TRETS D'IDENTITAT

El CEIP Benviure té com a referència l'escola pública, i com a tal té unes línies generals que la caracteritzen:

•  La comunitat educativa del CEIP Benviure creu en una escola viva , basada en uns fonaments ètics i pedagògics que li permetin adaptar-se a les necessitats de la societat a la que pertany. Volem una escola capaç de consolidar la col·laboració i la participació de les famílies dels/les alumnes, previ imprescindible per assolir els millors resultats educatius i de convivència.

•  La llengua d'aprenentatge i de relació entre tots els membres de la nostra comunitat és la llengua catalana. En el PLC s'explicita el tractament que es dóna a les altres llengües.

•  L'escola reconeix el pluralisme de la nostra societat i es manifesta oberta a tothom, oferint una escolarització integradora de tot l'alumnat atenent, des d'un plantejament global de centre, les seves necessitats educatives.

•  L'escola es manifesta aconfessional , per respondre als principis de respecte i de pluralisme ideològic de la societat que l'envolta. No adoptarà posicions religioses o atees, sinó de respecte envers les diferents creences. Cal dir, però, que la nostra societat ha convertit en tradicions populars algunes festes que tenen els seus inicis en fets religiosos i cal manifestar que la celebració de les mateixes es farà des de la vessant del coneixement de les tradicions populars.

•  Pretenem facilitar la convivència en termes d' igualtat , allunyant-nos de qualsevol mena de discriminació per idees, raça, sexe, classe social, condició psicomotriu o de salut, ....

•  Eduquem els nens i les nenes en l'exigència personal , la sinceritat i el respecte a ells mateixos i als altres. Per això la tasca educativa s'emmarcarà en la tolerància i el respecte mutu i es basarà en el diàleg, la reflexió, la col·laboració i la solidaritat. Intentem donar les informacions de la forma més objectiva possible perquè, progressivament nois i noies formin els seus propis criteris i puguin prendre decisions responsables.

•  Entenem la coeducació no com el fet de tenir nens i nenes en una mateixa aula sinó com l'intent d'educar per a la igualtat a través de les vivències de relació entre els/les alumnes i de valorar l'enriquiment de la complementarietat d'ambdós sexes, evitant qualsevol actitud discriminatòria.

•  Fomentem el desenvolupament dels infants afavorint l' autoestima , l'autonomia personal i d'aprenentatge i l'adaptació a les normes socials.

•  Ens proposem treballar per tenir les millors condicions per assolir un bon nivell de comprensió lectora, d'expressió oral i escrita, d'agilitat en el càlcul i en la resolució de problemes, … ( competències i habilitats bàsiques ) i optar pels òptims nivells d'excel·lència en els casos en que això sigui possible.

•  Donada la diversitat de ritmes evolutius i la diferència de capacitats intel·lectuals i d'oportunitats dins del sistema escolar, entenem la integració en un sentit inclusiu i en la voluntat d'ajudar més el/la nen/a, tenint en compte els recursos de que disposa l'escola. Procurem oferir un tracte individualitzat, afavorint el desenvolupament progressiu de cada alumne amb la cooperació de tots els integrants de la comunitat educativa.

•  Afavorim la integració dels alumnes en el medi en el qual vivim utilitzant el català com a llengua pròpia de l'escola en tots els àmbits i fomentant la participació activa i el coneixement dels fets culturals propis de Catalunya.

•  Potenciem l' arrelament a l'entorn , coneixent, respectant i estimant el paisatge, la història, la cultura, les tradicions,....de Castellbisbal i de Catalunya. Volem ajudar els alumnes a conèixer i comprendre la seva realitat propera per, a través del desenvolupament de l'esperit crític, de la capacitat de discussió i decisió, formar-los com a futurs ciutadans conscients.

•  Fomentem l' activitat , la iniciativa i la recerca de coneixements procurant oferir al nen situacions culturalment riques i variades, prou amplies per què li desvetllin una actitud curiosa i investigadora sigui quin sigui el seu nivell d'arrencada. Donem importància a l'observació directa, l' experimentació i a l'adquisició d'hàbits de treball.

•  Valorem tant el treball individual com el de grup per tal que l'alumne tingui oportunitat de conèixer les seves qualitats i mancances i aprengui a resoldre conflictes, tot conversant, discutint i escoltant als/les seus/ves companys/es de classe per promoure l'aprenentatge interactiu i cooperatiu.

•  Introduïm les noves tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en el procés d'ensenyament-aprenentatge.

•  Creiem que la gestió democràtica de l'escola, basada en un règim participatiu en el que tots els estaments que la componen (famílies, professors, alumnes i personal no docent) intervinguin per mitjà dels seus representants.

•  Donem importància al treball en equip dels mestres en el que fa referència a la planificació i coordinació de tasques pedagògiques.