GUIA DIDÀCTICA. EL FANTASMA DE L'ESCOLA
Perquè ?

Cada curs dediquem un temps a fer una petita pel.lícula. La preparació, el guió, el rodatge... Un esdeveniment feliç, engrescador i molt educatiu.

La pel.lícula d'enguany neix a partir dels suggeriments de la mainada que volien tornar a fer una peli de fantasmes. Aquesta és la tercera. A la mainada els agrada repetir. Enfrontar-se a coses conegudes els dona seguretat. Per això enguany hem triat el tema de la POR com a guiatge de treball i hem acollit el suggeriment dels nens.

Els antecedents es remunten al curs 2000-01 en que vam fer Els fantasmes de l'escola i al 2003-04 que vam fer El retorn dels fantasmes.

Objectiu.

L'objectiu reiterat de cada curs és treballar el llenguatge audiovisual d'una forma activa i pràctica.
Explorar les possibilitats creatives del video.
Expressar-nos en una narració audiovisual.
Fer sentir a tots els nens i nenes protagonistes de l'escola i de la peli ja que en totes i cadascuna de les que hem fet surten tots com a actors.

A banda a la classe de grans aprofitem per treballar el llenguatge: la lectura, l'expressivitat, el guió i l'estructura narrativa audiovisual.

Procediment.

La peli sempre forma part de la temàtica global que triem cada curs. al voltant d'aquest tema troncal triem els llibres de l'Animació Lectora i centrem el tema de treball per l'audiovisual.
Enguany el tema era la POR. Els fantasmes ens han vingut bé dins del tema global.

Preparem el guió, la lectura i la teatralització per tal que el dia de carnestoltes puguem fer la filmació.

La pel.lícula

La història que narra la peli s'inicia en una troballa que els nens fan al pati. En una de les "excavacions" els nens troben la caixa on hi ha tancats els fantasmes que anys enrera van visitar l'escola i que foren capturats i enterrats.
El nen trapella de torn obra la caixa i els fantasmes s'escapen. Amb l'ajut de l'ajuntament les nenes grans es transformen en caçafantasmes i hauran de caçar novament els fantasmes, convertir-los en paper i tornar-los a enterrar.

El llibre dels fantasmes - que ara forma part de la nostra biblioteca habitual - s'ha convertit en best seler i els més petits ja tracten de llegir-lo per poca lletra que sàpiguin.

El muntatge ha estat fet amb l'estudio 8. tot plegat d'una forma senzilla sense massa floritures.
La diada de Sant Jordi vam presentar la peli als pares i la vam repartir en un DVD on es recollien totes les pelis fetes des de l'any 2000.

Els pares i alumnes nous poden gaudir a casa seva del treball fet al cole els cursos passats.

Paràmetres

Realització: Alumnes de CM i CS