AMPA CEIP BRUSI vols enviar-nos un email?
Presentació del AMPA
AMPA > Presentació i ideari de l'AMPA
A l'assemblea ordinària de final de curs es va comentar i aprovar una declaració que especificava els objectius de l'associació, o, si voleu: allò que pensen els pares i mares sobre el seu paper en la Comunitat Escolar BRUSI, què poden fer per l'escola i com han decidit fer-ho. Aquesta és la declaració, inclosa en la memòria del curs passat, segons els següents punts:
  • Ideari
  • Participació

    Ideari

    • L'AMPA està compromesa en la consecució d'una educació de qualitat en la comunitat escolar i en la prolongació d'aquest compromís en el temps extralectiu i en el familiar.
    • L'AMPA orienta els seus resultats econòmics de manera prioritària a la dotació i millora de recursos per al centre.
    • La coordinació i complementarietat d'objetius educatius amb el claustre i la direcció de l'escola és una aspiració de la Junta de l'AMPA.
    • Les activitats organitzades per l'AMPA, en la mesura que ocupen força temps extralectiu, tindran preferentement un perfil orientat a la millora de les habilitats personals i instrumentals dels alumnes del centre, perfil complementari a l'adquisició d'hàbits i coneixement propi de les activitats de l'horari lectiu.
    • L'AMPA és un agent estratègic i actiu en la promoció del Centre.
    • L'AMPA és un agent en la localització i promoció dels elements d'identitat i singularitat de la comunitat escolar.
    • La Secretaria de l'AMPA i el seu local han de ser un lloc quotidià de serveis, atenció, reunió i referència en la comunitat escolar.
    Tornar a dalt

    Participació Aquesta declaració d'intencions basa les seves aspiracions, precisament, en la confiança d'una comunitat de pares i mares participativa com és la nostra. Llavors, i especialment per aquells que us heu incorporat aquest curs escolar: ¿Cóm hi puc participar? A continuació fem una descripció de cadascun dels òrgans o sistemes de participació escolar:

    • El consell escolar. Està format per representants electes dels pares i mares, AMPA, claustre i direcció de l'escola, personal de serveis i per respresentants delegats institucionals: Ajuntament de Barcelona. Quant a la representació dels pares, periòdicament es convoquen eleccions per a la seva designació. El Consell Escolar és el màxim òrgan responsable de la Comunitat Escolar. Les vostres peticions, suggeriments i comentaris tenen veu en el Consell Escolar a través dels representants. Tornar a dalt
    • L'AMPA. Vol dir 'Associació de Mares i Pares d'Alumnes'. Disposa d'una Junta de càrrecs electes que es van renovant periòdicamente. La seva organització està descrita en els estatuts, disponibles a la Secretaria (el local de l'AMPA). Qualsevol pare o mare d'un alumne del centre (aquesta és l'única condició), pot presentar la seva candidatura als càrrecs de la Junta quan es convoquen eleccions de renovació de càrrecs. Tal i com està organitzada actualment, l'AMPA s'estructura mitjançant la tasca de la Junta, de les Comissions i el servei d'atenció permament. Tots aquests òrgans es troben periòdicament a la Secretaria. Tornar a dalt
    • Atenció permanent. Des del tercer trimestre del curs passat, l'AMPA ha organitzat un servei d'atenció permanent, de tarda, a la Secretaria. Se n'ocupa la Nieves Trinidad. La Nieves és l'administrativa que diàriament recull encàrrecs (de material escolar, per exemple), inscripcions d'activitats i les vostres pecitions o suggeriments a la Junta, a més de facilitar informació sobre activitats o sobre l'associació. La remodelació recent del local de la Secretaria ha tingut molt en compte aquest servei d'atenció permanent. Si per questions d'horari teniu dificultats d'accés al centre també podeu trucar als números: 932211298 i 666005055 (emergències). Una altra manera de comunicar-se amb nosaltres és el correu electrònic: la nostra adreça és ampabrusi@hotmail.com.

      En ocasions puntuals, i especialment a principi i a final de curs, els pares i mares de la Junta o alguna de les Comissions de l'AMPA reforçaran l'atenció diària de la Nieves. Ens referim als dies de venda de llibres o de preinscripcions a les activitats extralectives, etc. Cap d'ells és personal laboral, recordeu-ho sempre sisplau: són pares i mares que estan ajudant de forma desinteressada. Tornar a dalt

