LA NOSTRA ESCOLA

Història del centre
Trets d'identitat
Equipaments
Normes per al curs 2006/07
Hàbits a educació infantil

Clica per augmentar
Fes clic sobre el plànol per augmentar.
Veuràs el CEIP Baldiri Reixac assenyalat amb un punt vermell.

CEIP (Centre d'Ensenyament Infantil i Primari) Baldiri Reixac
C/ Juan Valera, número 159.
Codi Postal 08914 (Badalona)
Telefon i Fax: 933 983 518
Correu electrònic: a8037887@xtec.cat
Pàgina Web: http://www.xtec.cat/centres/a8037887

Torna amunt Tornar

Història del centre
En un inici es van muntar barracons anomenats "Gran Sol" fins que finalment l'escola va rebre el nom de Baldiri Reixac, en record del pedagog.

Va ser creada pel primer Ajuntament democràtic de Badalona, dins dels tres primers anys de mandat municipal, a l'any 1981, al barri de San Joan de Llefià, amb un total de 16 unitats.

El mateix Ajuntament va encapçalar una manifestació el 26 de maig de 1979 on conjuntament amb els habitants de la ciutat es reclamava un millor ensenyament per a la ciutat. Després de viatges, gestions, esforços municipals, pressions i reclamacions es va aconseguir l'objectiu: la creació de 26 centres escolars nous per a la ciutat.

Torna amunt Tornar

Trets d'identitat

1. Escola aconfessional.
Al centre es respecta la llibertat religiosa de tots els membres que el componen. Els fets quotidians i les festes tradicionals que tenen connotacions religioses s’analitzen des d’un punt de vista històric, cultural, costumista i religiós sense donar-hi un sentit dogmàtic, de fe.

2. Escola no sexista.
La coeducació ha d’afavorir que els nens i les nenes desenvolupin totes les seves potencialitats individuals i arribar a un ensenyament que no estigui marcat pel gènere, no condicionat per les expectatives de comportament social assignades a cada sexe.

3. Escla pluralista i democràtica.
Oberta a tothom que respecti els principis democràtics.

Respectuosa de la pluralitat ideològica.

Educadora dels valors d’una societat democràtica: solidaritat, respecte a l’altre, no discriminació per raó d’ètnia, cultura, religió, ideologia o nivell socio-econòmic, actitud de diàleg, esperit crític i responsabilitat.

L’escola contempla la possibilitat que els educadors deixin traslluir les pròpies creences si se’ls hi demana i es creu convenient, en funció del grau de maduresa de l’alumnat, però sense adoctrinar. Es busca donar diferents punts de vista de manera que els nens i les nenes tinguin pautes per a adquirir el seu nivell d’anàlisi crítica de la realitat, tant objectivament com sigui possible.

4. Llengua d’aprenentatge.
Una de les tasques fonamentals del nostre centre és la de promoure el coneixement de la realitat catalana en totes les seves manifestacions: llengua, cultura, història, costums,...

El català és la llengua d’aprenentatge i comunicació al centre i és un mitjà d’integració cultural i social per als nens i les nenes no catalanoparlants que viuen a Catalunya.

L’objectiu principal és aconseguir una població bilingüe, amb respecte a les dues llengües oficials de Catalunya.

5. Gestió institucional.
Seguint les directrius marcades per la llei l centre cerca un model participatiu i democràtic de tots els estaments que el composen: mestres, alumnes, pares, personal no docent i institucions; segons les seves competències.

6. L’educació com a procés integral.
L’escola entén l’educació com un fet que abasta els diferents aspectes que integren la personalitat dels nens i les nenes, i posa els mitjans per potenciar-los.

Creiem que el nen i la nena no és un subjecte passiu que rep l’ensenyament que li dóna el mestre sinó que aprèn si és ell mateix qui s’interessa, investiga i es preocupa per allò que ha d’aprendre.
L’escola ha de fomentar les iniciatives, la creativitat i l’interès del nen pel món que l’envolta.

7. La línia metodològica.
La nostra actuació es fonamenta en un tracte personalitzat que s’adeqüi al ritme evolutiu i a les capacitats intel·lectuals de cada nen.

La tasca pedagògica es porta a terme a partir d’una metodologia, que cada vegada més, des de la teoria constructivista, fomenta en els nens i les nenes una actitud curiosa, crítica, investigadora i creativa que mitjançant l’educació i el treball, esdevindrà la base de la formació com a persona i l’adquisició dels aprenentatges que els portaran cap a una autonomia personal i intel•lectual.

8. Atenció a la diversitat.
L’escola atén les diferències individuals en quan a capacitats, interessos, ritmes, handicaps, factors familiars, socials ó escolars; que repercuteixen en el desenvolupament educatiu de l’alumne. Es fa mitjançant l’adequació de recursos i metodologies a les característiques de cada alumne.

L’organització de l’escola també comporta una adaptació que cobreixi les necessitat educatives especials dels alumnes.

