QUE BONICS SÓN ELS ANUNCIS QUE FEM PER TELEVISIÓ. | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Objectius: . Aproximar els alumnes al llenguatge i món de la publicitat d'una forma activa, pràctica, comprensible i vivenciada . |
||||||||||
Nombre d'alumnes participants: Tots els alumnes de primària del CEIP d'Alfés - 11 alumnes - de tots els cicles i nivells. |
||||||||||
Context: L'Escola d'Alfés és una escola rural de petites dimensions amb una llarga tradició de treball àudio-visual . |
||||||||||
Procés : Hem escollit dos elements de la nostra vida quotidiana per fer-ne publicitat: Hem inventat un producte , el MEMORYTON , i al seu entorn hem creat una publicitat i un informatiu. Hem creat una publicitat gràfica associada basada en qualitats imaginades sobre un producte inexistent com a via per descobrir com es poden trametre missatges on el contingut bàsic és el propi missatge. Finalment hem creat un informatiu al voltant de les reprecussions del MEMORYTON. Es tracta d'una exageració fictícia que ens duu a pensar sobre la realitat . El procés de treball : |
||||||||||
1.- Centrar el tema i decidir els continguts 2.- Imaginar i escriure el guió 3.- Practicar la lectura enfàtica . 4.- Fer l'atrezzo : caixes, pancartes, rètols ... 5.- Assajar i filmar 6.- Muntar les pelis 7.- Reflexionar . Crear les publicitats gràfiques asociades . 8.- Fer l'exposició del treball i presentar les pelis |
||||||||||
Descripció dels elements : |
||||||||||
Anunci de la Goma TTT. | ||||||||||
Per quan t'equivoquis, quan no encertis la paraula, o si fas malament la suma. Si embrutes la taula, o fas ratllotes al paper : GOMA T T T Amb la goma TTT, no t'equivocaràs mai, escriuràs la resposta sempre clara, tindràs la taula neta, i trauràs les ratllotes del paper … Perque la goma TTT: ho esborra TOT TOT I TOT. |
||||||||||
A l'hora de filmar vam mirar de combinar l'acció d'esborrar amb primers plans afectius dels nens per trametre un missatge càlid i alhora clar. | ||||||||||
Anunci del Llibre – Lectura. |
||||||||||
Tenim un secret amagat. Ens permet: viatjar en el temps, viure aventures impossibles, anar més enllà de la realitat, ens fa passar estones divertides, ... ES EL LLIBRE. Llegint .... viatjaràs... T'ho passaràs bé... Aprendràs i milloraràs ... Creixeràs i ... Descobriràs el nostre secret: LA LECTURA. |
||||||||||
El guió està plantejat presentant la lectura com una forma d'imaginar el que llegim: aventura , viatge... Com un joc de descoberta del secret que amaguen les paraules. Els plans afectius en diferents racons del cole trameten un missatge atractiu i creïble. | ||||||||||
Anunci del MEMORYTON |
||||||||||
El memroryton és un producte imaginat. Una falsa medicina que cura el fracàs escolar desvetllant la ment i possibilitant un aprenentatge ràpid i eficient . Si et costa estudiar, si no encertes els exàmens, si no et concentres i sempre ets a la lluna : MEMORYTON Nemoryton desperta els teu cervell, et centra l'atenció. Memoryton t'ajuda . Amb memoryton TRIUNFARÀS. Per ser EL MILLOR: PREN MEMORYTON .Atenció: memoryton és un producte de FARMAENGANYS. S'ha de prendre d'amagat. |
||||||||||
L'Informatiu. |
||||||||||
L'informatiu ens ha premés explaiar-nos en implementar les conseqüències de la nostra creació, treballar un format habitual de la TV e incorporar tots els nens i nenes del cole a la filmació. |
||||||||||
Els publipapers . |
||||||||||
Aprofitant l'avinentesa vam cercar revistes i vam retallar fotos publicitàries per tal d'adaptar el missatge al memoryton . A cada imatge anàvem descobrint com els tòpics presentats per les imatges s'amollaven perfectament al nostre producte inventat . | ||||||||||
El format. |
||||||||||
El treball ve presentat en format DVD. A la pantalla inicial es presenta un menú per tal de triar la part del treball que es vol veure. |
||||||||||
Les músiques. |
||||||||||
Al menú d'entrada hi ha la tornada de la cançó de la Trinca que hem trobat encertada, d'actualitat encara i molt apropiada pel tema. Als anuncis i al reportatge hi ha músiques d'en Motzart . Ens ha semblat apropiat fomentar la seva música en el dos-cents cinquanta aniversari del seu naixement . Ens em premés la llicència de posar la música de l'informatiu de TV3 per augmentar el realisme del nostre informatiu . |
||||||||||
Valoració de la percepció de l'alumnat . |
||||||||||
Ha estat una experiència positiva com sempre que treballem l'audiovisual , Pep Borràs i Carles (Ceip d'Alfés) . Març de 2006. |
||||||||||