    • Assemblea de l'AMPA. Es convoca als membres de l'associació, a final de cada curs, a una assemblea ordinària en la qual es presentaran els pressupostos, els objectius per al curs següent i la memòria del curs anterior, entre altres assumptes. Per aquest curs, l'assemblea s'ha previst per al 28 de maig de 2003. De vegades es convoquen assemblees extraordinàries per renovar càrrecs o per tractar assumptes de trascendència especial, per exemple. Tornar a dalt
    • Reunions Obertes de la Junta de l'AMPA. Amb la fi de facilitar una major participació i transparència, l'AMPA manté reunions obertes cada mes, és a dir: obertes als membres l'associació que ho desitgin. En aquestes reunions solen ser-hi presents els vocals i els membres actius de les comissions que tenen assumptes en marxa o en preparació. Per aquest curs la primera d'aquestes reunions obertes s'ha programat per al 25 de setembre a les 18h00. Tornar a dalt
    • Comissions Es reuneixen d'acord amb el seu propi calendari d'actuació i compten amb una persona vocal de comissió i una coordinadora de la Junta. A continuació fem una descripció de les tasques que es duran a terme aquest curs i les dates de les seves primeres reunions.
      • Comissió de Festes Tasques:
        • Col·laboració amb el CEIP a la Festa de Nadal.
        • Carnestoltes.
        • Sant Ponç.
        • Organització d'activitats festives '25 anys del Brusi'. (el curs 2002-03)
        • Organització de la Festa de final de curs.
        Tornar a dalt
      • Comissió d'Extralectives Tasques:
        • Organització de preinscripcions i inscripcions d'activitats.
        • Protocol i coordinació de responsables de cadascuna de les activitats extralectives.
        • Seguiment i avaluació de les activitats i empreses.
        • Col.laboració amb les empreses en les exhibicions de final de curs.
        Tornar a dalt
      • Comissió d'Activitat Social Tasques:
        • Cursos de català per a pares i mares.
        • Projecte 'Mural 25 anys del Brusi' (Curs 2002-03).
        • Projecte 'Llibre 25 anys del Brusi' (Curs 2002-03).
        • Col.laboració amb l'Escola en la Setmana Cultural.
        • Programació cultural.
        • Excursió de benvinguda a les noves famílies de l'escola.
        Tornar a dalt
      • Comissió de Casal d'Estiu Tasques:
        • Casal d'Estiu, organització i seguiment.
        Tornar a dalt
      • Comissió de Menjador Tasques:
        • Seguiment i avaluació de les activitats de migdia i menjador.
        Tornar a dalt
      • Comissió de Material Tasques:
        • Organització i venda de llibres i material escolar
        Tornar a dalt
      • Comissió de Biblioteca-Mediateca Tasques:
        • Organització i seguiment del fons editorial i arxiu de la Biblioteca-Mediateca de l'AMPA
        • Organització del sistema d'entrega i recollida de llibres i material.
        • Organització i seguiment de les aportacions de llibres. (23 Abril)
        • Col.laboració amb l'Escola en la Setmana Cultural.
        Tornar a dalt
      • Comissió de Sisè Tasques:
        • Organització i seguiment de les activitats especials de Sisè curs (viatge de final de curs, venda de material: enganxines, pins, etc de cara al finançament del viatge).
        Tornar a dalt
    • ALTRES MANERES de PARTICIPAR La Direcció de l'escola promou també diverses maneres de participació activa en la comunitat. Aquestes en són algunes :
      • Delegats d'aula Són pares i mares que, per a cada aula, actuen com a interlocutors permanents dels mestres. Col·laboren en diverses iniciatives mitjançant els suggeriments dels mestres i de la resta de pares i mares de l'aula. Es trien en les reunions de curs, a principis de curs. Tornar a dalt
      • Reunions de curs Tenen lloc a principi de curs. En aquestes reunions la Direcció i els mestres comenten les singularitats del curs i de l'aula i s'ofereixen pautes de treball i suggeriments de cara a mantenir una coherència i continuïtat entre la formació educativa dins i fora de l'escola. Tornar a dalt
      • Festes, actes, coral i activitats especials La col.laboració pot ser, si així ho desitgeu, molt més gran que la simple assistència (que els nostres fills sempre consideraran obligatoria). Els mestres i tutors solen indicar, quan és necessari, maneres especials de participació en cada cas. Les corals del Brusi, inclosa la que compta amb la participació de pares i mares, té una fama i tradició merescudes. Marta Figueras, que és la secretària membre de l'equip directiu, s'encarrega de la seva organització. Tornar a dalt

    • L'estil de l'AMPA La vista del calendari i l'explicació dels òrgans i maneres de participació pot resultar feixuga si pensem que cadascú ha de participar en TOT. Res més lluny de la realitat.

      La nostra comunitat està formada per més de dues-centes cinquanta famílies, de les quals una bona part són altament participatives. Això permet que per a cada tasca sempre hi hagi voluntaris. El sistema d'organització en comissions i tasques definides també permet que ningú que ho desitgi es quedi sense participar. I a més, una cosa que caracteritza la nostra comunitat de voluntariat és el fet que cada persona acostuma a col.laborar en el tipus de tasques amb les quals està més familiaritzat per raons de feina, afecció, coneixement o simple habilitat.

      La col.laboració en la junta, les comissions i les reunions de l'AMPA superen d'aquesta manera el factor objectiu de recolzament a la comunitat i construeix simultàniament relacions personals i socials amb un gran valor perquè el punt de partida és desinteressat i comú: l'educació, benestar i futur dels nostres fills i filles.

      D'aquesta manera l'estil dominant no pot ser cap més que el de la il·lusió, el bon humor, l'eficàcia i el respecte mutu. No hi ha cap més alternativa. Així és, i podem sentir-nos orgullosos de la nostra comunitat. Participa-hi! Tornar a dalt

Pagina Principal vols enviar-nos un email? vols enviar-nos un email?