9. Eixos transversals.
L’escola inclou dins el currículum aspectes de la nostra societat els quals han de tenir un tractament interdisciplinari i incorporar aquests tipus d’aprenentatges a les unitats de programació. Treballem els següents aspectes:


a. Educació ambiental
b. Educació per la salut
c. Educació per a la seguretat viària
d. Educació per al consum
e. Educació en tecnologia de la informació
f. La diversitat intercultural
g. Educació per a la pau, la solidaritat i la col·laboració.


Torna amunt Tornar

Equipaments

Aules àmplies i ben il·luminades
Aula d'audiovisuals,
2 aules d'Educació Especial
Aula de plàstica
Aula d'informàtica
Aula de música
Aula d'anglès
Aula d'acollida
Biblioteca
Ludoteca
Gimnàs i 2 pistes poliesportives
Menjador
Pati amb sorra per infantil

Torna amunt Tornar

Normes per al curs 2006-2007

1. Assistència.

És obligatòria l’assistència a classe, així com a les sortides i visites culturals que formen part de la nostra tasca pedagògica i les considerem molt importants.

Tota falta d’assistència ha de ser justificada pels pares per escrit, mitjançant l’agenda o nota del pares Si algun alumne té alguna malaltia de tipus contagiós (varicel•la, xarampió, tuberculosi...), s’ha de comunicar immediatament a l’escola i ha de portar un certificat del metge justificant que ja no hi ha perill de contagi abans de reprendre les classes. En cas de visita mèdica cal portar un justificant del mateix metge.

2. Nou horari.

Educació Primària: de 9 a 13 hores i de 15 a 17 hores.
Educació Infantil: de 10 a 13 hores i de 15 1 17

Els alumnes que tenen germans a Infantil i Primària, i ho van demanar en el seu moment, poden disposar del servei d’acollida matinal de 9 a 10h.

L’horari de menjador serà de 13 a 15 hores.

L’horari de jornada intensiva serà de 9 a 14 hores per Primària i de 10 a 14 hores per Infantil.

Els dies de jornada intensiva seran: de l’1 al 20 de juny i el dia 21 de desembre.

L’horari de menjador els dies de jornada intensiva serà de 14 h. a 16’00h.

3. Entrada al centre.

Els alumnes de Primària fan fila davant de la porta principal i els pares romandran a fora de la tanca del recinte escolar. Considerem que és molt important que els alumnes estiguin a les files per anar a classe.

Els alumnes d’ Infantil entraran a les 10 per la porta del carrer Londres i faran la fila davant de les classes corresponents. Els pares acompanyen els nens i nenes d’Educació Infantil fins a la fila.
A les 3 entraran per la porta de Joan Valera i cal que els pares els acompanyeu de la mà fins al pati de Primària on faran la fila i els recullirà la tutora. A l’hora de sortir els recullen a la porta de la classe.

A l’hora de plegar als alumnes de Cicle Inicial, 1r i 2n, cal que us apropeu fins a la fila, (vorera de l’entrada) perquè la mestre us lliuri el vostre fill/a.

Els alumnes a partir de 3r podran marxar sols a casa.

Si un alumne arriba tard s’haurà de justificar per escrit i entrarà per la porta principal del carrer Joan Valera.

Els alumnes de Cicle Inicial que hagin de marxar sols a casa perquè els seus pares o tutors no puguin venir a recollir-les cal que signin una autorització.

Els dies de pluja cap alumne farà fila. S’accedirà directament a les aules (preguem porteu els nens i nenes a l’hora indicada, per evitar que s’hagin d’esperar molta estona mentre plogui).

4. Bates.

Els alumnes d’Educació Infantil han de portar bata, cordada davant i amb una veta per penjar-la.
Pels alumnes de Primària es recomana l’ús de la bata per les activitats d’educació visual i plàstica.

5. Educació física.

Els alumnes d’Educació Infantil hauran de portar xandall i sabatilles esportives per a les activitats de psicomotricitat.

Els alumnes d’Educació Primària han de venir a l’escola amb la roba d’Educació Física (xandall i sabatilles esportives) i han de portar necesser (sabó, pinta) i tovallola per rentar-se després de l’activitat i una samarreta neta de recanvi.

Si un alumne no pot fer classe d’Educació Física, haurà de portar un certificat mèdic explicant el motiu.

6 Roba d'abric.

És necessari que tota la roba vagi marcada amb el nom i amb una veta per penjar-la, Així s’evita que es perdi.

7. Medicaments.

L’escola no administrarà cap medicament als nens sense l’autorització escrita dels pares i les instruccions, per a la seva correcta administració.

8. Canvis de domicili.

Si alguna família canvia de domicili o de telèfon, cal que ho comuniqui a la secretaria de l’escola.

9. Entrevistes amb els/les mestres i la direcció.

Els dies de visita dels professors seran dimarts de 13 h a 14 h. Cal concertar prèviament entrevista amb el mestre. Fora d’aquests dies es podran acordar altres dates posant-se en contacte amb el professor/tutor/a de l’alumne.

