||
La peli sempre forma part de la temàtica global que triem cada curs. al voltant d'aquest tema troncal triem els llibres de l'Animació Lectora i centrem el tema de treball per l'audiovisual. Preparem el guió, la lectura i la teatralització per tal que el dia de carnestoltes puguem fer la filmació. |
||||||
La pel.lícula | ||||||
La història que narra la peli s'inicia en una troballa que els nens fan al pati. En una de les "excavacions" els nens troben la caixa on hi ha tancats els fantasmes que anys enrera van visitar l'escola i que foren capturats i enterrats. El llibre dels fantasmes - que ara forma part de la nostra biblioteca habitual - s'ha convertit en best seler i els més petits ja tracten de llegir-lo per poca lletra que sàpiguin.
|
||||||
Paràmetres | ||||||
|
||||||