Projecte d'innovació de llengües estrangeres:

“LET'S HAVE FUN LEARNING ENGLISH!

Idioma: Anglès

Curs 2006-2009

BREU SÍNTESI DEL PROJECTE :

Aquest projecte pretén donar resposta a la demanda que existeix a la societat actual de conèixer altres llengües, especialment la llengua anglesa. L'interès està en introduir aquesta llengua en el currículum de l'alumne/a a Educació Infantil per tal de millorar el nivell de competència lingüística en llengua anglesa dels alumnes en acabar l'Educació Primària. La llengua s'introdueix de manera vivencial i lúdica, facilitant als alumnes situacions d'interacció i comunicació. Aquest projecte també posa l'accent en l'organització dels recursos humans , afavorint la presència diària de l'anglès en sessions de curta durada (30 minuts) i gairebé totes en grups reduïts. Els materials pedagògics incorporen els recursos audiovisuals i multimèdia més avançats (pissarres digitals interactives) que permeten a l'alumne escoltar, veure i reproduir interactuant amb aquests materials oral i gràficament. algunes sessions amb grups reduïts) i materials (incorporació dels recursos audiovisuals i multimèdia) tenint en compte les noves orientacions metodològiques sobre l'ensenyament-aprenentatge de les llengües estrangeres. És un projecte basat en l'aprenentatge oral de la llengua (listening and speaking) que comença a P4i arriba fins al segon curs de Cicle Inicial amb la introducció d'un taller en anglès i continuarà a CM amb la introducció d'algunes unitats didàctiques en anglès.

OBJECTIUS

L' objectiu general que ens plantegem amb aquest projecte és aconseguir que l'alumnat comenci a veure l' anglès com un llengua amiga, propera i freqüent en el món escolar. A més, també ens plantegem els següents objectius:

•  Familiaritzar els alumnes amb altres formes de comunicació oral diferents a les llengües que ja coneixen (català, castellà...) acceptant amb normalitat l' ús d' altres llengües.

•  Introduir l' alumnat en l'aprenentatge de l'anglès oral de forma lúdica, creant entorns que afavoreixin la interacció i la comunicació.

•  Iniciar-se en l'adquisició d'una competència comunicativa en la llengua estrangera en situacions i contextos quotidians i pròxims, relacionats amb els aprenentatges propis d' Educació Infantil i Cicle Inicial.

•  Fomentar la comprensió receptiva i l'ús actiu de tota la informació contextual a fi que dedueixin el significat del que ha estat expressat en anglès.

•  Desenvolupar la memòria lingüística dels i de les alumnes a curt i llarg termini.

•  Obtenir respostes verbals senzilles quan els alumnes demostren una bona predisposició.

•  Contribuir, mitjançant l'aprenentatge d'una llengua, al desenvolupament integral (físic, social, emocional, psicològic i cognitiu) dels alumnes.

•  Introduir les TIC en l'aprenentatge de l'anglès a Educació Infantil i Cicle Inicial per potenciar i reforçar el treball sistemàtic en un entorn real de comunicació.

•  Informar i sensibilitzar les famílies sobre la importància de l'aprenentatge de les llengües estrangeres a l'escola.

ALUMNAT PARTICIPANT:

Aquest projecte comença a P4 i arriba fins al 2n curs de Cicle Inicial.