L’horari per parlar amb els membres de l’Equip Directiu serà dilluns de 9 a 10 hores.

10. Mòbils i joguines.

No es poden portar telèfons mòbils ni joguines a l’escola, ja que poden interrompre el normal funcionament de les activitats, si es dóna el cas seran retirats per part del professor i tornats directament als pares.

Si al llarg del curs hi ha algun dia en que puguin portar joguines, serà notificat pel tutor o tutora.

11. Banc de llibres.

Recordeu que aquest curs continuem amb el projecte de banc de llibres a la nostra escola, treball que hem fet conjuntament amb les escoles de la zona. És important que tots tinguem cura de mantenir els llibres en bon estat i que a final de curs es quedin a l’escola per poder continuar el proper curs.

12. Agenda escolar.

Els alumnes des de 3r fins a 6è tenen una agenda escolar, cal que sigui aquest el mitjà per comunicar-nos família i escola i que com a pares mantingueu un control sistemàtic de l’agenda per tal de poder tenir informació de les tasques que tenen els vostres fills i de les informacions que els mestres us puguin notificar.

Torna amunt Tornar

Hàbits a Educació Infantil?

És important, i molt més a les classes d’Educació Infantil, que els nens i les nenes adquireixin uns hàbits i per això és important la vostra col·laboració.

Recordeu que el vostre fill o filla ha de portar:

Necessitem la vostra col·laboració!

A l'escola som molts i ens hem d'organitzar

1. ENTRADES I SORTIDES

Els nens i les nenes entraran acompanyats i de la mà del pare o mare fins a la filera.

L’horari d’entrada serà a les 10h i a les 15h. Recordeu que les portes es tancaran 10 minuts més tard. Si algun dia necessiteu entrar més tard cal que ho comuniqueu prèviament. Caldrà portar un justificant del metge o de la causa que ha motivat el retard.

L’horari de sortida serà a les 13h i a les 17h. Recordeu que cal ser puntuals a l’hora de recollir els vostres fills o filles per tal d’evitar la sensació que ells tenen si es queden sols a la classe sense els seus companys i companyes que ja han marxat.

Cal que compliu els horaris establerts per tal de respectar el treball de tots membres de la comunitat educativa.


2. ESMORZARS I ALTRES HÀBITS

Com aquests curs l’hora d’entrada a l’escola serà a les 10 del matí, cal que els nens i nenes vinguin esmorzats de casa. Recordeu que l’esmorzar és un dels àpats més importants del dia, cal agafar energia per començar bé la jornada de treball.

Cal que cada nen i nena porti una tovallola de mida petita per eixugar-se les mans i la cara. La portaran dilluns i la tornaran a casa divendres per poder-la rentar. Aquesta tovallola ha de portar una beta amb el nom i cognom per poder-la penjar i identificar.

També han de dur un got de plàstic amb nansa per poder beure aigua. El duran dilluns i el tornaran divendres. Cal que tingui el nom escrit amb retolador permanent.

Aquestes dues coses cal que vinguin dins d’una bosseta de roba que també portarà el nom.

Quan escriviu el nom del vostre fill o filla us demanem que ho feu amb lletra de PAL.

3. VESTUARI

Tota la roba ha d’estar marcada amb el nom i la inicial del cognom. Quan diem tota la roba recordeu que també cal marcar, bufandes, gorres, guants, bosses, etc. Poden haver-hi dues iguals i després és difícil saber de qui és cada una.

La jaqueta, anorac, abric, bata… han de portar una beta llarga per poder-la penjar.

La bata pot ser del color que vosaltres decidiu però cal que estigui cordada al davant i que els botons siguin suficientment grans per poder ser manipulats per les mans dels vostres fills i filles. És un hàbit que es treballa també des de l’escola.

La roba que portin a escola cal que sigui fàcil de posar i treure. S’han d’evitar el pantalons de peto, cinturons i cremalleres…

Cal que reviseu sistemàticament que les betes estiguin ben cosides i que el nom sigui llegible.

4. MATERIAL

El material que s’utilitzarà a l’aula és comú i per tant el facilitarà l’escola previ pagament de la quota a començament de curs (el pagament es farà a la Caixa Catalunya mitjançant un rebut que dóna l’AMPA).

Cal portar una capsa de mida sabates amb una muda complerta per quan sigui necessari.

Cal portar un paquet de tovalloletes humides.

Cal que porteu una capsa de mocadors de paper.

5. SANITAT

En cas de malaltia contagiosa vírica, el nen o la nena haurà de restar a casa fins la total recuperació, comunicant-ho prèviament a l’escola.

En cas que el nen o la nena es posi malalt/a a l’escola, s’avisarà als pares i l’hauran de venir a recollir.

No administrarem cap medicament, tret del que porti justificant mèdic. Cal dir la dosis i l’horari.

En cas que un nen/a tingui polls s’ha de comunicar a l’escola i el nen/a haurà de restar a casa fins que desapareguin.

Torna amunt Tornar